;
coinex

میزان رم خانواده آیفون 14 مشخص شد

میزان رم خانواده آیفون 14 یکی از ویژگی‌های مهم این سری گوشی‌ها است. در حال حاضر مشخص شده است که این میزان برای این سری 6 گیگابایت خواهد بود.

اپل به تازگی از مدل‌های مختلف سری آیفون 14 با بسیاری از قابلیت‌های جدید و جذاب رونمایی کرده است. در حالی که این سری گوشی‌های اپل، در زمینه طراحی، قطعات داخلی و سختت‌افزار دوربین دارای تفاوت‌هایی هستند، میزان رم همه آن‌ها یکسان است. در واقع تمامی مدل‌های سری آیفون 14 اپل از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برند.

در دو سال اخیر، همواره یکی از روش‌های ایجاد تمایز بین مدل‌های استاندارد و پرو آیفون، ارائه ظرفیت متفاوت رم این گوشی‌ها بوده است. در گذشته دو مدل آیفون 12 و 12 مینی با رم 4 گیگابایتی عرضه شده‌اند، این در حالی است که گوشی‌های آیفون 12 پرو و پرو مکس از رم 6 گیگابایتی بهره می‌بردند.

همین اتفاق نیز برای سری آیفون 13 در سال گذشته افتاد. بنابراین آیفون 13 و مینی با رم 4 گیگابایتی و آیفون 13 پرو و پرو مکس با رم 6 گیگابایتی در بازار عرضه شدند. اما رویه در مورد آیفون 14 متفاوت است.

بیشتر بخوانید: سامسونگ نمایشگر آیفون 14 را حتی بهتر از نمایشگر گوشی‌های خودش ساخته!

میزان رم خانواده آیفون 14

بنابر تاییدیه منبع خبری Xcode 14، عرضه شدن تمامی مدل‌های سری آیفون 14 با رم 6 گیگابایتی تایید شده است. به نظر می‌رسد که موضوع بهره‌مندی گوشی‌های آیفون 14 از رم یکسان، مورد اقبال طرفداران این برند قرار گرفته است.

اگر بخواهیم به تغییرات سخت‌افزاری مدل‌های گوناگون آیفون 14 بپردازیم، باید به مهم‌ترین ویژگی آن یعنی پردازنده مرکزی شاره کنیم. مدل‌های آیفون 14 ساده و پلاس مجهز به تراشه A15 Bionic هستند، در حالی که مدل‌های آیفون‌ 14 پرو دارای تراشه ارتقا یافته A16 Bionic خواهند بود.

میزان رم خانواده آیفون 14

عرضه نمامی مدل‌های جدید آیفون با رم یکسان، برای اولین بار پس از عرضه سری آیفون 11 اتفاق افتاده است. همچنین شایعاتی نیز در مورد نوع رم آیفون 14 پرو و نسخه استاندارد آن منتشر شده است. این شایعات حاکی از آن است که مدل‌های سری آیفون 14 پرو از رم سریع‌تر LPDDR5 بهره خواهند برد، در حالی که آیفون 14 استاندارد و پلاس به رم LPDDR4X مجهز خواهند بود. البته گفتنی است که تاکنون این شایعات مربوط گزارش‌های Xcode 14 تایید نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد میزان رم خانواده آیفون 14 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر