;
coinex

پایان پشتیبانی واتساپ از iOS 11 و پایین‌تر

پایان پشتیبانی واتساپ از iOS 11 و پایین‌تر قطعی شد و از اوایل آبان امسال کاربران بعضی از دستگاه‌های iOS امکان استفاده از واتساپ را نخواهند داشت.

بالاخره واتساپ پشتیبیانی از بعضی نسخه‌های قدیمی iOS را متوقف می‌کند و این تصمیم بر بعضی مدل‌های آیفون تأثیرگذار خواهد بود. واتساپ هرازگاهی پشتیبانی از بعضی گوشی‌های قدیمی را متوقف می‌کند مثل آبان سال پیش که پشتیبانی واتساپ از بعضی دستگاه‌های اندروید، iOS و KaiOS متوقف شد.

حالا بعد از گذشت کمتر از یک سال و در حالی که به زودی شاهد رونمایی از سری آیفون 14 خواهیم بود، قرار است این اپلیکیشن فقط با iOS 12 و نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل قابل استفاده باشد.

در نتیجه این تصمیم، بعضی مدل‌های آیفون امکان استفاده از واتساپ را نخواهند داشت. گرچه امروزه بیشتر کاربران از گوشی‌های جدید استفاده می‌کنند اما عده‌ای هم هستند که همچنان از مدل‌های قدیمی‌تر استفاده کنند بخصوص کاربران آیفون 5 که حالا با این تصمیم باید به فکر ارتقای دستگاه خودشان باشند.

بیشتر بخوانید: تماس‌های صوتی واتساپ به ساعت‌های هوشمند می‌آیند!

پایان پشتیبانی واتساپ از iOS 11 و پایین‌تر

سایت WABetaInfo در گزارشی نوشته «متأسفانه به دلایل داخلی، واتساپ تصمیم به قطع پشتیبانی از بعضی نسخه‌های iOS در چند ماه آینده گرفته یعنی iOS 10 و iOS 11». در ادامه این مطلب اسکرین‌شاتی با این پیام مشاهده می‌شود «برای ادامه استفاده از واتساپ، جدیدترین نسخه iOS را نصب کنید. پس از 24 اکتبر 2022 (دوم آبان 1402) پشتیبانی از این دستگاه توسط واتساپ متوقف می‌شود».

پایان پشتیبانی واتساپ از iOS 10 و 11

اگر هنوز از iOS 10 یا iOS 11 استفاده می‌کنید برای ادامه استفاده از واتساپ باید iOS 12 را نصب کنید. کاربران آیفون 5S، آیفون 6 و آیفون 6S می‌توانند با نصب iOS 12 باز هم از واتساپ استفاده کنند. اما از آنجایی که آیفون 5 و آیفون 5C قابلیت پشتیبانی از iOS 12 را ندارند، کاربران این دستگاه‌ها از پایان ماه اکتبر (اوایل آبان) دیگر قادر به استفاده از واتساپ نخواهند بود.

لازم به ذکر است که به تازگی قابلیت‌های جدیدی از واتساپ مشاهده شده و اخیراً قابلیت Communities هم برای کاربران اندروید ارایه شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پایان پشتیبانی واتساپ از iOS 11 و پایین‌تر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر