;
coinex

هواوی میت 50 (Huawei Mate 50) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

هواوی بالاخره به انتظارات و البته شایعات بی‌پایان، پایان داد و سری هواوی میت 50 (Huawei Mate 50) را به عنوان جدیدترین پرچمداران سری میت رونمایی کرد.

تقریبا دو سال از معرفی آخرین گوشی سری میت، یعنی سری جذاب میت 40 می‌گذرد. هواوی در سال گذشته برخلاف رسم همیشگی خود، سری میت را معرفی نکرد تا حالا بعد از دو سال، سری میت 50 با قدرت به بازار عرضه شود. این سری که امروز معرفی شده شامل سه گوشی میت 50، میت 50 پرو و میت 50 RS Porsche Design است. در ادامه نگاهی به مشخصات و قابلیت‌های سری Mate 50 داریم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوآوی 2022

هواوی میت 50 (Huawei Mate 50)

هر سه گوشی جدید سری میت از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کنند، اما هیچ خبری از اتصال 5G نیست که علت آن هم مشخصا تحریم‌های آمریکا است. میت 50 پرو از یک نمایشگر 6.74 اینچی از نوع OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و عمق رنگ 10 بیتی با وضوح 1212 در 2616 پیکسل برخوردار است.

هواوی میت 50 (Huawei Mate 50) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

در بخش دوربین، نسخه پرو یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و دیافراگم متغیر شش تیغه دارد که از f/1.4 تا f/4.0 متغیر است. دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی و 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو نیز این دوربین را همراهی می‌کنند. این لنز تله‌فوتو از زوم 200 برابری دیجیتال و 3.5 برابر اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

سیستم دوربین به یک سنسور 10 کاناله چند طیفی و فوکوس خودکار لیزری مجهز شده که کیفیت تصویربرداری را بهبود می‌بخشند. البته در نسخه RS Porsche Design به جای دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی، با یک دوربین ماکرو پریسکوپ و تله فوتو 48 مگاپیکسلی مواجه هستیم. در پنل جلویی دستگاه نیز یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تعبیه شده است.

هواوی میت 50 (Huawei Mate 50) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

انرژی دستگاه از یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که در تمامی نسخه‌ها از شارژ سریع 66 وات و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین حالت اضطراری باتری در این سری برای اولین بار عرضه شده و به کاربر امکان می‌دهد که گوشی را به مدت 3 ساعت در حالت آماده به کار نگهدارد حتی اگر تنها 1 درصد شارژ داشته باشید!

این سری در 5 گزینه رنگی آبی، نارنجی، نقره‌ای، مشکی و بنفش عرضه می‌شود که دو رنگ مشکی و بنفش در مدل‌هایی با پنل پشتی چرمی یا شیشه‌ای عرضه می‌شوند. Mate 50 RS البته تنها دارای رنگ های آبی و بنفش با پشت سرامیکی است.

هواوی میت 50 (Huawei Mate 50) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنیض

دیگر ویژگی مهم سری میت 50 که از مدت‌ها پیش در شایعات مطرح شده بود، قابلیت اتصال ماهواره‌ای موسوم به Beidou Satellite Message 3 است که در واقع سبب می‌شود شما بدون وجود ارتباط سلولی بتوانید پیام ارسال کنید.

در اینجا درباره نسخه معمولی باید گفت که نمایشگری 6.7 اینچی و از نوع اولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد. اما وضوح و عمق رنگ همان چیزی است که در نسخه پرو وجود دارد. تنظیمات دوربین اصلی و فوق‌عریض نیز یکسان است اما دوربین تله‌فوتو در این نسخه 12 مگاپیکسلی است که زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه می‌کند. باتری هم نسبت به مدل پرو کمی کوچکتر و 4460 میلی‌آمپر ساعتی است، اما همانطور که گفتیم از همان سرعت شارژ پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت 50 (Huawei Mate 50) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

همه دستگاه‌ها بر روی نرم‌افزار جدید HarmonyOS 3.0 اجرا می‌شوند و در بحث قیمت، نسخه پایه مدل عادی 720 دلار، نسخه پایه مدل پرو 980 دلار و نسخه RS پورشه دیزاین 1870 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هواوی میت 50 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر