;
coinex

عرضه اولیه گلدیران در فرابورس ؛ بخریم یا نه؟

بنابر برنامه‌ریزی از پیش اعلام شده، امروز قرار است عرضه اولیه گلدیران در فرابورس انجام شود. اما قیمت عرضه چقدر است و چه کسانی می‌توانند بخرند؟

بنابر ابلاغیه فرابورس، امروز 14 شهریور 1401، 228 میلیون سهام معادل 6 درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد گلدیرا و با روش حراج به فرابورس عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: افزایش زمان معاملات فرابورس ؛‌ تقلید از بازارهای جهانی

عرضه اولیه گلدیران در فرابورس

حداکثر تعداد سهام قابل خریداری برای هر کد معاملاتی، 11 میلیون و 400 هزار سهم است و قیمت مبنایی 450 توومان. نکته اساسی اینکه عرضه اولیه گلدیران به افزایش سرمایه آن از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم خواهد بود.

بنابر اطلاعیه موجود، بعد از کشف قیمت در اولین مرحله عرضه اولیه به سبک حراج، تا آغاز مرحله دوم،‌ نماد معاملاتی گلدیرا به منظور انجام مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف خواهد بود.

عرضه اولیه گلدیران در فرابورس ؛ بخریم یا نه؟

در مرحله دوم افزایش سرمایه به میزانی که طی آن 14 درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم‌ها به عموم عرضه می‌شود. در نتیجه متقاضیان باید آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت خود را پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد معاملاتی برای این موضوع، مدنظر قرار دهند.

بر اساس آخرین صورت مالی شرکت، گلدیران سرمایه ۳۸۰ میلیارد تومانی دارد. گلدیران در دی ماه منتهی به سال ۱۴۰۰  فروش دو هزار و ۹۰۶ میلیارد تومانی داشته که افزایش دو برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. از سوی دیگر هزینه تمام شده محصولات این شرکت در سال مالی گذشته رشد حدود ۹۶ درصدی را تجربه و به هزار و ۸۵۴ میلیون تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عرضه اولیه گلدیران در فرابورس چیست؟ آیا این اقدام را مثبت تلقی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر