;
coinex

گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی ؛ DALL-E سبک نقاشی را شناسایی می‌کند!

شرکت OpenAI اخیراً قابلیت جدیدی را به مدل هوش مصنوعی DALL-E اضافه نموده است که اقدام به گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی با الگو برداری از عکس اصلی می‌کند.

در مورد نحوه عملکرد این قابلیت باید بگوییم که این آپشن به سیستم اجازه می‌دهد کادر تصاویر را گسترش دهد و با حفظ سبک و سیاق محتوای اولیه اثر، به آن محتوای جدیدی اضافه کند.

بیشتر بخوانید:‌ ساخت تصویر از متن با هوش مصنوعی دالی ای (DALL-E) به زودی عرضه می‌شود

گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی

چند وقت پیش مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E با قابلیت‌های خارق‌العاده خود در دنیای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرد. اکنون این مدل ویژگی جدیدی را ارائه کرده است و توانسته دوباره کاربران را شگفت‌زده کند. طبق تحقیقات انجام شده بر روی این مدل و اخبار منتشر شده، DALL-E می‌تواند با کمک قدرت هوش مصنوعی خود خارج از کادر پرتره معروف «دختری با گوشواره مروارید» به تولید محتوا ادامه دهد.

در ویدئویی که در بالا مشاهده می‌کنید که این سیستم با توجه به الگوبرداری از اطلاعات نسبتاً کمی که از تصویر اصلی در اختیار دارد، می‌تواند به‌خوبی سبک نقاش این اثر، «یوهانس فرمیر» را تقلید نماید و برای این نقاشی پس‌زمینه بسیار بزرگ‌تری خلق نماید. این آزمایش توسط هنرمندی به نام «آگوست کمپ» انجام شد و می‌توان مشاهده کرد که این مدل بسط اثر را به‌صورت تکه‌تکه انجام می‌دهد و گاهاً DALL-E را دوباره اجرا می‌نماید تا به بهترین خروجی برسد.

گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی DALL-E سبک نقاشی را شناسایی می‌کند! به طور خلاصه در این باید بگوییم که این هوش DALL-E با الگوبرداری از عکس اصلی، آن را توسعه می‌دهد

اکثرا کاربران با ویژگی Outpainting دست به خلاقیت‌های گوناگونی زدند و آثار مختلفی را بسط دادند. آزمایش‌های انجام شده توسط کاربران ثابت کرد که این هوش مصنوعی می‌تواند اثرهای ویژه‌ای را خلق کند. به‌صورت کلی، Outpainting نمی‌تواند توانایی تبدیل متن به تصویر را ارتقا ‌دهد، ولی مشخص می‌کند که OpenAI چگونه می‌تواند از این فناوری جدید در بازار بزرگ‌تری که  در آینده در پیشرو دارد، استفاده کند.

هوش مصنوعی Outpainting توانست دنیای جدیدی را بر روی کاربران باز نماید و با قابلیت های خود سبب خلق آثار هنری فوق‌العاده‌ای شود. امروزه این مدل در فاز بتا قرار دارد، اما بیش از یک میلیون کاربر توانسته‌اند به آن دسترسی پیدا کنند.

گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی ؛ DALL-E سبک نقاشی را شناسایی می‌کند!

هر یک از کاربران بتا می‌تواند در ماه اول تا 50 تصویر را رایگان با این هوش مصنوعی بسازند و در ماه بعد 15 تصویر رایگان دیگر را دریافت کنند. در واقع افراد جهت تولید تصاویر بیشتر می‌توانند در ازای هر 115 تصویر 15 دلار هزینه بپردازند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر