;
coinex

واحد ویژه رمزارزها توسط پلیس فدرال استرالیا تشکیل شد

پلیس فدرال استرالیا (AFP) از تشکیل واحد ویژه رمزارزها در این کشور خبر داد. تمرکز اصلی این واحد نظارت بر عملیات مالی و جلوگیری از پولشویی است.

طبق گزارش The Australian Financial Review، پلیس فدرال استرالیا واحد جدیدی برای ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است. تمرکز اصلی واحد جدید بر روی پولشویی خواهد بود. گزارش بررسی مالی استرالیا (AFR) نشان می‌دهد که پلیس فدرال استرالیا (AFP) واحد ویژه رمزارزها را افتتاح کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

افتتاح واحد ویژه رمزارزها

استفان جرگا (Stefan Jerga)، مدیر ملی فرماندهی مصادره دارایی‌های جنایی AFP به AFR گفت:

واحد جدید بر روی پولشویی تمرکز خواهد کرد. در حال حاضر شاهد افزایش قابل توجه استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های مجرمانه هستیم.

جرگا در ادامه افزود: «واحد ویژه رمزارزها در مرحله اول دارایی‌های دیجیتال را مورد هدف قرار خواهد داد، اما همچنان خدمات سایر بخش‌ها نظیر کسب‌ و کارهای مرتبط با امنیت ملی، محافظت از کودکان، حفاظت سایری و ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال نیز توسط این واحد ارائه می‌شود».

واحد ویژه رمزارزها توسط پلیس فدرال استرالیا تشکیل شد

طبق گزارش منتشر شده، آژانس ملی اختیارات اضافی برای توقیف دارایی‌ها دریافت نخواهد کرد. پلیس فدرال استرالیا در اولین مورد توقیف ارزهای دیجیتال بازدهی 2000 درصدی داشت. در سال 2016، پلیس استرالیا روند توقیف حدود 5000 دلار بیت کوین را آغاز نمود. زمانی که نیروهای پلیس موفق به اخذ دارایی‌های پولشویی‌شده شدند، ارزش دارایی‌ها از 5000 دلار به 105 هزار دلار رسیده بود.

واحد ویژه رمزارزها در حالی آماده می‌شود که Austrac، آژانس اطلاعات مالی دولت استرالیا، هشدار داده است که مجرمان کریپتو به احتمال زیاد از این سیستم سوءاستفاده خواهند کرد. جان ماس (John Moss)، معاون مدیر اجرایی Austrac به این نکته اشاره کرد که ارزهای دیجیتال برای مجرمان جذاب هستند زیرا می‌توانند به طور ناشناس و سریع در سراسر مرزهای بین‌المللی جابجا شوند.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) اخیراً اعلام کرده است که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را از طریق یک پروژه تحقیقاتی مورد بررسی قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تشکیل واحد ویژه رمزارزها توسط پلیس فدرال استرالیا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر