;
coinex

اعتراف معامله‌گر پلتفرم EmpiresX به شرکت در کلاهبرداری 100 میلیون دلاری!

بنیان‌گذاران پلتفرم ارزهای دیجیتال EmpiresX به همراه یکی از معامله‌گران این مجموعه دست به کلاهبرداری 100 میلیون دلاری زدند.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا که در 8 سپتامبر 2022 منتشر شد، یک معامله‌گر مستقر در فلوریدا به حضور در کلاهبرداری پانزی 100 میلیون دلاری اعتراف کرده است.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی بای بیت Bybit 

اعتراف مجرم به حضور در کلاهبرداری 100 میلیون دلاری

جاشوا دیوید نیکولاس (Joshua David Nicholas) 28 ساله، یکی از معامله‌گران پلتفرم EmpiresX به شمار می‌رود. پلتفرم EmpiresX اواخر سال 2020 راه‌اندازی شد. در این پلتفرم معامله‌گران قادر به خرید و فروش بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال هستند.

نیکولاس به همراه بنیانگذاران EmpiresX، امرسون سوزا پیرز (Emerson Sousa Pires) و مندس گونکالوز (Mendes Goncalves)، به سرمایه‌گذاران وعده دادند که ربات تجاری اختصاصی آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی بیشترین سود ممکن روزانه را به ارمغان خواهد آورد. پلتفرم امپایرز ایکس به کاربران وعده سود 1 درصدی در روز را داده بود.

اعتراف معامله‌گر پلتفرم EmpiresX به شرکت در کلاهبرداری 100 میلیون دلاری!

طبق بررسی‌های انجام شده توسط بورس و اوراق بهادار (SEC)، ربات شرکت امپایرز ایکس وجود خارجی نداشته و آن‌ها به صورت دستی با سرمایه کاربران اقدام به معامله می‌کردند. این معاملات منجر به ضرر هنگفت کاربران شد و در نتیجه SEC در ماه ژوئن 2022 گروه EmpiresX را به کلاهبرداری متهم کرد.

در یک طرح کلاسیک پانزی، سود سرمایه‌گذاران اولیه از سرمایه کاربران بعدی تأمین می‌شود. SEC گزارش داد که معامله‌گر پلتفرم EmpiresX به همراه بنیان‌گذاران این پلتفرم با سرمایه کاربران اقدام به اجاره لامبورگینی و خرید خانه نموده‌اند.

به گفته وزارت دادگستری، شرکت EmpiresX هرگز برنامه سرمایه‌گذاری خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ثبت نکرده و مجوز انجام این فعالیت را نداشته است.

با افت پروژه پانزی امپایرز ایکس در اوایل سال جاری، پیرس و گونکالوز امکان برداشت دارایی‌های کاربران را متوقف نموده و به برزیل فرار کردند. این موضوع منجر به اعتراف نیکولاس به شرکت در کلاهبرداری 100 میلیون دلاری شد. حداکثر مجازات اقدام نیکولاس 5 سال زندان است. پیرز و گونکالوز نیز هر کدام به 45 سال زندان محکوم شدند.

مقامات FBI میامی و همچنین دفتر HSI این ایالت در حال بررسی پرونده کلاهبرداری 100 میلیون دلاری هستند. وزارت دادگستری تمامی سرمایه‌گذاران را تشویق کرده است که خود را به عنوان قربانیان احتمالی معرفی کرده و بیانیه مربوطه را ارائه دهند.

کلاهبرداری‌های پانزی در ماه‌های اخیر بسیار شایع شده است. در اوایل ماه گذشته، SEC اتهاماتی علیه تیم پشتیبانی Forsage مطرح کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار مدعی شد که تیم Forsage مشغول اداره یک طرح پانزی است. این طرح به احتمال زیاد منجر به ضرر 300 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران خواهد شد.

کمیسیون معاملات آتی و معاملات کالا ایالات محده (CFTC) اخیراً شکایتی علیه مردی از اوهایو تنظیم کرده است. به عقیده CFTC این مرد اقدام به راه‌اندازی طرح پانزی 12 میلیون دلاری بیت کوین کرده است.

بسیاری از مقامات اعتقاد دارند که دارایی‌های دیجیتال و شرکت‌های رمزنگاری می‌بایست به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند. گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اخیراً اعلام کرده است که از رمزارزهای پایه که توسط کمیسیون معاملات آتی کالا اداره می‌شود، حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعتراف معامله‌گر پلتفرم EmpiresX به شرکت در کلاهبرداری 100 میلیون دلاری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: crypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر