;
coinex

عزم جدی حوزه‌های علمیه برای ورود به صنعت هوش مصنوعی!

اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه بیان می‌کند که همه برنامه‌های استفاده شده در حوزه علمیه، باید وارد صنعت هوش مصنوعی شوند تا نتیجه مضاعف از آن‌ها دریافت کنیم.

اعرافی تاکید می‌کند که همه برنامه‌های حوزه باید به هوش مصنوعی مجهز شوند. به عقیده او، حوزه علمیه باید در تدوین سندهای راهبردی هوش مصنوعی، موثر واقع شود. او گفت، از کمبود امکانات در راستای این موضوع، نباید ناامید شویم.

بیشتر بخوانید: حضور روحانیون در بانک ها ؛ 20 هزار روحانی استخدام شدند؟

ورود حوزه علمیه به صنعت هوش مصنوعی

علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیداری با مدیران پروژه‌های هوش مصنوعی و اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه از ضرورت ورود جدی حوزه به هوش مصنوعی گفت.

صنعت هوش مصنوعی

در این دیدار، اعرافی گفت:

«ورود حوزه‌های علمیه در فناوری‌های نو به ویژه هوش‌مصنوعی بایستی فعالانه، دقیق، عمیق، سنجیده، به‌هنگام، باشتاب و مبتنی‌بر سنن، شئون و موازین حوزوی باشد. همچنین استمرار مسیر این حرکت انتظار می‌رود با روحیه جهادی، بسیجی و انقلابی همراه باشد. از کمی امکانات و وجود موانع نبایستی ناامید شد و با اخلاص، گذشت و تدبیر می‌بایست این حرکت را ادامه داد.»

او تاکید دارد که همه برنامه‌های حوزه باید به هوش مصنوعی مجهز شوند. او گفت، حوزه علمیه در پنج سال آینده، 42 مضمون، نزدیک 300 هدف و بیش از هزار شاخص دارد که برای رسیدن به این هدف‌ها به هوش مصنوعی نیاز خواهیم داشت. به عقیده اعرافی، ورود هوش مصنوعی به حوزه، نتیجه اقدامات را مضاعف خواهد کرد. او می‌گوید:

«شایسته است حوزه‌های علمیه در تدوین و نقد سندهای راهبردی کشوری که با موضوع هوش‌مصنوعی تدوین می‌شوند حضور مؤثر داشته باشد؛ علاوه بر آن سند هوش‌مصنوعی حوزه نیز چنان نگارش شود که قابل ارائه در سطح ملی باشد.»

او با در نظر گرفتن سوابق ارزشمند ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند در زمینه و مشارکت در تدوین اسناد راهبردی ملی و نقد اسناد بین‌المللی، بیان می‌کند که ادامه این مسیر در برنامه هفتم توسعه کشور قرار دارد و جزو وظایف ستاد است. همچنین او گفت، نگارش سند هوش‌مصنوعی حوزه‌های علمیه، تحولات ملی و بین المللی را ایجاد خواهد کرد. اعرافی عقیده دارد که هوش مصنوعی باید به عنوان یک موضوع مهم شناخته شود و نگاه ویژه به این بخش داشته باشیم:

«در این راستا بایسته است در سطح سه و چهار نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری بتوانیم در سال جدید پایان‌نامه‌ها و رساله‌های حوزوی‌ را در سطحی وسیع‌تر به این سمت سوق دهیم؛ چرا که این حوزه نیز یکی از نیازهای راهبردی حوزه‌های علمیه است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عزم جدی حوزه‌های علمیه برای ورود به صنعت هوش مصنوعی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر