;
coinex

چین استفاده‌ غیرمجاز از آثار دیجیتال به عنوان NFTها را محدود می‌کند

چین برای جلوگیری از استفاده‌ غیرمجاز از آثار دیجیتال به عنوان NFT اقدام به راه‌اندازی آژانس نظارتی کرده است. این آژانس با فعالیت‌های غیرمجاز NFT مبارزه می‌‌کند.

چین به دنبال مبارزه با سرقت آنلاین دارایی‌های دیجیتال است و استفاده غیرمجاز از NFTها را محدود می‌کند. این کشور آسیای شرقی از موج فزاینده کلاهبرداری از آثار دیجیتال برای ایجاد توکن‌های غیرمثلی آگاه شده است و در نتیجه مقامات چینی برای مبارزه با این امر، در حال افزایش نظارت‌ها بر حق چاپ هستند.

بیشتر بخوانید:‌ آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

محدودیت استفاده‌ غیرمجاز از آثار دیجیتال

اداره ملی کپی رایت چین در بیانیه مطبوعاتی رسمی از راه‌اندازی آژانس ابتکاری “جیان وانگ 2022” خبر داد. این آژانس با همکاری چهار مقام دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

وظیفه آژانس جیان وانگ 2022 بررسی قوانین کپی رایت موجود برای پرداختن به واقعیت‌های جدید پیرامون دزدی‌های آنلاین است. طبق اعلامیه منتشر شده این بررسی‌ها به طور خاص به چهار حوزه رو به رشد در چین خواهد پرداخت. یکی از این حوزه‌ها توکن‌های غیرقابل مثلی (NFT) به شمار می‌رود.

چین استفاده‌ غیرمجاز از آثار دیجیتال به عنوان NFTها را محدود می‌کند

NCAC خاطرنشان کرد که به دنبال افزایش نظارت خود بر صنعت NFT چین است. به گفته NCAC چندین خالق NFT در حال استفاده از آثار دیگران برای ضرب کلکسیون‌های بدون مجوز خود هستند. این آثار شامل قطعه‌های موسیقی، هنر، بازی، انیمیشن، فیلم و تلویزیون است. تمامی سوء استفاده‌ها از طریق کمپین Jianwang 2022 سرکوب خواهد شد.

مخالفت چین با ارزهای دیجیتال

چین صدور NFTها در قالب ابزارهای مالی را ممنوع کرده است. علاوه بر NFTها، NCA چین به سایر زمینه‌های سوءاستفاده نیز خواهد پرداخت. این زمینه‌ها شامل استفاده غیرمجاز از آثار ادبی دیگران برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات می‌شود. از دیگر موارد بررسی شده توسط NCAC می‌توان به محافظت از حق چاپ فیلم‌ها، کتاب‌های صوتی و موارد مشابه اشاره کرد.

چین همچنان یکی از کشورهای مخالف ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. این کشور به طور کامل NFTها را ممنوع نکرده است، اما انتشار آن‌ها در قالب ابزارهای مالی غیرمجاز خواهد بود. NFTها که اغلب به عنوان “کلکسیون‌های دیجیتالی” شناخته می‌شوند، به سرعت در کشور چین گسترش پیدا کرده‌اند.

گزارش‌هایی مبنی بر گسترش پذیرش NFT در چین در ماه ژوئن منتشر شده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که صنعت NFT چین در چهار ماه گذشته بیش از 5 برابر رشد کرده است. برندهای بزرگ چینی نظیر Tencent و Alibaba به دنبال ثبت نام تجاری در حوزه NFT هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره محدودیت استفاده‌ غیرمجاز از آثار دیجیتال به عنوان NFT چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: coingape

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر