;
coinex

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران [آذر 1402]

در راهنمای خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان به شما کمک می‌کنیم که انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. در این فهرست، تنوع خوبی از بهترین گوشی های 3 میلیون تومانی را از برندهای مختلف مشاهده می‌کنید.

با توجه به افزایش قیمت‌ها و متنوع شدن محصولات هر برند، انتخاب بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان واقعا ساده نیست. معمولا وقتی چند گزینه خوب پیش رویمان داشته باشیم، انتخاب راحت‌تر و درست‌تری خواهیم داشت، از این رو در ادامه این نوشتار، راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران را ارائه دادیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 5 میلیون

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان

گوشی‌های زیر 3 میلیون تومان طیف محدودی از گوشی‌های موجود در بازار را در بر می‌گیرند؛ بنابراین بهتر است بدانید که کدام‌یک از ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی برای شما اهمیت بیشتری دارد تا گزینه‌ای همسو با نیازها و علایق خود پیدا کنید. معمولا در نگاه اول قدرت پردازنده اصلی و گرافیکی، اندازه صفحه نمایش، مقدار RAM، توان باتری و حافظه داخلی گوشی از مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرند.

شیائومی ردمی 9A

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران
بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران
  • نمایشگر: 6.53 اینچ از نوع IPS LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک Helio P25 (12 نانومتر)
  • رم: 2، 3، 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32،64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل واید / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل واید
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم پلیمر غیرقابل تعویض

اگر به دنبال گوشی با قیمت ۳ میلیون هستید شیائومی Redmi 9A  بهترین گزینه است. این محصول نسخه ارزان‌تر و ساده‌تر گوشی ردمی 9 است که با کم شدن یک سری از ویژگی‌ها، با قیمت ارزان‌تر به فروش می‌رسد. این گوشی دارای یک نمایشگر نسبتا بزرگ 6.5 اینچی از نوع IPS-LCD است که کیفیت بسیار خوبی در نمایش محتوای تصویری دارد.

دوربین ردمی 9A که از جمله بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان به شمار می‌رود، عملکرد نسبتا خوبی دارد و عکس‌ها توسط یک حسگر 13 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند. این دوربین از ضبط ویدیو با کیفیت 1080 پیکسل در سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این دستگاه نیز می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. از طرفی باتری این گوشی هم قدرت بسیاری دارد و دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی است که باعث می‌شود تا دو روز نیاز به شارژ مجدد گوشی خود نداشته باشید. همچنین برای پردازنده این گوشی از چیپست مدیاتک استفاده شده که نسبت به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید کاملا ارزشمند است.

گلکسی A04

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek MT6762G Helio G25
  • رم: 3، 4 ،6 و 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32، 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 50+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ که می‌تواند در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان قرار بگیرد، گلکسی A04 است. البته بد نیست بدانید که قیمت مدل‌های رده‌بالاتر این گوشی با رم و حافظه بیشتر، نزدیک به 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما با توجه به جدید بودن نرم‌افزار و سیستم‌عامل گوشی، می‌توان گفت که نسخه‌های رم و حافظه پایین‌تر هم ارزش خرید دارد.

این گوشی هوشمند به نمایشگر PLS LCD مجهز شده که از رزولوشن 1600×720 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر 6.5 اینچی تقریبا 81.3 درصد نمای جلویی گوشی را می‌پوشاند که به معنی حاشیه‌های نسبتا زیاد در اطراف نمایشگر است. البته وجود حاشیه‌های زیاد در این بازه قیمتی چندان عجیب نیست.

سامسونگ در این گوشی از یک تراشه مدیاتک هلیو P35 استفاده کرده که برای استفاده روزمره می‌‌تواند کار شما را راه بیندازد. این دستگاه‌ در نسخه‌های رم و حافظه 32/3، 32/4، 64/4، 64/6، 128/4 و 128/8 گیگابایت عرضه می‌شود. این ترکیب سخت‌افزاری به کاربر اجازه می‌دهد که بازی‌های سبک را روی گوشی خود نصب کند؛ اما نصب بازی‌های سنگین در این گوشی توصیه نمی‌شود.

از دیگر مشخصات گلکسی A04 می‌توان به سیستم دوربین آن اشاره کرد. در پنل پشتی این گوشی شاهد لنزهای 50 مگاپیکسلی واید و 2 مگاپیکسلی سنسور عمق هستیم. این تنظیمات دوربین می‌تواند در نور محیطی مناسب، عکس‌های خوبی ثبت کند و حتی سنسور تشخیص عمق آن نیز عملکرد نسبتا خوبی دارد. بخه همین علت می‌توان این محصول مقرون و به صرفه را در زمره بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان قرار داد.

این گوشی از ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. در نمای جلویی این گوشی یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته که نباید انتظار چندان زیادی از آن داشته باشید.

در این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که شارژدهی خوبی دارد. درون جعبه نیز یک شارژر 15 واتی قرار گرفته که زمان زیادی برای شارژ کردن باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی نیاز دارد. این گوشی همچنین اندروید 12 را به همراه One UI Core 4.1 اجرا می‌کند. گلکسی A04 یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان است که امیدواریم با واردات بیشتر، قیمت آن کمتر شود و در مقایسه با نسل قبلی گلکسی A03، ارزش خرید بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 4 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 3 میلیون

سامسونگ گلکسی M02

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک MT6739W (28 نانومتر)
  • رم: 2، 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 13+ 2مگاپیکسل / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم پلیمر غیرقابل تعویض

از بهترین گوشی سامسونگ تا 3 میلیون می‌توان به گلکسی M02 اشاره کرد که ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتش دارد، گوشی‌های سری M سامسونگ معروف به غول‌های باتری هستند و سامسونگ روی قدرت باتری این سری از گوشی‌هایش تمرکز کرده است.

گلکسی M02 هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای یک باتری بسیار قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی است؛ این به این معنی است که با این گوشی می‌توانید 2 روز متوالی بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی خود استفاده کنید. دو لنز دوربین با کیفیت در قاب پشتی قرار گرفته که کارایی مطلوبی دارند، اما دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی خیلی قابل تعریف نیست. با تنظیمات دوربین پشتی این گوشی می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید.

این دستگاه از تراشه چهار هسته‌ای مدیاتک MT6739W برخوردار شده است؛ چهار هسته Cortex-A53 با قدرت پردازش 1.5 گیگاهرتز.

سامسونگ گلکسی A03 Core

سامسونگ گلکسی A03 Core

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع PLS LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Unisoc SC9863A (28 نانومتر)
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 8 مگاپیکسل / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم یون غیرقابل تعویض

یکی از بهترین گوشی تا 3 میلیون سامسونگ که شما می‌توانید با هزینه مقرون‌به‌صرفه آن را خریداری کنید، گوشی گلکسی A03 Core است. این گوشی با نمایشگر 6.5 اینچی و رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ازآنجاکه این گوشی قیمت نسبتاً پایینی دارد، نمی‌توانید از آن انتظار خیلی بالایی داشته باشید و تنها برای کارهای عادی روزمره مناسب است. همچنین، پنل پشتی و فریم این گوشی از جنس پلاستیک است و ممکن است احساس چندان خوبی حین در دست گرفتن آن نداشته باشید.

بااین‌حال، گلکسی A03 Core همچنان یکی از بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان است که با پردازنده Unisoc SC9863A عرضه می‌شود. به همین دلیل هم برای کارهای روزمره پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

حافظه داخلی گوشی 32 گیگابایت است که اگر به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه آن را تا حد زیادی افزایش دهید. رم این گوشی هم 2 گیگابایت است و نمی‌توانید برای کارهای سنگین از آن استفاده کنید. پس بر اساس مطالبی که تاکنون متوجه شدید، گوشی سامسونگ گلکسی A03 Core برای کارهای بسیار عادی مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون

شیائومی ردمی +A2

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.52 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، 60 هرتز
  • پردازنده: MediaTek Helio G36
  • رم: 2، 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 8+ 0.08  مگاپیکسل / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران ردمی a2 پلاس شیائومی است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه توانست در ماه اول ورود در بین بهترین گوشی با کاربری روزمره قرار بگیرد.

شیائومی برای صفحه نمایش ردمی a2 پلاس از اندازه 6.52 اینچ استفاده کرده است تا افراد بتوانند از کار کردن با صفحه نمایش نسبتا بزرگ گوشی لذت ببرند. این صفحه نمایش مانند سایر گوشی‌های اقتصادی به پنل معروف IPS LCD مجهز شده است و امکان تماشای هرگونه محتوایی را با حداکثر روشنایی 400 نیت به کاربران می‌دهد. به همین علت می‌توان این محصول مقرون و به صرفه را در زمره بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران قرار داد.

شیائومی برای ساخت ردمی a2 plus از پردازنده مرکزی متناسب با گوشی‌های اقتصادی مدیاتک یعنی تراشه هلیو G36 با معماری 12 نانومتری استفاده کرده است. این پردازنده توانایی پردازش برنامه‌های سبک را به راحتی دارد.

یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی اقتصادی دیده شدن یک درگاه روی لبه سمت چپ است. اگر با سوزن مخصوص درگاه را باز کنید متوجه جایگاه  2 عدد سیم کارت نانو و یک کارت حافظه درکنار هم می‌شوید. گوشی شیائومی a2 plus در مدل‌های متنوعی روانه بازار شده است که دلیل اصلی این تفاوت دیده شدن گوشی با حافظه داخلی و رم متفاوت است.

ردمی A1 پلاس

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.52 اینچ از نوع IPS LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek MT6761 Helio A22
  • رم: 2، 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 8 مگاپیکسل واید / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل واید
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم پلیمر غیرقابل تعویض

درون گوشی ردمی A1 پلاس به عنوان گوشی ۳ میلیونی سامسونگ از تراشه 4 هسته‌ای هلیو A22 از برند مدیاتک برخوردار است که می‌تواند نیاز کاربران از خرید یک گوشی اقتصادی را برطرف سازد. اگر شما قصد خرید یک دستگاه دارید که بتوانید با آن کارهای روزمره خود مانند وب‌گردی، خواندن اخبار، فیلم دیدن، موسیقی گوش دادن را انجام دهید و در عین حال هزینه زیادی نیز پرداخت نکنید، شیائومی A1+ گزینه بسیار مناسبی برای شماست. گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس در دو نسخه رم 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده که اگرچه نسبت به رم‌هایی که در بازار می‌بینیم، چندان زیاد نیست، اما باز هم کاربران خود را ناامید نمی‌کند.

در ماژول پشتی A1 plus یک دوربین دوگانه تعبیه شده که لنز اول همان سنسور اصلیست و لنز بعدی سنسور عمق را شامل می‌شود. اگر دوست دارید عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرید، توصیه می‌کنیم محیط‌های روشن را برای عکاسی انتخاب کنید تا نویز تصویر کمتر شود. کیفیت دوربین نسبت به رنج قیمت گوشی Redmi A1 Plus نسبتاً قابل قبول است. از قابلیت‌های دوربین می‌توان به بهره بردن از فلش دوگانه نیز اشاره کرد. در بخش فیلم‌برداری با دوربین اصلی می‌توانید با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط کردن فیلم بپردازید.

برای گرفتن عکس سلفی و تماس‌های ویدیویی با گوشی ردمی A1 Plus، شما یک لنز 5 مگاپیکسلی در اختیار دارید که از ویژگی Al Beauty بهره می‌برد و این یعنی در مواقع سلفی گرفتن، پوست شما کمی روتوش می‌شود. دوربین سلفی گوشی Xiaomi Redmi A1 Plus قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p را داراست. ردمی A1 پلاس بدون شک بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال گوشی تا سه میلیون هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون

نوکیا C21

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.52 اینچ از نوع IPS LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Unisoc SC9863A
  • رم: 2،3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32، 64 گیگابایت
  • دوربین: 8 مگاپیکسل واید / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل واید
  • باتری: 3000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم یونی غیرقابل تعویض

nokia c21 یک گوشی زیر ۳ میلیون بوده که از تراشه‌ی پردازنده‌ی Unisoc SC9863A را بطن خود جای داده که نهایت سرعت پردازش در آن به 1.6 گیگاهرتز می‌رسد. این تراشه برای عملکردهای معمولی و استفاده‌های روزانه کاملاً مناسب است و به خوبی می‌تواند از پس برنامه‌هایی مثل واتساپ و اینستاگرام برآید، اما در صورتی که یک برنامه‌ی سنگین یا بازی گرافیکی را با آن اجرا کنید، احتمالاً با لگ و کندی مواجه می‌شوید.

نوکیاc21 از نظر حافظه‌ی داخلی در 3 نسخه‌ی 32/2، 32/3 و 64/3 گیگابایتی وارد بازار شده و برای افزایش فضای ذخیره سازی در آن می‌توانید از کارت حافظه‌ی خارجی microSDXC استفاده کنید و آن را در درگاه مخصوص و جداگانه‌ای که در گوشی تعبیه شده قرار دهید.

هیچ وقت نمی‌توان از یک گوشی درحد 3میلیون انتظار برخوردار بودن از یک دوربین باکیفیت را داشت؛ در واقع دوربین در این گوشی‌ها تنها در حد راه انداختن کار شما هستند و نمی‌توان با آنها به صورت حرفه‌ای عکاسی یا فیلم‌برداری کرد.

دوربین اصلی c21 یک لنز تکی 8 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن هم یک لنز 5 مگاپیکسلیست که هر دو توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 720 پیکسلی را دارند.

 ریلمی C30s

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع IPS LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Unisoc SC9863A
  • رم: 2، 3 و 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32، 64 گیگابایت
  • دوربین: 8 مگاپیکسل واید / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل واید
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم یونی غیرقابل تعویض

یکی دیگر از بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان ،  ریلمی C30s است. صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.5 اینچی اچ‌دی پلاس با فناوری ساخت LCD است که طبق انتظار از نرخ رفرش بالا برخوردار نبوده و سرعت برداشت تاچ در آن نیز تنها 120 هرتز است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این پنل 88.7 درصد اعلام شده که با وجود آن‌که چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد و حاشیه ضخیم پایین آن مانعی برای فول‌اسکرین نامیدن این پنل است اما حداقل از روی تصاویر در کناره‌ها و بخش بالایی آن حاشیه‌های اندکی دیده می‌شود.

پردازش در این گوشی بر عهده پروسسور رده پایین Unisoc SC9863A است که از 8 هسته Arm Cortex-A55 در دو کلاستر چهارتایی با حداکثر فرکانس‌های 1.6 و 1.2 گیگاهرتز بهره می‌گیرد. پردازش گرافیک در این چیپ‌ست 28 نانومتری بر عهده PowerVR GE8322 است که نگفته پیداست قدرت چندان بالایی را ارائه نمی‌دهد. رم گوشی 2، 3 یا 4 گیگابایت بوده و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقاء تا 1 ترابایت دیگر از طریق درگاه مستقل microSD) دارد.

از یک گوشی ساده رده Android Go طبیعتا انتظار بالایی در زمینه دوربین نمی‌رود و C30s نیز با ارائه تنها یک دوربین 8 مگاپیکسلی در بخش پشتی چندان در این زمینه متفاوت عمل نکرده است. این دوربین امکانات چندان بالایی نداشته و حداکثر وضوح برداشت ویدئو در آن نیز به 1080p/30fps محدود شده است. اگر به دنبال یک گوشی در حد ۳ میلیون هستید ریلمی C30s را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 8 میلیون

 آنر X5

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع TFT LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek MT6762 Helio G25
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 8 مگاپیکسل واید / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل واید
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان را نام ببریم باید به  آنر X5 اشاره کنیم. طراحی کلی آنر X5 بسیار چشم نواز و مطابق استانداردهای زیبایی گوشی موبایل در حال حاضر است. پنل پشتی تقریباً طراحی ساده‌ای دارد و ماژول مربعی دوربین هم که میزبان یک لنز و یک فلش بوده در سمت چپ آن قرار گرفته است.

ابعاد Honor X5 2023 در حدود 164× 75.6 × 8.9 میلی‌مترست و وزنی معادل 193 گرم دارد که جزء سبک‌ترین گوشی‌ها هم محسوب می‌شود؛ بنابراین در استفاده طولانی مدت شما را اصلاً خسته نمی‌کند و می‌توانید ساعت‌ها بدون خستگی با آن کار کنید. همچنین، انر X5 در رنگ‌های مشکی، آبی و نارنجی در دسترس است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی موبایل آنر X5 به اندازه کافی بزرگ است که تجربه مشاهده راحت را برای نیازهای شما فراهم کند، خواه خواندن متن، مرور وب و یا تماشای فیلم باشد. اندازه صفحه نمایش به صورت مورب، از گوشه‌ای به گوشه دیگر اندازه‌گیری می‌شود.

Huawei Honor X5 مجهز به تراشه 12 نانومتری Helio G25 است و هسته‌های آن حداکثر سرعت 2 گیگاهرتز را دارا هستند. این تراشه همچنین دارای یک مودم Cat.4 LTE است که بالاترین و قدرتمندترین دسته LTE قبل از LTE Advanced (LTE-A) محسوب می‌شود و با طراحی بسیار جمع و جور، سرعت داده از ده‌ها تا صدها مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد. به جرات می‌توان این محصول مقرون و به صرفه را در زمره بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان قرار داد.

موتورولا Moto E13

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع IPS LCD، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Unisoc T606
  • رم: 2،4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل واید / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل واید
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض

یکی دیگر از بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان ، موتورولا Moto E13 است. بدنه این گوشی از پلیمر PMMA بوده و با داشتن درجه حفاظت IP52، تا حدی در برابر آب مقاومت می‌کند. این محصول در اندازه‌های 8.47×74.95×164.19 میلی‌متر طراحی شده و 179.5 گرم وزن دارد. در Moto G13 نیز شاهد به‌کارگیری ال‌سی‌دی 6.5 اینچی با رزولوشن +HD هستیم، با این تفاوت که نرخ به‌روزرسانی آن به 60 هرتز کاهش یافته است.

این گوشی سه میلیونی از یک تراشه ضعیف‌ تحت عنوان Unisoc T606 استفاده شده است. این چیپ‌ست 12 نانومتری دارای دو هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 تک هسته‌ای است.

در پشت این گوشی ۳میلیونی تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی (f/2.2) به چشم می‌خورد. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و می‌تواند ویدئوی FHD را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. رزولوشن دوربین جلو نیز به 5 مگاپیکسل (f/2.2) کاهش یافته و این بار به جای حفره در ناچ قطره‌ای جای گرفته است.

پوکو C40

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران

 

  • نمایشگر: 6.71 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 720 در 1650 پیکسل
  • پردازنده: JLQ JR510
  • رم: 4 و 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 32 گیگابایت
  • دوربین: دو گانه با کیفیت 13 + 2 + مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران، پوکو C40 است. در دل گوشی c40 از چیپست نه چندان نام آشنای JR510 استفاده شده که ساخت کمپانی JLQ است.

طراحی ظاهری این گوشی را قبلاً در مدل‌های دیگر پوکو دیده بودیم و تنها قسمتی که نسبتاً متفاوت به نظر می‌آید، چیدمان لنزها در ماژول دوربین است. در پنل پشتی پوکو c40 یک ماژول بزرگ دیده می‌شود که دو دوربین اصلی این مدل در آن جا گرفته و در کنار آن‌ها یک فلش نیز وجود دارد. همچنین برای زیباسازی بیشتر این مدل، سنسور اثر انگشت در همین کادر مشکی رنگ جا گرفته که دسترسی و سرعت نسبتاً خوبی برای باز کردن قفل صفحه دارد.

نمایشگر پوکو c40 نمایانگر یک گوشی اقتصادیست. یک صفحه نمایش 6.71 اینچی IPS LCD برای این گوشی در نظر گرفته شده که حداکثر روشنایی آن به 400 نیت می‌رسد. روشنایی صفحه زیر نور آفتاب چنگی به دل نمی‌زند و کار کردن با آن را اندکی سخت می‌کند که این مشکل تقریباً در اکثر گوشی‌های اقتصادی دیده می‌شود.

پوکو c40 به دو لنز واید 13 مگاپیکسلی و عمق سنج 2 مگاپیکسلی مجهز شده تا امکان ثبت عکس پرتره نیز با آن فراهم شده باشد. کیفیت لنز اصلی در شرایط نوری مناسب نسبتاً خوب است، اما در نور شب نویز تصاویر به شدت زیاد شده و شاهد افت کیفیت زیادی هستیم. سنسور تشخیص عمق نیز در صورتی که پس زمینه پیچیده نباشد، دقت قابل‌قبولی برای جداسازی سوژه از بک گراند دارد. پوکو C40 را می توان بهترین گوشی تا سه و نیم میلیون دانست.

سوالات متداول

هنگام خرید گوشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید گوشی هوشمند باید نوع نیاز و الگوی استفاده خود را مد نظر قرار دهید. اگر از گوشی خود برای تماشای محتوای ویدیویی استفاده می‌کنید، باید قابلیت‌های نمایشگر و باتری آن را در نظر بگیرید. اگر به حافظه زیادی احتیاج دارید، بهتر است به تنوع نسخه حافظه و پشتیبانی دستگاه از نصب کارت حافظه توجه کنید. در مجموع، گوشی‌هایی که تراشه بهتری دارند، به عملکرد بهینه مصرف باتری نیز کمک می‌کنند.

گوشی‌های معرفی شده در این لیست را از کجا تهیه کنیم؟

گوشی‌هایی که در لیست بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان به آنها اشاره کردیم، همگی در بازار ایران موجود هستند. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را از فروشگاه‌های آنلاین یا آفلاین خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    اونایی که به گوشی ایرانی پول میدن از لحاظ عقلی و روحی روانی به شدت مشکل دارن

    پاسخ

    GLX عهد قدیم با یک باطری یدکی دارم که موقع کوهنوردی و در کارگاه استفاده می کنم ، آنتن دهی عالی دارد و از نوکیا و سامسونگ جان سخت تر بود و هنوز کار می کند .
    تعجب می کنم که بدون استفاده از محصولات GLX ، نظر کلی می دهید و توهین به مردم می کنید .
    موبایل اندروید را سامسونگ گلکسی نوت دارم ولی اینقدر پز ندارد .

    پاسخ

    والا هواوی قبل تحریم خیلی هم خوب بود😐
    من خودم y72019دارن مس سگ ازش کار کشیدم آخ نگفته هیچ مشکلی هم نداره و بسیار عالی هم هست y6هم قبل این داشتم هیچ مشکلی نداشته هنوزم ازش کار میکشم

    پاسخ

    من خودم قبلاً فن سامسونگ بودم
    ولی کافیه میان رده های با کیفیت یا پرچم دار های شیائومی رو دستت بگیری
    از سامسونگ متنفر میشی
    سام فقط پول برند میگیره،گوشی نیستن پلاستیک جات هستن
    الآنم رو دستش 50ملیون گوشی باد کرده و شیائومی و وان پلاس روز به روز دارن بزرگ تر میشن

    پاسخ

    دقیقا ارزش گوشی چینی اصلی مثل شیائومی بیشتر است اما گوشی های زیادی از شیاومی بی دلیل خاموش شدن

    پاسخ

    والا من خودم دارم اما همچین مشکلی پیش نیومده و از نظر مشکلات و یسری دردسر ها الان ردمی ۹تی و پوکو ام ۳ یسری مشکلات پیش اومده براشون ولی من ۹ تی رو دارم و هیچ مشکلی ندارم 😐

    پاسخ

    ورود اجناس کره ای ممنوع شد پس با گوشی های سامسونگ باید خداحافظی کرد البته چند مدتی است که گوشی های سامسونگ گران و غیرقابل خرید شده‌اند و مردم به سمت گوشی های چینی رفتند

    پاسخ

    والا گوشی های شیائومی که چینی هم باشن باز خیلی خوبن 😐و از نظر قیمت ارزش دارن نسبت به سام سونگ الان شیائومی گوشی داره پوکو ایکس تیری پرو از نوت ۱۰ یامسونگ خیلی بهتره اونم قیمتش چقدر به نظرتون؟۷ میلیون😐

    پاسخ

    باشه تو راس میگی…!

    پاسخ

    مارکهای غیر از سامسونگ هم داریم .
    مارکهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب زیاد است .
    سامسونگ و اپل ، تبلیغات خیلی خوبی دارند و می توانند جنس خود را بهتر بفروشند .

    پاسخ