;
coinex

افزایش جرایم کریپتویی در کره جنوبی ؛ 86 مجرم دستگیر شدند!

مقامات دولتی در پی افزایش جرایم کریپتویی در کره جنوبی طرح ردیابی دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی را آغاز کردند. این فعالیت منجر به دستگیری 86 مجرم کریپتویی شد.

کره جنوبی همچنان مشغول مبارزه با جرایم رمزارزی است. در ماه‌های اخیر جرایم کریپتویی در کره جنوبی با افزایش چشمگیری مواجه شده است. مقامات کره جنوبی اخیراً یک بازار مواد مخدر که از ارزهای دیجیتال برای اهداف ناشناس استفاده می‌کرد را منهدم نمودند.

بیشتر بخوانید: آینده ریپل در سال 2022 چگونه است؟

افزایش جرایم کریپتویی در کره جنوبی

به گزارش یک رسانه محلی، آژانس پلیس ملی Gyeongbuk کره جنوبی 86 نفر که در طرح فروش مواد مخدر با BTC دخیل بودند را متهم کرد. از این 86 نفر، 4 نفر به طور رسمی دستگیر شدند. 3 نفر از این 4 نفر، اقدام به خرید و مصرف شخصی مواد مخدر می‌کردند. اقدامات این افراد در تضاد با قانون کنترل مواد مخدر کشور کره جنوبی بود. طبق تحقیق مقامات، سه فرد نامبرده 20 ساله هستند.

افزایش جرایم کریپتویی در کره جنوبی ؛ 86 مجرم دستگیر شدند!

پلیس کره جنوبی 82 نفر از کل 86 مجرم را بدون بازداشت متهم کرد. چهار نفر از مجرمان در ماه می 2021 اقدام به راه‌اندازی کانال تلگرامی فروش مواد مخدر کرده بودند. پرداخت مواد مخدر این فروشگاه به صورت ناشناس از طریق بیت کوین (BTC) انجام می‌شد.

فروشندگان پس از پرداخت مشتری از روشی به نام “روش پرتاب” برای تحویل مواد استفاده می‌کردند. در این روش فروشندگان مواد مخدر را در تجهیزات بیرونی نظیر شیرهای آتش نشانی و صندوق‌های پستی قرار می‌دادند و خریدار نیز برای تحویل گرفتن به محل تغیین شده مراجعه می‌نمود. طبق بررسی‌های انجام شده، مجرمان از طریق فروشگاه مواد مخدر به سودی بالغ بر 100 میلیون وون (72 هزار دلار آمریکا) دست یافتند.

برنامه ردیابی دارایی‌های مجازی کره جنوبی

با افزایش جرایم کریپتویی در کره جنوبی مقامات این کشور با استفاده از ردیاب دارایی‌های مجازی اقدام به مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند. طبق گفته مقامات، اکثر مجرمان در 20 و 30 سالگی بودند. این مجرمان هیچ سابقه کیفری نداشتند و اکثر آن‌ها از روی کنجکاوی به این عمل پرداخته‌اند.

استفاده غیر قانونی از کریپتوکارنسی‌ها در کشور کره جنوبی به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. کره جنوبی در برنامه ردیابی دارایی‌های مجازی خود به دنبال اعمال یک لایه نظارت اضافی بر پرداخت‌های رمزنگاری‌شده است. مقامات کره جنوبی ماه گذشته خاطرنشان کردند که 75 درصد از تراکنش‌های غیرقانونی FX در سال 2022 به رمزارزها مرتبط بوده است. با افزایش نرخ پذیرش کریپتو در کشور کره جنوبی، جرایم مرتبط با رمزنگاری نیز افزایش یافت.

کره جنوبی تنها کشوری نیست که با افزایش جرایم کریپتویی دست و پنجه نرم می‌کند. پلیس فدرال استرالیا (AFP) در ماه جاری برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی یک واحد مستقل رمزنگاری فاش کرد. وظیفه اصلی این واحد تمرکز بر تخلفات مرتبط با رمزارزها است. جرایم رمزنگاری در کشور استرالیا نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش جرایم کریپتویی در کره جنوبی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: coingape

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر