;
coinex

عجیب ترین گوشی های جهان ؛ طراحی های خلاقانه یا احمقانه؟

قرار نیست همیشه گوشی‌های هوشمند با طراحی و قابلیت‌هایی باشند که انتظار داریم و برایمان عادی است. برخی از آنها طراحی عجیبی دارند که می‌توان آنها را خلاقانه دانست. ما در این مطلب، عجیب ترین گوشی های جهان را معرفی می‌کنیم.

برخی از گوشی‌های جدید و حتی قدیمی ویژگی‌های ظاهری بسیار متفاوتی دارند که باعث شده ما آن‌ها را در مقاله امروز بیاوریم. تولیدکننده‌های این گوشی‌ها در طراحی ظاهری این دستگاه‌ها از ایده‌های خلاقانه و گاه احمقانه استفاده کرده‌اند.

البته طراحی برخی از گوشی‌ها جذابیت زیادی ندارند و بیشتر باعث دلسرد شدن کاربران می‌شود. در ادامه، می‌توانید لیستی از عجیب ترین گوشی های دنیا را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

عجیب ترین گوشی های جهان

به نقل از Techtrends.news، در عصر حاضر به دلیل پیشرفت علم و فناوری، گوشی‌های هوشمند به یک عضو جدایی‌ناپذیر از زندگی تمام انسان‌ها تبدیل شده است. آیا اولین گوشی‌هایی که در جهان تولید شدند را دیده‌اید؟ گوشی‌های قدیمی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را داشتند که مهم‌ترین ویژگی مشترک همه آن‌ها این بود که باید با استفاده از دکمه با آن‌ها کار می‌کردید.

عجیب ترین گوشی های جهان

بااین‌حال، از گذشته تاکنون تغییرات بسیار زیادی در گوشی‌های هوشمند به وجود آمده است و این تغییرات همچنان در حال انجام خواهد بود. مثلاً شاید الان برای شما عجیب باشد که چگونه در قدیم از گوشی‌هایی با نمایشگر 3 اینچی و دکمه‌های محکم استفاده می‌کردند. درحالی‌که در آن زمان، این گوشی‌ها بسیار رایج بودند.

در حال حاضر، گوشی‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که هر یک از آن‌ها با قابلیت‌های منحصربه‌فردی عرضه می‌شوند. اما جدا از این‌ها، برخی از گوشی‌ها با ظاهری عجیب‌وغریب رونمایی شده‌اند. ما این مطلب را به این دست محصولات اختصاص داده‌ایم.

سامسونگ P300

عجیب ترین گوشی های جهان

سامسونگ P300 یکی از عجیب ترین گوشی های دنیا به شمار می‌رود که طراحی ظاهری منحصربه‌فردی دارد. این گوشی تا حد بسیار زیادی شبیه به ماشین‌حساب است که این موضوع هم باعث تمایز آن از سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌شود. این دستگاه که به دلیل همکاری سامسونگ با شرکت‌های مختلف تولید شد، غالباً بر روی بلندگو و پخش موسیقی تمرکز داشت.

گوشی مذکور برای رقابت با تلفن‌های همراه بالارده موجود در بازار تولید و طراحی شد. سامسونگ P300 یک لولای برقی داشت که به همراه صفحه‌نمایش LCD عرضه می‌شد. علی‌رغم این‌که این دستگاه یکی از عجیب ترین گوشی های جهان است، معایبی هم در آن دیده می‌شد که کاربران را اذیت می‌کرد. برای مثال، عکس گرفتن و استفاده از این گوشی چندان راحت نبود و به همین دلیل هم محبوبیت آن تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

گوشی C91 Golden-Buddha

عجیب ترین گوشی های جهان

گوشی C91 Golden-Buddha Phone هم یکی دیگر از عجیب ترین گوشی های دنیا محسوب می‌شود که در سال 2009 دیده شد. این گوشی که با رنگ طلایی وارد بازار شد، دارای طرحی به شکل صلیب شکسته بود که نمادی از معنویت را به نمایش می‌گذاشت.

علی‌رغم ظاهر عجیب این تلفن همراه، مشخصات آن نسبت به آن زمان چندان بد نبود. این گوشی با صفحه‌نمایش 2 اینچی، دوربین 1.3 مگاپیکسلی و پشتیبانی از دو سیم‌کارت در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. همچنین ویژگی‌های دیگری نیز در این گوشی وجود داشت که باعث افزایش جذابیت آن در آن زمان شد.

Haier P7

عجیب ترین گوشی های جهان

Haier P7 هم یک گوشی با ظاهری عجیب‌وغریب است که در سال 2004 وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد. این گوشی طراحی باریک و بلندی داشت و نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند، کمی عجیب‌تر به نظر می‌رسید.

همچنین صفحه‌نمایش آن کوچک و باریک بود و با رزولوشن 64 در 128 پیکسل عرضه می‌شد. دوربین آن هم با یک سنسور 0.3 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. البته نکته مثبت این گوشی این بود که با یک بار شارژ کردن، می‌توانست تا 6 روز دوام بیاورد. از قابلیت‌های مثبت این تلفن همراه می‌توان به وزن کم آن اشاره کرد که تنها 65 گرم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

بهترین گوشی های اوپو

ال جی G Flex

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی از عجیب ترین گوشی های جهان که در زمان خود طرفداران زیادی دارد، ال جی G Flex است. زمانی که این گوشی در بازار عرضه شد، توانست نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب کند. طراحی این گوشی به شکلی بود که به‌راحتی می‌توانستیم آن را از سایر گوشی‌های موجود در بازار را تشخیص دهیم.

شاید برخی از افراد گمان کنند که این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار در آن زمان، بزرگ‌تر، گران‌تر و خیلی عجیب‌تر به نظر می‌رسیده؛ این در حالی است که اصلاً این‌گونه نبود که افراد زیادی به خرید آن تمایل پیدا کردند.

مهم‌ترین دلیلی که ما این گوشی را در لیست امروز آورده‌ایم، طراحی خمیده آن است. این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های موجود در این لیست، ظاهر امروزی‌تری دارد و همچنین قابلیت‌های آن نیز بهتر هستند.

برای مثال، گوشی ال جی G Flex با یک صفحه‌نمایش 6 اینچی و حافظه داخلی 32 گیگابایت عرضه می‌شد. ظرفیت باتری این گوشی هم 3500 میلی‌آمپر ساعت بود و با دوربین اصلی 13 مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

Virgin Mobile Lobster

عجیب ترین گوشی های جهان

گوشی Virgin Mobile Lobster هم یکی دیگر از عجیب ترین گوشی های جهان به شمار می‌رود که در سال 2006 روانه بازار شد. این گوشی در زمان عرضه خود، بسیار عجیب‌وغریب بود. این در حالی است که شاید در حال حاضر چندان عجیب‌وغریب نباشد.

کاربران می‌توانستند از این گوشی به‌عنوان یک تلویزیون هم استفاده کنند. با وجود ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد مذکور که در آن زمان بسیار موردتوجه قرار می‌گرفت، آنتن‌دهی گوشی نسبتاً ضعیف بود و همچنین کیفیت پخش صدا نیز تعریفی نداشت.

مایکروسافت کین

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی از جالب ترین گوشی های جهان که قابلیت‌های خوبی داشت، تلفن مایکروسافت کین است. این گوشی کشویی با یک نمایشگر 2.6 اینچی و رزولوشن 240 در 320 پیکسل عرضه می‌شد. ابعاد این گوشی هم نزدیک به 19.1 × 63.5 × 82.6 میلی‌متر بود و با وزن متعادل 110.6 گرم روانه بازار می‌شد.

این گوشی همزمان با عرضه ویندوز 7، یعنی در سال 2010 روانه بازار شد. به همین دلیل هم تبلیغات آن چندان مؤثر واقع نشد و افراد زیادی به سمت خرید آن نرفتند. علاوه بر این، یکی دیگر از دلایلی که موجب موفق نشدن فروش این گوشی شد، قیمت نسبتاً بالای آن در آن زمان بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری S سامسونگ

بهترین گوشی های هایسنس (Hisense)

Motorola Flipout

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی دیگر از جالب ترین گوشی های دنیا که طراحی منحصربه‌فردی دارد، گوشی Motorola Flipout است. طراحی این گوشی برخلاف سایر گوشی‌های موجود در بازار که مستطیلی بودند، مربعی بود و صفحه‌نمایش از کیبورد با استفاده از لولا جدا می‌شد.

این گوشی کشویی که یکی از عجیب ترین گوشی های جهان است، در سال 2010 و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه روانه بازار شد. علاوه بر قیمت مقرون‌به‌صرفه و طراحی جالب، قابلیت‌های قابل‌قبول Motorola Flipout باعث شد که افراد زیادی تمایل به خرید آن داشته باشند و در نتیجه، فروش این گوشی نسبتاً خوب بود.

تلفن همراه مذکور با یک نمایشگر 2.8 اینچی با رزولوشن 240 در 320 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. این گوشی دارای یک سنسور دوربین 3 مگاپیکسلی بود و کاربران با استفاده از آن می‌توانستند ویدئوهایی با کیفیت 144 پیکسل ضبط کنند. باتری آن هم با ظرفیت 1130 میلی‌آمپر ساعت روانه بازار شد که می‌توانست مدت‌زمان 365 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد، دوام بیاورد.

Motorola StarTac Rainbow

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی از قدیمی‌ترین گوشی‌های عجیب‌وغریبی که ما در این لیست به بررسی آن می‌پردازیم، تلفن Motorola StarTac Rainbow است. این گوشی که در سال 1997 میلادی روانه بازار شد، طراحی بسیار بامزه‌ای دارد و به همین دلیل هم توانست نظر بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کند.

شما می‌توانید آنتن گوشی را در گوشه بالا سمت راست آن مشاهده کنید که باعث می‌شود تا حد زیادی شبیه به یک بی‌سیم باشد. این تلفن همراه با ابعاد 23 × 98 × 57 روانه بازار شد و وزن آن هم نزدیک به 112 گرم بود. باتری این گوشی هم ظرفیت مثبت و قابل‌قبولی داشت و با یک بار شارژ کردن، می‌توانست تا مدت‌زمان 40 ساعت دوام بیاورد.

نوکیا 7280

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی از عجیب ترین گوشی های جهان  که برند نوکیا در سال 2004 روانه بازار کرد، گوشی نوکیا 7280 بود که طراحی منحصربه‌فرد و مدرنی داشت. یکی از مهم‌ترین دلایلی که نوکیا این گوشی را تولید کرد، جذب افراد به مد روز بود. به همین دلیل هم بسیاری از افراد اعتقاد دارند که نوکیا 7280 را می‌توان یک اثر هنری نامید تا یک گوشی همراه!

این تلفن همراه جذاب با ابعاد 19 × 115 × 32 میلی‌متر و وزن 84 گرم در اختیار کاربران قرار گرفت. نسبت به سایر گوشی‌هایی که در آن زمان تولید می‌شدند، حافظه داخلی این گوشی نسبتاً خوب بود و با حافظه 50 مگابایتی عرضه می‌شد. ظرفیت باتری نوکیا 7280 هم به‌اندازه 700 میلی‌آمپر ساعت بود که می‌توانست با یک بار شارژ کردن، به‌اندازه 240 ساعت دوام بیاورد. یکی از قابلیت‌های این گوشی همراه، پشتیبانی از بلوتوث بود.

نوکیا 7600

عجیب ترین گوشی های جهان

نوکیا 7600 یکی از جالب ترین گوشی های دنیا به شمار می‌رود که با یک شکل هندسی منحصربه‌فرد عرضه می‌شد. این تلفن همراه دارای یک نمایشگر مستطیلی کوچک در وسط دستگاه بود و دکمه‌ها هم دور تا دور این نمایشگر واقع شده بودند.

نوکیا 7600 که یکی در شمار عجیب ترین گوشی های جهان قرار دارد، اولین گوشی همراه نوکیا بود که از اینترنت 3G پشتیبانی می‌کرد. این تلفن همراه با یک صفحه‌نمایش 2 اینچی و رزولوشن 160 در 128 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

دوربین این گوشی هم دارای یک سنسور 0.3 مگاپیکسلی بود که می‌توانست ویدئوهایی با کیفیت 144 پیکسل ضبط کند. ظرفیت باتری این گوشی هم 850 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته می‌شد که با حافظه داخلی 29 مگابایت، به کاربران این امکان را می‌داد که از آن استفاده جذابی داشته باشید.

نوکیا 7700

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی از جذاب‌ترین و در عین حال جالب ترین گوشی های دنیا که طراحی منحصربه‌فردی دارد، گوشی نوکیا 7700 است. این دستگاه بیشتر از این‌که شبیه به یک تلفن همراه باشد، شما را به یاد یک دسته بازی می‌اندازد.

تلفن هوشمند مذکور با یک نمایشگر 5 اینچی با وضوح 320 در 640 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. قابلیت‌های زیادی در این گوشی وجود داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نرم‌افزارهایی مانند اکسل و ویرایشگر متنی اشاره کرد.

این تلفن همراه در سال 2004 تولید و عرضه شد. البته به دلیل استراتژی‌های کاهش سهم بازار نوکیا در آن زمان، متأسفانه تولید نوکیا 7700 متوقف شد. این تلفن همراه با ابعاد 22 × 80 × 134 میلی‌متر و وزن 183 گرم روانه بازار شد. ظرفیت باتری نوکیا 7700 به‌اندازه 1300 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته می‌شد که می‌توانست با یک بار شارژ کردن بیشتر از 240 ساعت دوام بیاورد. این گوشی هوشمند به‌اندازه 25 مگابایت حافظه داخلی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ضد آب (Water Proof)

بهترین گوشی های گیمینگ میان رده

نوکیا 7710

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی از عجیب ترین گوشی های جهان که ما در این لیست به بررسی آن می‌پردازیم، نوکیا 7710 است. طراحی این گوشی تا حد بسیار زیادی شبیه به رایانه‌های جیبی بود و نسبت به سایر گوشی‌های آن زمان نمایشگر نسبتاً بزرگ‌تری داشت. نمایشگر این گوشی کاملاً لمسی بوده و در سال 2004 در بازار عرضه شد.

سیستم‌عامل گوشی نوکیا 7710 از نوع سیمبیان S90 بود و حافظه داخلی آن هم 90 مگابایت در نظر گرفته می‌شد که نسبت به سایر گوشی‌های آن زمان، نسبتاً خوب بود. این تلفن همراه با ابعاد 19 × 128 × 69 میلی‌متر و وزن 189 گرم روانه بازار شد و همچنین از اینترنت 2.75G پشتیبانی می‌کرد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث عدم موفقیت گوشی نوکیا 7710 شد، پشتیبانی نکردن از اینترنت 3G و سرعت پایین آن در نظر گرفته می‌شود.

نوکیا N93

عجیب ترین گوشی های جهان

مهم‌ترین موضوعی که در طراحی گوشی نوکیا N93 موردتوجه این برند قرار گرفت، ضبط ویدئو بود. به همین دلیل هم این تلفن همراه را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت گوشی‌های هوشمند در تولید دوربین‌های باکیفیت دانست. نوکیا در ساخت این گوشی از دوربین 3.2 مگاپیکسلی استفاده کرد و در سال 2006 با سیستم‌عامل سیمبیان S60 3rd Edition آن را روانه بازار کرد.

این تلفن همراه قدیمی که یکی از عجیب ترین گوشی های جهان به شمار می‌رود، با ابعاد 28 × 118 × 55 میلی‌متر و وزن 180 گرم در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. این گوشی که نسبت به نمونه قبلی، کمی جدیدتر بود، از اینترنت 3G نیز پشتیبانی می‌کرد و به همین دلیل هم توانست نظر افراد را به سمت خود جلب کند.

نکته جالب‌توجه درباره نوکیا N93 این است که با حافظه داخلی 50 مگابایت عرضه می‌شود و همچنین کاربران می‌توانستند برای افزایش حافظه داخلی آن از کارت حافظه هم استفاده کنند و فضای ذخیره را تا 128 گیگابایت افزایش دهند. با یک بار شارژ کردن این تلفن همراه، کاربران می‌توانستند تا بیشتر از 240 ساعت از آن استفاده کنند.

نوکیا N-Gage

عجیب ترین گوشی های جهان

یکی از عجیب ترین گوشی های دنیا که از سال‌ها پیش برای گیمینگ طراحی شده بود، گوشی نوکیا N-Gage است که در سال 2004 در دسترس عموم قرار گرفت. نوکیا تصمیم گرفت که در این گوشی نمایشگر را در وسط و دکمه‌ها را در اطراف آن قرار دهد. در سمت راست این نمایشگر، دکمه‌های اصلی و در سمت چپ هم کنترلرها موجود بودند که کار کردن را برای گیمرها نسبتاً ساده می‌کرد.

این تلفن همراه با ابعاد 22 × 68 × 118 میلی‌متر با وزن 143 گرم در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. این گوشی که یکی از عجیب ترین گوشی های جهان شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین گام نوکیا در ساخت تولید گوشی‌های گیمینگ بود. این تلفن همراه می‌توانست با یک بار شارژ کردن، تا مدت‌زمان 240 ساعت دوام بیاورد. با این وجود، حافظه داخلی این گوشی تنها 3.4 مگابایت بود و علی‌رغم قابلیت‌های جالب‌توجه برای گیمینگ، نتوانست توجه کاربران را به سمت خود جلب کند و در نتیجه، تولید آن متوقف شد.

پنتک Pocket

عجیب ترین گوشی های جهان

گوشی پنتک Pocket در سال 2011 روانه بازار شد و یکی دیگر از عجیب ترین گوشی های دنیا به شمار می‌رود. این تلفن همراه با یک نمایشگر 4 اینچی و رزولوشن 600 در 800 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

این تلفن همراه علاوه بر پشتیبانی از حافظه داخلی 600 مگابایتی، از درگاه حافظه پشتیبانی می‌کرد. ظرفیت باتری گوشی پنتک Pocket به‌اندازه 1650 میلی‌آمپر ساعت و دوربین آن هم 50 مگاپیکسل بوده و با استفاده از آن، می‌توانستید ویدئوهایی با کیفیت 720 پیکسل ضبط کنید.

سامسونگ گلکسی Round

عجیب ترین گوشی های جهان

سامسونگ برای رقابت با گوشی G-Flex ال جی، تلفن همراه گلکسی Round را روانه بازار کرد. این گوشی که از درگاه حافظه پشتیبانی می‌کرد، به کاربران این امکان را می‌داد که حافظه آن را تا 64 مگابایت افزایش دهند.

نسبت به سایر گوشی‌های مذکور در این لیست، گوشی سامسونگ گلکسی Round قابلیت‌های امروزی‌تری دارد و با ظرفیت باتری 2800 میلی‌آمپر ساعت در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی Round از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده کرده که کاربران با استفاده از آن می‌توانستند ویدئوهایی با کیفیت 2160 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم بر ثانیه بگیرند.

با وجود تمام قابلیت‌های قابل‌قبول، این گوشی همراه متأسفانه نتوانست مدت زیادی توجه کاربران را به سمت خود جلب کند. یکی دیگر از دلایل این موضوع هم این بود که مدتی بعد از عرضه آن، سامسونگ از گوشی گلکسی S4 رونمایی کرد و به همین دلیل هم مشتریان به سمت این گوشی جدیدتر متمایل شدند.

زمینس Xelibri

عجیب ترین گوشی های جهان

گوشی زمینس Xelibri را می‌توان یکی از جالب ترین گوشی های دنیا به شمار آورد که مهم‌ترین هدف از طراحی آن، جلب توجه کاربران به مد بود. زمینس Xelibri به‌جای این‌که به‌عنوان یک تلفن همراه عرضه شود، بیشتر به‌عنوان یک اکسسوری هوشمند شناخته می‌شد. البته باید بدانید که زمینس به دلیل توجه بیش از اندازه به ظاهر این تلفن همراه، از قابلیت‌های سخت‌افزاری آن غافل شده است و به همین دلیل هم نتوانست مدت زیادی در بازار باشد.

کلام آخر

در عصر حاضر، گوشی‌های بسیار متنوعی با ظاهری کاملاً متفاوت در بازار عرضه شده‌اند و هر یک از آن‌ها قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. ما در این نوشتار از تکراتو، برخی از عجیب ترین گوشی های جهان  را به شما عزیزان معرفی کردیم و ویژگی‌های آن‌ها را در اختیار شما قرار دادیم. شما چند مورد از این گوشی‌ها را قبلا دیده بودید؟

سؤالات متداول

جالب‌ترین و عجیب ترین گوشی های جهان کدام‌اند؟

گوشی‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که بسیاری از آن‌ها ظاهری متفاوت و جالب دارند. البته تمام گوشی‌های جالب و عجیب‌وغریبی که در این لیست ذکر کردیم، مربوط به سال‌های گذشته هستند. از جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا می‌توان به سامسونگ P300، مایکروسافت کین، Haier P7 و موارد دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

دیدگاه شما درباره‌ی گوشی‌های معرفی شده چیست؟ به نظر شما جای چه گوشی‌های دیگری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: pocket-lint

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مایکروسافت کین خوشگل بود ها

    پاسخ

    گوشی های نوکیا سمن ولی باحال بودن روحش شاد

    پاسخ