;
coinex

پرواز آزمایشی بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین موفقیت‌آمیز بود

اخبار و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین آزمایشات خود را با موفقیت به اتمام رسانده است. این پهپاد که با نام Morning Star 50 شناخته می‌شود بال­هایی به‌اندازه ۵۰ متر دارد و می‌تواند در ارتفاع بالای ۲۰ کیلومتری وظایف خود را به انجام برساند.

این پهپاد خورشیدی اولین پرواز آزمایشی خودش را در مدت‌زمان ۲۶ دقیقه با موفقیت سپری کرد. از این پهپاد خورشیدی چینی می‌توان برای بسیاری از کارها مثل نظارت در ارتفاع بالا یا نظارت بر آتش‌سوزی جنگل به‌راحتی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مقابله کره جنوبی با تهدید کره شمالی با پهپادهای پنهانکار

پرواز آزمایشی بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین

طراح ارشد پهپاد Morning Star 50 به ساوت چاینا مورنینگ پست اعلام کرده است که این پهپاد از صفحات خورشیدی نصب شده روی بال‌هایش قدرت و انرژی خود را دریافت می‌کند و از آنجایی که در ارتفاعات بالای 20 کیلومتری قابل‌استفاده است، به‌عنوان یک ماهواره جوی یا شبه ماهواره برای انجام عملیات مختلف کاربرد دارد.

طبق بیانیه‌های طراح ارشد پهپاد و یک شرکت صنعت هوانوردی چین، Morning Star 50 قابلیت این را دارد که ماه‌ها یا حتی سال‌ها در هوا باقی بماند. دقت کنید که جز مواردی که در مورد بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین بیان کردیم جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

پرواز آزمایشی بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین موفقیت‌آمیز بود

از جمله مزیت‌های این پهپاد این است که پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین مانند Morning Star 50 و انجام عملیات موردنیاز با آن‌ها در مقایسه با ماهواره‌ها بسیار به‌صرفه‌تر و انعطاف‌پذیرتر است.

 

طبق اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری‌های چینی توسعه این پهپاد موجب تقویت فناوری‌های دفاعی این کشور در فضا و دریا می‌شود و می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، مواد جدید و مهندسی هوانوردی همراه با فناوری‌های کلیدی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

جالب است بدانید که بسیاری از کشورها نیز به دنبال توسعه پهپادهای مشابه Morning Star 5 هستند. برای مثال یک پهپاد به نام Zephyr S که ساخته شده توسط شرکت Airbus است باانرژی خورشیدی کار می‌کند و توانسته در ماه آگوست 64 روز به طور مداوم در هوا سپری کرده و سپس در «آریزونا» فرود بیاید. از جمله قابلیت‌های این پهپاد این است که 25 متر طول و 75 کیلوگرم وزن دارد و توسط ایرباس برای کمک به ارتش ایالات متحده در ارتفاع بالا طراحی شده است.

پهپادهایی مانند بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین به نام Morning Star 50 و Zephyr S در استراتوسفر پرواز می‌کنند؛ لایه‌ای که تا پنجاه کیلومتری زمین بالا می‌رود. ارتفاع آن به شکلی است که پهپادها قابلیت بررسی مناطق وسیعی از زمین را داشته باشند و بتوان از روی زمین به داده‌های آن‌ها به‌راحتی دسترسی داشت. در ادامه ویدیو پرواز این پهپاد خورشیدی را ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرواز آزمایشی بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر