;
coinex

جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام به دلیل سواستفاده از اطلاعات نوجوانان

متا قرار است، جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام را به یکی از کشورهای اروپایی پرداخت کند. این جریمه به دلیل استفاده تجاری از اطلاعات نوجوانان است.

حدود یک سال پیش، شرکت متا برای اینستاگرام در بروزرسانی جدیدش دسترسی کاربران را محدود کرد و حال بایستی جریمه‌ای گزاف پرداخت کند. این درحالی است که واتساپ نیز به دلیل نقض حقوق کاربرانش، سال 2018 مجبور به پرداخت جریمه 225 میلیون یورویی شد.

بیشتر بخوانید: حل مشکل موزیک استوری اینستاگرام 

جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام

ایرلند که یکی از مراکز اروپایی غول‌های فناوری است در مرکز این شکایت قرار دارد. در واقع چند روز گذشته کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، متا شرکت مادر اینستاگرام را 405 میلیون یورو جریمه کرد.

کائولمه مک گوایر، سخنگوی کمیسیون حمایت از دیتای ایرلند گفته است که این تصمیم در جمعه هفته گذشته نهایی شده و جزئیات این جریمه در هفته آتی اعلام می‌شود.

جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام
اینستاگرام

تحقیقاتی این کمیسیون ایرلندی از سال 2020 در جریان است و موارد متعددی از نقض قوانین مربوط به یک گروه سنی خاص را آشکار کرده است. اولین تخطی که صورت گرفته بود، دسترسی اینستاگرام به کاربران بین 13 تا 17 ساله بود که اجازه می‌داد آن‌ها با حساب‌های تجاریشان به راحتی اطلاعات تماس و ایمیل خود را در اختیار دیگران قرار دهند، این کاربران می‌توانند با تغییر حساب کاربری خود دسترسی بیشتری به تجزیه و تحلیل و تعامل با دیگران داشته باشند.

اشتباه اینستاگرام در این بین این بود که برخی از حساب‌های کاربری نوجوانان را به طور پیش فرض عمومی کرده بود. اگر متا مجبور به پرداخت این جریمه چند صد میلیون دلاری شود؛ در واقع سومین جریمه بزرگ کمیسیون دیتا ایرلند بر این پلتفرم است.

حدود چند سال پیش نیز واتساپ به دلیل نحوه جمع‌آوری اطلاعات و استفاده خود از این داده‌های واتساپی 225 میلیون یورو جریمه شد و این جریمه را نیز پرداخت کرد. 

همچنین به جز این جریمه، واتساپ بار دیگر نیز به دلیل مسائل و مشکلاتی که در ثبت سوابق داشت، برخی از مسائل ایمنی‌ و قوانین را نقض می‌کرد و در نتیجه مجبور به پرداخت 17 میلیون یورو جریمه شد.

جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام

ایرلندی‌ها همچنین تحقیقات دیگری را نیز علیه داده‌های شرکت‌های بزرگ فناوری جهان که در کشورشان مستقرند در دست دارند.  متا در بیانیه‌ای در خصوص جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام تاکید کرد:

 بیش از یک سال پیش تنظیمات عمومی به‌طور پیش‌فرض را بروزرسانی کردیم و هر فردی که زیر 18 سال سن دارد، به‌طور خودکار هنگام پیوستن به اینستاگرام، حساب کاربری خود را به صورت خصوصی تنظیم می‌کند، بنابراین فقط افرادی که می‌شناسند، می‌توانند آنچه را که دارند ببینند، پست کنند و بزرگسالان نمی‌توانند به نوجوانانی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، پیام بدهند.

این شرکت همچنین در راستای مخالفت با جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام گفت:

ما با نحوه محاسبه این جریمه مخالفیم و قصد داریم نسبت به آن درخواست تجدید نظر کنیم.

پلتفرم‌های مختلف متا چند سالی است که در خصوص دسترسی کاربران جوانش حفاظت‌هایی را انجام داده و سعی بر نظارت گسترده‌تری نسبت به گذشته دارد.  آدام موسری، مدیر پلتفرم اینستاگرام در رابطه با تاثیرات این اپلیکیشن گفته است:

باید باور کنم والدین ترجیح می‌دهند که فرزندانشان از نسخه‌ای از اینستاگرام متناسب با سنشان است، استفاده کنند که به آن‌ها اجازه نظارت بدهد.

متا نیز همچنین اعلام کرده است که قرار است در راستای ادامه فعالیت‌هایش با کمیسیون داده ایرلند همکاری کند. این همکاری می‌تواند دسترسی نوجوانان را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی جریمه 402 میلیون دلاری اینستاگرام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر