;
coinex

درگذشت ملکه الیزابت تایید شد؛ پایانی باشکوه بر 70 سال سطنت!

با توجه به بیانیه رسمی کاخ باکینهگام، درگذشت ملکه الیزابت رسما تایید شد. این پایانی است بر 70 سل سلطنت ملکه‌ای که در سن 96 سالگی فوت کرد.

خبر فوت ملکه انگلیس ساعاتی پس از آن اعلام شد که شاهزاده‌های این کشور پس از دریافت خبر وخامت حال او، شتابزده به کاخ بالمورال اسکاتلند رفتند.

درگذشت ملکه الیزابت تایید شد

از همان ساعات اولیه اعلام وخامت حال الیزابت دوم، رسانه‌های انگلیسی به گمانه‌زنی درباره اجرای عملیات اسب تک‌شاخ در اسکاتلند برای مراسم خاکسپاری او و عملیات مشابهی در پایتخت با عنوان پل لندن پرداخته بودند.

نام این عملیات‌ها مخصوصا و به طور رمزی انتخاب شده و روال بدین نحو است که از طریق آن‌ها نخست‌وزیر را از مرگ ملکه مطلع کرده و به او می‌گویند: «پل لندن خراب شده است». پس از آن، رویه این است که وزارت امور خارجه، این خبر را به سران کشورهای مشترک‌المنافع اطلاع می‌دهد.

درگذشت ملکه الیزابت تایید شد؛ پایانی باشکوه بر 70 سال سطنت!
فوت ملکه انگلستان

سم نایت خبرنگار روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۷ در مقاله‌ای نوشته بود، طبق عملیات پل لندن، بعد از مرگ ملکه، خبر آن به صورت امواج زلزله و به شکل مرحله به مرحله در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

در مقاله‌ای که نایت نوشته بود بر نقش رسانه دولتی BBC در انتقال این خبر به عموم تاکید زیادی شده است. بر همین اساس، از بعد از ظهر دوشنبه لوگوی بی‌بی‌سی به رنگ مشکی درآمده و مجری این شبکه با کت و شلوار و کراوات مشکی در مقابل دوربین حاضر شد.

از سوی دیگر، از بعد از ظهر امروز شمار زیادی از گردشگران خارجی برای مطلع شدن از جدیدترین اخبار درباره وضعیت ملکه انگلیس در مقابل کاخ باکینگهام تجمع کرده بودند. گمانه زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی او از اواخر سال گذشته و پس از ابتلای او به ویروس کرونا شروع شده بود و حتی شایعه‌ای از مرگ او نیز منتشر شد. با این اوضاف و با توجه درگذشت ملکه الیزابت ، حالا شاهزاده چارلز به عنوان وارث قانونی تاج و تخت، پادشاه جدید انگلستان است.

درگذشت ملکه الیزابت تایید شد؛ پایانی باشکوه بر 70 سال سطنت!
پادشاه جدید انگلستان ؛ شاهزاده چارلز

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر