;
coinex

تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک ؛ خبر خوش ایلان ماسک از مذاکره با کوپرتینویی‌ها!

ایلان ماسک می‌گوید که اسپیس ایکس و اپل مذاکراتی را بر سر تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک داشته‌اند. بنابراین باید به زودی منتظر این اتفاق باشیم.

ایلان ماسک اخیراً خبر از مذاکرات امیدبخشی میان اسپیس ایکس و اپل بر سر تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک داده است. به نظر می‌رسد که شرکت اپل اواسط پاییز سال جاری آیفون 14 را به قابلیت اینترنت ماهواره‌ای مجهز خواهد کرد.

در چهارشنبه گذشته شرکت اپل با برگزاری رویداد Far Out از سری جدید گوشی‌های آیفون 14 خود به همراه قابلیت سیستم ارتباط ماهواره‌ای رونمایی کرد. اپل به منظور برقراری این قابلیت با شرکت گلوبال استار همکاری کرده است. اما ایلان ماسک به تازگی از مذاکرات امیدبخشی با شرکت اپل صحبت کرده که به نظر می‌رسد قصد دارد تا این شرکت را برای امضای قرارداد جهت استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس، متقاعد کند.

چند روز پیش از برگزاری مراسم رونمایی آیفون 14، دو شرکت اسپیس ایکس و تی-موبایل با برگزاری کنفرانس خبری اعلام کردند که گوشی‌های هوشمند از سال آینده با سرویس ارتباط ماهواره‌ای عرضه خواهند شد. این در حالی است که اسپیس ایکس در سال‌های اخیر با سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود حواشی بسیاری را ایجاد کرده است.

این سیستم که متشکل از هزاران ماهواره در مدار پایینی زمین است، توانایی اتصال اینترنت به پایانه‌های ویژه‌ای در زمین از طریق ماهواره را دارد. بنابراین کاربر می‌تواند با دستگاه مقصد به پایانه متصل شود. این شرکت از سال 2023 ماهواره‌های نسل دوم مجهز به آنتن‌های بزرگی را از طریق موشک استارشیپ به مدار زمین ارسال خواهد کرد. این سیستم ارتباط ماهواره‌ای مبتنی بر طیف باند میانی PCS اپراتور تی-موبایل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره ای ؛ رقابت گوگل با استارلینک

تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک

اپل در جریان رویداد اخیر خود خبر از اختصاص بودجه 450 میلیون دلاری برای گسترش زیرساخت‌های ماهواره‌ای خود داد که بخش زیادی از این بودجه به شرکت گلوبال استار خواهد رسید. اپل در سری جدید آیفون خود ویژگی جدیدی به نام Emergency SOS via Satellite ارائه داده است که امکان اتصال مستقیم این گوشی‌ها به ماهواره‌های گلوبال استار را به همراه خواهد داشت.

بنابراین در شرایط اضطراری که امکان دسترسی به شبکه سلولی و وای فای وجود ندارد، کاربران امکان ارسال پیام را از این طریق خواهند داشت. البته این قابلیت هنوز راه‌اندازی نشده و بنابر اعلام اپل باید منتظر این قابلیت در نوامبر 2022 (آبان و آذر 1401) برای ساکنان آمریکا و کانادا باشیم. همچنین این ویژگی تا دو سال برای کاربران آیفون رایگان خواهد بود.

تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک

حال بنا بر گزارش 9to5Mac، در اتفاقی جالب ایلان ماسک نیز وارد این معادله شده و در حساب توییتری خود خبر از مذاکرات امیدبخشی برای اتصال آیفون‌های جدید اپل به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک داده است. البته فعلاً جزئیات خاصی در این خصوص ارائه نشده است ولی به اعتقاد ماسک اعضای تیم آیفون از هوش بالایی برای پذیرش و راه‌اندازی این پیشنهاد برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر