;
coinex

رونمایی از اینترنت کودکان همزمان با تصویب بخشی از طرح صیانت انجام شد

رونمایی از اینترنت کودکان در شرایطی انجام می‌شود که صبح امروز نیز اخباری مبنی بر احتمال تصویب و اجرایی شدن طرح صیانت مخابره شده بود.

امروز جلسه چهارم کارگروه راهبردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، برای اجرا شدن بند الف 4-1 سند صیانت از کودکان و نوجوانان در جلسه شورای عالی فضای مجازی و به میزبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: تصویب طرح صیانت رویکردی خلاف قانون اساسی [مصاحبه اختصاصی تکراتو با حامد بیدی]

رونمایی از اینترنت کودکان

معرفی طرح اینترنت کودک، ارائه نظام‌نامه رده‌بندی سنی محتوا و خدمات و البته بررسی گزارش تلوبیون توسط سازمان صداوسیما از مهمترین موارد برسری شده در این نشست بود. پیش از این عیسی زارع پور، از رونمایی طرح اینترنت کودک در هفته جاری خبر داده بود. اما اینترنت کودکان چیست و چه می‌کند؟

برای اینترنت کودک یک سامانه اینترنتی معرفی شده که والدین با مراجعه به آن راهنمایی دقیقی درباره نحوه محدودسازی دسترسی فرزندان خود دریافت می‌کنند. همچنین در بخشی از سایت به رده‌بندی یا لیست وب‌سایت‌هایی اشاره شده است؛ با ورود به این بخش چهار عنوان سایت با رنگ‌بندی سبز،‌ سفید، زرد و نارنجی مشاهده می‌شود که هر یک لیستی از سایت‌هایی هستند که برای کودکان و نوجوانان مناسب محسوب می‌شوند.

رونمایی از اینترنت کودکان همزمان با تصویب بخشی از طرح صیانت انجام شد

سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، از سال 1398 در دستور کار شوای عالی فضای مجازی قرار گرفته است و به واسطه آن، اینترنت کودکان از اینترنت عمومی مستقل می‌شود. این موضوع منجر قرار است منجر به تمرکزخاص بر تولید محتوای مخصوص کودک و نوجوان در فضای اینترنت شده و امکاناتی نیز در اختیار والدین قرار دهد تا فرزندانشان را کنترل کنند! در نهایت این سند در 17 خرداد 1400 به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید.

این سند با هدف ارتقای بهره‌برداری از فضای مجازی و صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان و فراهم‌سازی فضای ویژه در چارچوب فرهنگ اسلامی ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای آنها تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رونمایی از اینترنت کودکان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر