;
coinex

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس (iPhone 14 Plus)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

گوشی‌های آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رسما رونمایی شدند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه آیفون 14 پلاس (iPhone 14 Plus) بپردازیم و از نگاه نزدیک، با مشخصات این گوشی آشنا شویم.

گوشی آیفون 14 پلاس گزینه‌ای عالی با نمایشگر نسبتاً بزرگ در سری 14 است که شباهت بسیار زیادی به نسخه پایه، یعنی آیفون 14 دارد. تنها تفاوت این دو گوشی را می‌توان در اندازه صفحه‌نمایش و باتری آن‌ها دانست. اپل مدعی است که توانسته رویای علاقه‌مندان به آیفون برای در دست داشتن نمایشگر بزرگ را برآورده سازد.

این گوشی هوشمند قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی جذاب و دوست‌داشتنی، نمایشگر بزرگ و عمر باتری بالا اشاره کرد، این درحالی‌است که برخی از کاربران از داشتن تنها دو دوربین در آیفون 14 پلاس شکایت کردند. همچنین برخی از کاربران علاقه‌ای به ناچ بالای گوشی نداشتند.

بیشتر بخوانید:

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

گوشی آیفون 14 پلاس شب گذشته در تئاتر استیو جابز در شهر کالیفرنیا رونمایی شد و متوجه شدیم که از جهات بسیار زیادی، به سایر گوشی‌های آیفون پلاس شباهت دارد. به بیان بهتر، این گوشی فقط در اندازه نمایشگر و ابعاد با نسخه استاندارد آیفون 14 تفاوت دارد.

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

آیفون 14 از نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برد و آیفون 14 پلاس به نمایشگر 6.7 اینچی مجهز شده است. نسخه پلاس نیز مثل نسخه استاندارد،‌ ویژگی‌های جدیدتر و رده‌بالای نسخه‌های پرو و پرو مکس را ندارد.

اپل با عرضه گوشی‌های بزرگ‌تر توانست نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. طبیعی است که این گوشی‌ها، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

قیمت آیفون 14 پلاس

به‌محض رونمایی اپل از گوشی‌های جدید سری 14، قیمت آیفون 14 پلاس و سایر گوشی‌های این سری سروصدای زیادی به پا کرد. خوب است بدانید که قیمت آیفون 14 پلاس تنها 100 دلار از نسخه پایه آن گران‌تر است.

قیمت خانواده آیفون 14 چقدر است؟

درحال‌حاضر، قیمت آیفون 14 پلاس از 899 دلار (879 پوند و 1579 دلار استرالیا) برای مدل پایه 128 گیگابایتی آغاز می‌شود. در بررسی اولیه آیفون 14 پلاس مشاهده می‌کنیم که پیش‌فروش این گوشی هوشمند از 9 سپتامبر (18 شهریور) آغاز خواهد شد و 7 اکتبر (15 مهر) هم در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب، متوجه می‌شویم که گوشی آیفون 14 پلاس تنها چند هفته پس از آیفون 14 روانه بازار خواهد شد.

بررسی مشخصات آیفون 14 پلاس از نظر طراحی و نمایشگر

گوشی آیفون 14 پلاس هم مثل آیفون 14، شباهت بسیار زیادی به مدل آیفون 13 دارد. اگر تمام ویژگی‌های ظاهری آن‌ها هم با یکدیگر شباهت نداشته باشد، حداقل از نظر اندازه شباهت بسیار زیادی به آیفون 13 پرو مکس دارد.

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

البته، پیشرفت‌هایی هم در طراحی و سایر ویژگی‌های نسخه جدیدتر دیده می‌شود که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم. برای مثال، به‌جای استفاده از فولاد ضدزنگ، در طراحی آیفون 14 پلاس از آلومینیوم استفاده شده است.

همچنین پنل جلو و عقب این گوشی هوشمند شیشه‌ای بوده و احتمالاً با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس محافظت می‌شود. این گوشی هم مانند آیفون 14 استاندارد، با رنگ جذاب بنفش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که احتمالاً اغلب کاربران این رنگ را انتخاب کنند. همچنین پنل جلویی گوشی آیفون 14 پلاس با استفاده از محافظ سرامیکی محافظت می‌شود که مقاومت خیلی بالایی دارد.

همه چیز در طراحی گوشی آیفون 14 پلاس انطباق خاصی دارد. فریم فلزی مسطح در اطراف نمایشگر شیشه‌ای، دکمه‌های پاور/ اسلیپ/ Siri در یک طرف به همراه دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در طرف دیگر قرار دارند.

با بررسی اولیه آیفون 14 پلاس متوجه شدیم که اگرچه این اسمارت فون از نظر اندازه (160.8×78.1×7.8 میلی‌متر) شباهت زیادی به آیفون 13 پرو مکس دارد، اما وزن آن بسیار سبک‌تر است. درحالی‌که گوشی آیفون 13 پرو مکس با وزن 240 گرم عرضه می‌شد، اپل در ساخت آیفون 14 پلاس تصمیم گرفته و وزن آن را به 203 گرم کاهش دهد که این را می‌توان یک تغییر عالی به شمار آورد.

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس
بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

اپل نسخه‌های این گوشی در بازار آمریکا را بدون اسلات سیم‌کارت عرضه می‌کند.

در بررسی مشخصات آیفون 14 پلاس متوجه می‌شویم که این گوشی تنها دو دوربین دارد که شاید کمی عجیب به نظر برسد. اگرچه ماژول مربعی آن شباهت زیادی به سایر گوشی‌های سری خود دارد، اما تنها دو دوربین با لنزهای 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید در آن تعبیه شده است.

نمایشگر 6.7 اینچی گوشی آیفون 14 پلاس از نوع Super Retina XDR بوده و با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل با تراکم پیکسلی 458 پیکسل بر اینچ عرضه می‌شود. اگرچه این گوشی نمایشگر بزرگ‌تری دارد، اما رزولوشن آن تا همین حد خلاصه می‌شود.

در بررسی اولیه آیفون 14 پلاس متوجه می‌شویم که برخلاف گوشی آیفون 14 پرو، در آیفون 14 پلاس هیچ نرخ نوسازی متغیر یا قابلیت نمایشگر همیشه روشن وجود ندارد و این را می‌توان یک نقطه‌ضعف دانست. دلیل این موضوع هم این است که بسیاری از افراد گوشی‌هایی را دوست دارند که علاوه بر بزرگ بودن، دوام باتری بیشتری هم داشته باشید. بنابراین ویژگی‌هایی که باعث خالی شدن باتری می‌شوند، در این گوشی وجود ندارند. نمایشگر همیشه روشن یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که حتی در برخی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه هم دیده می‌شود.

در بالای نمایشگر آیفون 14 پلاس هم می‌توانید یک بریدگی مشاهده کنید که باعث می‌شود صفحه‌نمایش کمی کوچک‌تر به نظر برسد. در این بریدگی سنسورهای AR دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی تعبیه شده‌اند.

بررسی اولیه آیفون 14 (iPhone 14)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

 

بررسی مشخصات فنی iPhone 14 Plus از نظر دوربین

در پنل پشتی گوشی آیفون 14 پلاس دقیقاً دوربین‌های مشابه آیفون 14 دیده می‌شود. در این ماژول مربعی، دو دوربین 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید تعبیه شده‌اند. یک دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth هم در جلو قرار دارد.

در بررسی مشخصات فنی iPhone 14 Plus مشاهده می‌کنیم که مانند گوشی آیفون 14، دوربین اصلی این اسمارت فون هم تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده و نسبت به آیفون 13، عملکرد بهتری دارد. دوربین واید 12 مگاپیکسلی این گوشی با دیافراگم 1.5 و پیکسل‌های 1.9 µm همراه است که می‌تواند بهترین کارایی را در نور کم داشته باشد.

عکس‌های گرفته شده با استفاده از لنزهای واید و اولترا واید و همچنین دوربین سلفی گوشی آیفون 14 پلاس کیفیت بسیار خوبی دارند. در بررسی اولیه آیفون 14 پلاس مشاهده می‌کنیم که علاوه بر کیفیت عالی، دوربین سلفی این گوشی از قابلیت‌ فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود بتوانید عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی بگیرید.

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس
بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

بررسی مشخصات فنی iPhone 14 Plus از نظر باتری

گوشی آیفون 14 توانایی نمایش ویدئو به مدت حدودا 20 ساعت را دارد. نسخه بزرگ‌تر آیفون 14 پلاس به لطف باتری بزرگ‌تر، می‌تواند تا 26 ساعت از پخش محتوای ویدیویی پشتیبانی کند. البته فراموش نکنید که همه این‌ها ادعای کمپانی اپل است و برای درک بهتر این موضوع، باید آن را با دقت بیشتری بررسی کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مشخصات آیفون 14 پلاس

برخی از ویژگی‌های گوشی‌های سری 14 آیفون به یکدیگر شباهت دارند، اما دو قابلیت در همه آن‌ها یکسان است و آن هم ویژگی‌های ارتباط ماهواره‌ای اضطراری SOS و تشخیص تصادف هستند. قابلیت تشخیص تصادف دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست. در صورت تصادف در اتومبیل، آیفون 14 پلاس به‌سرعت آن را تشخیص داده و به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان، با خدمات اضطراری تماس بگیرید.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در این گوشی هوشمند با استفاده از آنتن‌های موجود در آیفون 14 پلاس برای اتصال به ماهواره‌های مداری انجام می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از این قابلیت در آیفون 14 پلاس و سایر گوشی‌های این سری، برای موقعیت‌های اضطراری است.

برای مثال، فرض کنید که در کوهستان گم شده‌اید و آنتن گوشی هم قطع شده است. استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در این شرایط می‌تواند به‌راحتی به شما کمک کند. البته فراموش نکنید که این ویژگی در صورتی می‌تواند کارایی خوبی داشته باشد که آسمان صاف باشد.

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

اپل کارهای به‌خصوصی را برای کاهش پهنای باند موردنیاز برای ارسال پیام‌های متنی انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند از طریق ماهواره ارتباط برقرار شود. همان‌طور که تأکید کردیم، برای استفاده از این قابلیت باید در فضای باز باشید و دید واضحی به آسمان داشته باشید.

این قابلیت در ابتدا به‌صورت آزمایشی رایگان عرضه می‌شود که ممکن است بعداً برای دسترسی به آن نیاز به خرید ماهانه داشته باشید. اپل درباره این موضوع، جزئیات دیگری را به اشتراک نگذاشت.

بررسی مشخصات آیفون 14 پلاس از نظر عملکرد

با بررسی مشخصات فنی iPhone 14 Plus متوجه می‌شویم که گوشی آیفون 14 پلاس از تراشه قدرتمند A15 Bionic قدرت می‌گیرد. این دقیقاً همان چیزی است که اپل در ساخت آیفون 13 از آن استفاده کرده است. بااین‌‌حال، امسال اپل راه متفاوتی را در پیش گرفته و تصمیم گرفته که گوشی‌های خود را با دو تراشه مختلف وارد بازار کند.

گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با تراشه A15 Bionic و نسخه‌های پرو با تراشه قدرتمندتر A16 Bionic عرضه خواهند شد. ازاین‌رو، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که عملکرد گوشی آیفون 14 پرو و پرو مکس کمی بهتر از آیفون 14 و 14 پلاس است.

بااین‌‌حال، باید بگوییم که تراشه‌ A15 Bionic هم همچنان یک چیپست عالی شناخته می‌شود که عملکرد خیلی خوبی دارد. فقط در برابر تراشه A16 Bionic، عملکرد آن پایین می‌آید.

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس
بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

بررسی مشخصات آیفون 14 پلاس از نظر نرم‌افزار

گوشی آیفون 14 پلاس هم مانند سایر گوشی‌های سری آیفون 14، با سیستم‌عامل iOS 16 عرضه خواهد شد. اگر قبل از این هم از گوشی‌های آیفون استفاده کرده باشید، احتمالاً یکی از طرفداران این سیستم‌عامل هستید و می‌توانید به‌راحتی از آیفون 14 پلاس استفاده کنید و هیچ مشکلی از این منظر نظر نداشته باشید. گوشی آیفون 14 پلاس طراحی نرم‌افزاری دقیقاً مشابه سری‌های قبل را ندارد، اما تغییراتی در آن مشاهده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات که با بررسی مشخصات فنی iPhone 14 Plus به چشم می‌آید، صفحه قفل این گوشی هوشمند است. در این صفحه قفل گوشی، فونت‌ها اندازه بزرگ‌تری دارند و ویجت‌ها را می‌توانید به‌راحتی ویرایش و تصاویر را هم تقسیم‌بندی کنید. در بررسی اولیه آیفون 14 پلاس مشاهده می‌کنیم که این قابلیت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که صفحه گوشی خود را به‌گونه‌ای که دوست دارید، تنظیم کنید.

متون قرار گرفته روی صفحه قفل، همگی قابل‌ویرایش هستند و همچنین اعلان‌ها و هشدارهای موجود در آیفون 14 پلاس به زیبایی قرار می‌گیرند. اپل این گوشی را به زیبایی مدیریت کرده و به کاربران این امکان را داده است که بتوانند به‌راحتی بخش‌های مختلف آن را شخصی‌سازی کنند. نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 پلاس، مکانی عالی برای این رابط کاربری جدید است که به دلیل اندازه بزرگ‌تر آن، امکان پیاده‌سازی این قابلیت‌های منحصربه‌فرد را راحت‌تر کرده است.

بررسی اولیه آیفون 14 پلاس

کلام آخر

گوشی آیفون 14 پلاس یکی از قدرتمندترین گوشی‌های جدید اپل است که با نمایشگر نسبتاً بزرگ‌تر و قیمتی مناسب عرضه خواهد شد. این گوشی تنها دو دوربین دارد، از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نمی‌کند و همچنین به‌جای فولاد ضدزنگ، از آلومینیوم ساخته شده است؛ به همین دلیل، شاید به‌عنوان پرزرق‌وبرق‌ترین گوشی آیفون جدید شناخته نشود.

بااین‌‌حال، با این قیمت و عمر باتری فوق‌العاده، می‌تواند یکی از بهترین‌های دنیای کنونی باشد.

سؤالات متداول

گوشی آیفون 14 پلاس چه تفاوتی با آیفون 14 دارد؟

مهم‌ترین تفاوت آیفون 14 پلاس آیفون 14 در نمایشگر این دو گوشی هوشمند است. اگرچه گوشی آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی عرضه می‌شود، اما اپل تصمیم گرفته که در گوشی آیفون 14 پلاس از نمایشگر بزرگ‌تری با اندازه 6.7 اینچ استفاده کند. این دو گوشی از نظر عمر باتری و سایر قابلیت‌ها نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

قیمت آیفون 14 پلاس چقدر است؟

همان طور که می‌دانید، قیمت هر گوشی هوشمند نسبت به حافظه رم و فضای ذخیره آن با یکدیگر تفاوت دارد. این بدان معنی است که یک گوشی هوشمند با رم و حافظه متفاوت، می‌تواند قیمت‌های کاملاً متنوع داشته باشد. در این مقاله، اطلاعات کامل درباره قیمت گوشی آیفون 14 پلاس در اختیار شما قرار دادیم که تقریباً 100 دلار بیشتر از گوشی آیفون 14 به فروش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر