;
coinex

آنچه تاکنون از آیفون 14 پرو و پرو مکس می‌دانیم؛ مشخصات، طراحی و قیمت

در کمتر از یک هفته دیگر باید منتظر معرفی رسمی سری آیفون 14 اپل باشیم. انتظار می‌رود در این رویداد دو مدل آیفون 14 پرو و پرو مکس نیز رسماً معرفی شوند.

کمتر از یک هفته تا رویداد معرفی سالانه سری آیفون 14 اپل که در 7 سپتامبر (16 شهریور) در ساعت 10 صبح به وقت محلی برگزار می شود، فاصله داریم. امسال انتظار می‌رود اپل 4 گوشی را در مجموعه آیفون 14 عرضه کند: آیفون 14 استاندارد، آیفون 14 پلاس (یا مکس)، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس.

اپل برند نام آشنایی در صنعت گوشی‌های هوشمند است و درست به مانند محصول دیگر این برند، یعنی ساعت هوشمند، قبل از عرضه رسمی آیفون در پاییز شاهد بازار داغ شایعات و اطلاعات فاش شده هستیم. در این نوشته، قصد داریم آنچه را که تاکنون در مورد آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس می‌دانیم، جمع‌بندی ‌کنیم.

بیشتر بخوانید: آنچه تاکنون از آیفون 14 می‌دانیم؛ مشخصات، طراحی و قیمت

آیفون 14 پرو و پرو مکس

گفته می‌شود آیفون 14 پرو و پرو مکس ابعاد بسیار مشابهی با آیفون 13 پرو و پرو مکس دارند، به طوری که مدل پرو برادر کوچکتر پرو مکس است، در حالی که پرو مکس بدنه، باتری و صفحه نمایش بزرگتری دارد.

همچنین گفته می‌شود که ساختار گوشی‌های آیفون 14 پرو بدون تغییر باقی می‌ماند. نمایشگر این مدل‌های جدید محافظت شده توسط شیشه سرامیک شیلد با مارک تجاری این برند بوده و در کنار آن یک پنل شیشه‌ای مات مقاوم در برابر اثر انگشت که با قاب فولادی ضد زنگ مسطح و براق تقویت شده، همراه می‌شود. بنابراین بیشترین آرامش خاطر را برای کاربران حرفه‌ای اپل به همراه دارد.

با این حال، بزرگترین تغییر طراحی برای سری آیفون 14 پرو امسال بدون شک حذف بریدگی ناچ روی نمایشگر جلویی است. شایعات حاکی از آن است که آیفون 14 پرو و پرو مکس دارای نمایشگر جلویی جدیدی هستند که به موجب آن بریدگی ناچ با سوراخ پانچ و بریدگی قرصی شکل جایگزین شده است تا نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری و کیفیت صفحه نمایش بیشتری را برای کاربران گوشی هوشمند خود به ارمغان بیاورد.

بریدگی قرصی شکل ماژول سنسوری است که اپل برای احراز هویت بیومتریک Face ID خود استفاده می‌کند، و سوراخ پانچ، دوربین جلویی که برای سلفی استفاده می‌شود، را در خود جای می‌دهد. در قسمت پشتی سری آیفون 14 پرو همچنان لوگوی اپل در وسط خواهد بود و قسمت دوربین که دوربین سه گانه اصلی و تنظیمات حسگر LiDAR را در خود جای داده است، در سمت چپ بالای قاب پشتی قرار خواهد گرفت.

هفته گذشته گزینه های رنگی برای سری آیفون 14 پرو فاش شد و مشخص شد آیفون 14 پرو و پرو مکس در 5 گزینه رنگی در دسترس هستند که به موجب آن 3 رنگ استاندارد نقره‌ای، مشکی گرافیتی و طلایی است و 2 رنگ انحصاری نیز وجود دارد. رنگ‌های انحصاری جدید برای سری آیفون 14 پرو، رنگ بنفش تیره که قبلا در محصولات اپل دیده نشده بود و یک رنگ آشنای آبی اقیانوسی است که برای اولین بار توسط اپل در سری آیفون 12 پرو در سال 2020 معرفی شد.

بیشتر بخوانید: دوربین اولتراواید سری آیفون 14 بهتر از نسل قبل خواهد بود

مشخصات سخت‌افزاری سری آیفون 14 پرو

آیفون 14 پرو و پرو مکس از جدیدترین پردازنده A16 Bionic اپل که بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده، بهره خواهد برد. گفته می‌شود پردازنده به کار گرفته شده در آیفون 14 پرو با عملکرد بهتر، بهره‌وری انرژی بهتر و قابلیت‌های هوش مصنوعی با شبکه عصبی بهبودیافته، بهترین پردازنده اپل است.

آیفون 14 پرو

یکی دیگر از مشخصات بهبودیافته سری آیفون 14 پرو، باتری آن است. گفته می‌شود باتری گوشی‌های سری آیفون 14 پرو 10 تا 20 درصد بزرگ‌تر از گوشی‌های سری آیفون 13 پرو است، به این معنی که آیفون 14 پرو مکس می‌تواند برتری خود را در فضای گوشی‌های هوشمند به‌عنوان پرچم‌دار عرصه باتری یک بار دیگر در سال 2022 تکرار کند.

انتظار می‌رود زمان شارژ برای سری آیفون 14 پرو نیز بهبود یافته باشد. شایعات حاکی از آن است که این سری آیفون دارای شارژ سیمی 30 واتی است که نسبت به شارژر 20 واتی در سری آیفون 13 سال گذشته افزایش یافته است که می تواند زمان شارژ را حداکثر تا 50 درصد نسبت به نسل گذشته بهبود بخشد.

اگر به شارژ بی‌سیم علاقه دارید، اصلاً نگران نباشید آیفون 14 پرو و پرو مکس احتمالاً هر دو از شارژ بی‌سیم MagSafe اپل برخوردار هستند که در آیفون‌ها در مقایسه با شارژ بی‌سیم Qi سریع‌تر است.

ویژگی مهم بعدی دوربین‌ها هستند. گفته می‌شود که حسگر دوربین اصلی این سری آیفون از آخرین لنز 48 مگاپیکسلی اپل بهره می‌برد که جایگزین لنز 12 مگاپیکسلی سنتی این شرکت می‌شود که تقریباً یک دهه از آن استفاده شده است.

دوربین عریض اصلی 48 مگاپیکسلی دارای ویژگی‌هایی مانند پیکسل‌های فوکوس و فناوری Pixel binning برای ایجاد عکس‌های بهتر چه در روز و چه در شب است. سنسور جدید 48 مگاپیکسلی همچنین قادر است فیلمبرداری 8K را به سری آیفون 14 پرو بیاورد و فیلمبرداری حرفه ای را در آیفون به سطح بالاتری برساند.

آیفون 14 پرو

در مورد بقیه سنسورهای دوربین، در سری آیفون 14 پرو شاهد یک لنز تله فوتو 7 عنصری جدید خواهیم بود که جایگزین لنز 6 عنصری در سری آیفون 13 پرو خواهد شد، همچنین این محصول دارای یک دوربین با زاویه فوق عریض بهبود یافته با پیکسل‌های بزرگتر 1.4 میکرومتر برای استفاده از نور بیشتر در عکاسی با نور کم، و همچنین دوربین جلویی با دیافراگم ƒ/1.9 و فوکوس خودکار بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سامسونگ 80 درصد نمایشگرهای آیفون 14 را تولید می‌کند

سایر مشخصات و قیمت سری آیفون 14 پرو

در مورد شخصی‌سازی نرم‌افزار، طرفداران اپل از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که سری آیفون 14 پرو با iOS 16 با ویژگی‌های شخصی‌سازی صفحه اصلی و صفحه قفل پیشرفته جدید اپل عرضه می‌شود که ظاهر زیباتری را به گوشی شما می‌بخشد.

آیفون 14 پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های نرم‌افزاری که در سری آیفون 14 پرو اپل وجود آن شایعه شده است، قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) است که زمان و اعلان‌ها را حتی زمانی که گوشی در حالت خواب است نشان می‌دهد. این ویژگی از باتری زیادی استفاده نمی‌کند زیرا از یک AMOLED بهره می‌برد، و هر AMOLED  به طور جداگانه تنها زمانی روشن می‌شود که خروجی غیر مشکی وجود داشته باشد، بنابراین به همین دلیل است که اکثر AOD ها ذاتاً نور مشکی دارند.

ویژگی AOD برای مدت طولانی است که در فضای گوشی‌های اندروید وجود داشته است و امروزه در گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، شیائومی 12S اولترا و سری گوشی‌های هوشمند ردمی K50 یافت می‌شود.

این دو گوشی سری پرو اپل در حافظه‌های ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه خواهند شد. گفته می‌شود قیمت آیفون 14 پرو و پرو مکس به دلیل ادامه بحران تورم افزایش یافته است و قیمت پایه آیفون 14 پرو از 1049 دلار آمریکا و آیفون 14 پرو مکس از 1149 دلار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژگی‌های آیفون 14 پرو و تفاوت آن با نسل قبلی خود یعنی سری آیفون 13 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر