;
coinex

طراحی و اجرای شبکه فیبر نوری

فیبر نوری یکی از مهم‌ ترین روش‌های انتقال داده با سرعت بالا است که کمک می‌کند محدودیت‌های موجود برای اجرای شبکه با کابل‌های مسی در فاصله طولانی، از بین برود. این روش دارای مزایای زیادی است و به همین دلیل نیز اکثر نهادها، ادارات و شرکت‌ها برای ارتباطات بهتر، به فکر اجرای فیبر نوری هستند.

البته توجه داشته باشید طراحی و اجرای این شبکه نیازمند تخصص و دانش فنی بسیار بالایی است. بنابراین برای راه‌اندازی آن حتما از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید و این کار را به دست هر کسی نسپارید. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره طراحی و یا اجرای شبکه‌ فیبر نوری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

انواع تجهیزات لازم برای اجرای فیبر نوری

اگر شما هم قصد اجرای شبکه فیبر نوری را دارید، بهتر است ابتدا با تجهیزات لازم به‌ خوبی آشنا شوید. دقت داشته باشید برای اجرای این شبکه به تجهیزات گسترده‌ای نیاز است و اگر به‌ طور کامل و باکیفیت کافی آن‌ها را تهیه نکنید، ممکن است در آخر نتیجه کارهای‌تان با مشکل مواجه شود.

از مهم‌ ترین تجهیزات فیبر نوری می‌توان کابل فیبر نوری را نام برد. این کابل وظیفه انتقال سیگنال‌های مخابراتی را برعهده دارد و دارای انواع مختلفی است. پچ کورد، پچ پنل فیبر نوری، ماژول فیبر نوری، پیگتل فیبر نوری، آداپتور فیبر نوری، دستگاه جوش فیوژن و مبدل فیبر نوری از دیگر تجهیزات مهم شبکه به حساب می‌آیند. این تجهیزات نام برده نیز انواع مختلفی دارند و اگر نباشند، پروژه‌تان ناقص خواهد ماند.

اگر می‌خواهید اجرای شبکه به بهترین شکل انجام شود، تجهیزات مورد نیازتان را حتما از مراکز فروش معتبر با بالاترین کیفیت ممکن خریداری نمایید و سراغ محصولات بی‌کیفیت یا نامرغوب نروید زیرا چنین تجهیزاتی خیلی سریع دچار آسیب می‌شوند و ممکن است ساختار شبکه فیبر نوری نیز با مشکل مواجه شود.

مراحل طراحی و اجرای شبکه‌های فیبر نوری

برای اجرای فیبر نوری باید با توجه به استانداردهای طراحی، ابتدا یک‌سری مراحل اولیه را با دقت کافی طی کنید تا کیفیت نهایی کار بالا برود و به مشکل نیز بر نخورید. به همین دلیل ما سعی داریم در این بخش از مقاله شما را با برخی نکات و موارد مهم آشنا کنیم.

·       رعایت ایمنی کار

برای انجام اکثر کارهای فنی که نیروی کار با تجهیزات و ابزار خطرناک مواجه است، ابتدا باید ایمنی کار در نظر گرفته شود. جهت راه‌اندازی فیبر نوری نیز قسمتی از کار در زیر زمین یا ارتفاع انجام می‌شود و اگر شخص ایمنی لازم را رعایت نکند، ممکن است دچار مشکل شود.

در نظر گرفتن برخی نکات لازم و بهره‌گیری از ابزارآلات تأمین‌ کننده ایمنی در سلامت کادر اجرایی اهمیت بسیار زیادی دارد. به‌ همین دلیل باید هنگام کار حتما از عینک، دستکش و کلاه مخصوص بهره گرفت. هنگام اجرای راه‌اندازی شبکه‌های فیبر نوری باید تمام افرادی که در محل حضور دارند، نکات ایمنی را رعایت کنند.

·       حمل کابل فیبر نوری

از جمله مهم‌ ترین تجهیزات فیبر نوری، می‌توان کابل‌ها را نام برد. برای اجرای فیبر نوری باید این کابل‌ها را با استفاده از ماشین، تا محل اجرای پروژه حمل کرد. بنابراین در حین انجام این مرحله دقت خود را تا حد نیاز بالا ببرید و هنگام بارگیری یا پیاده‌ سازی، از تجهیزات حمل مناسب استفاده کنید تا کوچک‌ ترین صدمه‌ای به کابل‌ها وارد نشود.

گاهی اوقات ممکن است افراد بی‌تجربه باعث شوند کابل‌ها یا سایر اجزا، هنگام اجرا دچار آسیب شوند. از این رو سعی کنید کار محکم کردن فیبر در ماشین حمل و نصب آن را به یک کادر اجرایی باتجربه و متخصص بسپارید تا پارگی ایجاد نشود و ضرر زیادی هم به وجود نیاید.

·       تعیین مسیر انجام پروژه و نقشه‌کشی

پیش‌ از آغاز کابل‌کشی فیبر نوری، برای رفع موانع احتمالی حتما مسیر اجرای پروژه را مورد بررسی قرار دهید و همچنین از افراد باتجربه بخواهید تا برای طراحی نقشه مناسب به شما کمک کنند‌. توجه داشته باشید نقشه‌کشی متناسب با محیط مورد نظرتان باشد، سپس با در نظر گرفتن آن اقدامات بعدی را برای اجرای شبکه فیبر نوری انجام دهید.

·       بسترسازی برای کابل‌کشی

دقت داشته باشید بستر نصب کابل‌های فیبر نوری به نوع مسیر هوایی، زمینی یا داخل ساختمان بستگی دارد و شما باید برای هر کدام از این موارد، یک بستر مناسب را در نظر بگیرید. به‌ همین دلیل قبل از اجرای پروژه به خوبی مطمئن شوید که آن مسیر قابل‌ استفاده است، در غیر این صورت ممکن است دوباره مجبور به بسترسازی شوید.

·       نصب کابل فیبر نوری

اگر کابل فیبر نوری را از بانک فیبر نوری و شبکه خریداری نمایید، مشاوران و کارشناسان باتجربه به خوبی شما را برای نصب اصولی آن راهنمایی می‌کنند و در صورت نیاز نیز این کار را به بهترین شکل ممکن برای‌تان انجام می‌دهند. اما و اگر خودتان قصد انجام این کار را داشتید، بهتر است طبق پیشنهاد تولیدکننده کابل، کار را پیش ببرید.

دقت داشته باشید برای جلوگیری از کوتاهی کابل و اتصال زدن آن باید یک مسیر با اندازه مناسب را انتخاب کنید و سپس کار کابل‌کشی را برای اجرای فیبر نوری انجام دهید. از قرار دادن فیبر نوری و کابل‌های مسی در یک بستر خودداری کنید زیرا وزن کابل مسی از کابل فیبر نوری بیشتر است و در چنین شرایطی احتمال وارد شدن فشار به کابل‌های فیبر نوری افزایش می‌یابد.

کابل فیبر نوری را می‌توانید در یک طرف کابل مسی محکم کنید. فیبر نوری باید با توجه به فشاری که از طرف تولید کننده تأیید شده، کشیده شود تا آسیب نبیند. در طول مسیر مراقب باشید سیم‌ها به هم نزدیک نباشند و همچنین روکش آن‌ها را برندارید. در آخر هم بهتر است در مسیرهای تنگ و طولانی از مواد لیز کننده بهره بگیرید تا اجرای کابل‌کشی به‌ خوبی انجام شود.

·       بهره‌گیری از بستر ارتباطی مناسب

برای برقراری ارتباط شبکه فیبر نوری، روش‌های متنوعی همچون ارتباط کابلی، مایکرویوو و ارتباط بی‌سیم وایرلس وجود دارد که می‌توانید به راحتی از آن‌ها بهره بگیرید. بنابراین علاوه‌بر انتخاب تجهیزات فیبر نوری با کیفیت عالی، سعی کنید از یک بستر ارتباطی متناسب نیز کمک بگیرید. اغلب شبکه‌های کابلی پایداری بیشتری نسبت‌ به شبکه‌های وایرلس دارند و پایداری فیبر نوری نیز بیشتر از شبکه‌ کابلی است.

·       در نظر گرفتن هزینه اجرا

یکی از موارد مهمی که بهتر است حین اجرای شبکه فیبر نوری به آن توجه داشته باشید، هزینه اجرا و طراحی است. این هزینه اغلب به طرح و شرایط موجود بستگی دارد و شما می‌توانید با بهره‌گیری از برخی تجهیزات مناسب، در هزینه‌های‌تان تا حدود زیادی صرفه‌ جویی نمایید. از این رو بهتر است بدانید هزینه اجرا کردن شبکه فیبر نوری با کابل مسی، بسیار کمتر از فیبر است.

افرادی که از شبکه فیبر نوری بهره بگیرند، می‌توانند اطلاعات گسترده را با استفاده از سیگنال‌های نور به‌ راحتی و در سریع ترین زمان ممکن انتقال دهند. اجرای این شبکه چندان دشوار نیست اما به استانداردهای مختلفی همچون استانداردهای سربندی اتصالات، کابل‌کشی، جوش فیوژن، استانداردهای مربوط به انواع کانکتور و تجهیزات فیبر نوری نیاز دارد. بنابراین سعی کنید حتما این موارد مهم را در نظر داشته باشید.

همچنین فراموش نکنید هر چقدر اجرای شبکه فیبر نوری بهتر انجام شود، نویز کمتری در آن ایجاد خواهد شد. از این جهت نیز برای به وجود نیامدن برخی مشکلات احتمالی بهتر است قوانین مربوط به شبکه فیبر نوری را به‌ طور اصولی در نظر بگیرید و کار را به دست افراد متخصص و باتجربه بسپارید.

خرید تجهیزات فیبر نوری

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی که برای طراحی و اجرای شبکه فیبر نوری به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از درگاه‌های مناسب برای خرید تجهیزات فیبر نوری با کیفیت بالا و قیمتی مقرون‌به‌صرفه، بانک فیبر نوری و شبکه است که خدماتی ازجمله مشاوره و طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه‌های فیبر نوری را ارائه می‌کند. این مجموعه همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش می‌کند تا سطح دانش فنی جامعه مهندسی را ارتقا دهد. این سایت معتبر تمام تجهیزات خود را به‌ صورت مرغوب ارائه می‌دهد و افرادی که قصد خرید تجهیزات شبکه را دارند، می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های 22894865 021 – 74035000 (30 خط) با تیم مشاوره و راهنمای خرید مجموعه بانک فیبر نوری در ارتباط باشند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر