;
coinex

اپل همچنان پادشاه گوشی بالارده ؛ برتری چشمگیر کوپرتینویی‌ها بر اندرویدی‌ها!

شرکت اپل در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار، از حیث آمار در بین سایر برندها، پادشاه گوشی بالارده است و روز به روز به این آمار افزوده می‌شود.

گوشی‌های هوشمند روز به روز گران‌تر می‌شوند و هیچ شرکتی از این قاعده مثتثنی نیست. به تازگی گزارشی منتشر شده که می‌گوید، شرکت اپل بالاترین آمار فروش گوشی‌های پرچمدار و گرانقیمت را به خود اختصاص داده و از این نظر، شرکت هایی مانند سامسونگ هنوز به این آمار نزدیک نیستند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2022

اپل، پادشاه گوشی بالارده ؛ خبری از سامسونگ نیست!

بر اساس این سند، میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند پریمیوم (طبقه‌بندی شده به عنوان گوشی‌های بالای 400 دلار) به 780 دلار افزایش یافته است که بالاترین رقم تاریخ است. از آن تکان دهنده‌تر، رشد 94 درصدی نسبت به سال گذشته در بخش موبایل‌های بالای 1000 دلار است که حالا مشاهده می‌شود.

اپل همچنان پادشاه گوشی بالارده ؛ برتری چشمگیر کوپرتینویی‌ها بر اندرویدی‌ها !

این گزارش تصریح می‌کند که محتمل‌ترین دلیل برای این تعداد خیره‌کننده، ظهور 5g است که به نوبه خود باعث انگیزه بسیاری از کاربران برای ارتقای دستگاه‌های خود شده است. لازم به ذکر است که بخش گوشی‌های هوشمند پریمیوم در چند سال گذشته به طور مداوم از بازار سایر گوشی‌های هوشمند به طور کلی بهتر عمل کرده است.

جای تعجب نیست که اپل با سهم قابل توجه بیش از 50 درصدی بازار گوشی‌های هوشمند بر بخش پرچمداران بازار گوشی‌های هوشمند تسلط دارد. وقتی صحبت از بخش بازار 1000 دلاری به میان می‌آید، شرکت کوپرتینویی 78 درصد را در اختیار دارد. حتی جالب‌تر اینکه اپل در آن بخش خاص رشد سالانه 114 درصدی را حفظ کرده است.

توضیح پشت این معیارها نسبتاً ساده است. در شرایط افزایش تورم در سراسر جهان، بسیاری از کاربران از خریدهای بزرگ مانند گوشی‌های هوشمند خودداری می‌کنند. با این حال، کاربران رده بالا و به ویژه مشتریان مرفه تر تا حدودی تحت تأثیر رکود اقتصادی قرار نگرفته‌اند. از این رو، بخش ممتاز بازار گوشی‌های هوشمند به رشد خود ادامه می‌دهد، حتی اگر کل بازار در معرض تهدید باشد.

اپل همچنان پادشاه گوشی بالارده ؛ برتری چشمگیر کوپرتینویی‌ها بر اندرویدی‌ها!

بسیاری حدس می‌زنند که چگونه افزایش قیمت پیش‌بینی‌شده آیفون‌های سری Pro و Pro Max اپل می‌تواند بر آمار فروش تأثیر بگذارد. در واقع، یک تحلیلگر برجسته اپل حتی در توییتی به این موضوع اشاره کرد که اپل رویداد عرضه آیفون 14 را در اوایل ماه سپتامبر برگزار می‌کند، دقیقاً به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد اپل باید کمترین نگرانی را نسبت به رکود احتمالی و تورم بالا داشته باشد، زیرا همیشه افرادی هستند که مایل به پرداخت هزینه بیش از 1000 دلار در تلفن هوشمند هستند و به احتمال زیاد، همان کاربرانی هستند که به برند اپل روی می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پادشاه گوشی بالارده چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر