;
coinex

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا

همان طور که می‌دانید هر شهر یا کشوری در جهان، دارای یک‌سری غذاهای رسمی و معروف هستند اما شاید بعضی از آن‌ها در فرهنگ‌های دیگر، خیلی محبوب به‌ نظر نرسد و جزو چندش آورترین غذاهای دنیا به شمار بروند.

برخی از این غذاها به‌ قدری چندش‌ آور و نفرت‌ انگیز هستند که حتی با نگاه کردن به آن‌ها هم حال‌تان به‌ هم خواهد خورد. به همین دلیل اگر تحمل آشنا شدن با چنین غذاهای عجیبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

ترمینال آزادی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌های مسافربری تهران، میزبان بسیاری از شرکت‌های معتبر است که از میان آنها می‌توان به شرکت‌های سیروسفر،‌ رویال سفر، آسیا سفر و گیتی پیما اشاره کرد. این ترمینال همچنین خدماتی همچون پارک کودک، آژانس مسافربری، سرویس‌های بهداشتی مردانه و زنانه، کافی نت، آرایشگاه و فضایی امن و راحت را برای استراحت مسافران در نظر گرفته است.

منفورترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

دقت داشته باشید امتحان کردن چندش‌ آورترین و عجیب‌ ترین غذاهای جهان نیاز به ریسک‌ پذیری بالایی دارد و هر کسی نمی‌تواند از عهده آن بر بیاید. از این‌ رو اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، بهتر است چندش آورترین غذاهای دنیا را بشناسید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا
قلب طوطی دریایی

قلب طوطی دریایی

طوطی‌های دریایی نمونه‌ای از ماهی گیرک‌ها هستند که در نیم کره شمالی زندگی می‌کنند. مردم ایسلند با استفاده از قلب آن‌ها، غذاهای مختلفی درست می‌کنند که حتی ظاهرشان قابل تحمل نیست. البته این غذا از نظر آن‌ها طعم بسیار لذیذی دارد و بسیار هم مغذی است. برخی افراد نیز قلب این موجود دریایی را به صورت خام می‌خورند که بسیار چندش آور است.

اسکمول

اسکمول غذایی حاوی مورچه‌هایی به نام لارو است که از شیره گیاه آگاوه آن‌ها را بر می‌دارند. این غذا در مکزیک طرفداران زیادی دارد و برخی از افراد آن را با نام خاویار حشرات می‌شناسد. به گفته‌ مردم مکزیک، این غذا مانند کره بوده و طعم آن تقریبا شبیه به طعم آجیل است.

سن‌های بدبو

سن نوعی حشره است که علاوه‌بر شکل بد، بوی بسیار بدی هم دارد. با این حال مردم اندونزی علاقه زیادی به خوردن سن دارند و معمولا برای این‌ که بوی بد از بین برود قبل از خوردن، اقدام به جوشاندن آن می‌کنند. این حشره طعمی مشابه به طعم تخمه آفتاب‌ گردان خام دارد اما به عنوان یکی دیگر از چندش آورترین غذاهای دنیا شناخته شده و امتحان کردنش برای هر کسی خوشایند نیست.

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا
کرم موپان

کرم موپان

در منطقه آفریقا کرم‌های موپان زیادی وجود دارد که مردم با استفاده از آن‌ها غذاهای مختلفی را تهیه می‌کنند. این کرم‌ها از پروتئین بسیار بالایی برخوردار هستند و مردم آفریقا نیز به دلیل کمبود غذا، اقدام به سرخ کردن یا پختن آن‌ها می‌کنند.

کرم‌های موپان به عنوان منفورترین غذاها در جهان شناخته شده‌اند. گاهی اوقات از این کرم‌ها در کنار غذاها و سبزیجات دیگر نیز استفاده می‌کنند.

میگوی مست

این غذای چینی هم در لیست عجیب ترین غذاهای دنیا جای گرفته است. برای تهیه کردن میگوی مست چینی، ابتدا یک مشروب الکلی که درصد الکل بسیار بالایی دارد را آماده می‌کنند و سپس میگوی زنده را چند دقیقه داخل آن قرار می‌دهند.

در این هنگام الکل بر روی مغز میگو اثر می‌کند و جنب و جوش آن بیشتر می‌شود. چینی‌ها از تماشای این منظره بسیار لذت می‌برند و همان‌ طور که میگو زنده است، آن را می‌خورند.‌ میگو سرخ‌ شده به‌ عنوان غذای محبوب خیلی از کشورها شناخته‌ شده اما خام خوردن آن برای هر کسی جالب و لذت‌بخش نیست.

در واقع همین زنده صرف شدن میگوی مست و حرکت‌ کردن‌شان موجب شده که در لیست عجیب ترین و چندش آورترین غذا قرار بگیرد و خیلی از افراد نیز با دیدن آن حالت تهوع بگیرند.

هاکارل

یکی دیگر از چندش آورترین غذاهای دنیا که در ایسلند محبوبیت زیادی دارد، هاکارل است. این غذا از گوشت گرما دیده تخمیر شده کوسه تهیه می‌شود. به نظر می‌رسد غذای هاکارل طعم مطلوبی هم ندارد اما با این حال دارای طرفداران زیادی در ایسلند است.

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا
سوپ لانه پرنده

سوپ لانه پرنده

چینی‌ها بیش‌ از 100 سال است که با استفاده از لانه‌هایی که پرندگان از بزاق می‌سازند، سوپ‌های مخصوصی تهیه می‌کنند. این لانه‌های خوراکی، دارای گونه‌های متنوعی هستند و هر کسی با توجه به سلیقه خود، هنگام تهیه کردن سوپ از مواد اولیه مختلفی بهره می‌گیرد.

سوپ لانه پرنده از جمله گران‌ قیمت‌ ترین غذای روی کره زمین به شمار می‌رود و برای تهیه کردن یک کاسه از گونه قرمز آن باید مبلغی حدود 10000 دلار را پرداخت کرد. بهتر است بدانید پیدا کردن این غذای محبوب چینی در هر رستورانی امکان پذیر نیست زیرا برای درست شدن این لانه‌ها، سال‌های بسیار زمان لازم است.

ساناکجی

ساناکجی از جمله غذاهای محبوب در کره به شمار می‌رود که با استفاده از هشت‌ پا یا اختاپوس آماده می‌شود. برای تهیه کردن این غذا ابتدا اختاپوس یا هشت‌ پا را به قطعات کوچک تبدیل می‌کنند و سپس مقداری دانه کنجد و روغن بر روی آن می‌ریزند.

هشت‌ پاها و اختاپوس‌ها هنگام سرو به‌ صورت زنده هستند و داخل بشقاب تکان می‌خورند. البته برای راحت‌تر پایین رفتن از گلو، قبل‌ از سرو باید بازوهای اختاپوس‌ که دارای حفره‌هایی به حالت مکنده هستند، جدا شوند.

سوپ خفاش

در آسیای شرقی، تایلند، گوام و چین پختن سوپ خفاش بسیار رواج دارد و افراد زیادی اقدام به تهیه کردن این سوپ بدمزه می‌کنند. برای درست کردن سوپ خفاش ابتدا تعدادی خفاش میوه خوار، خفاش پرنده یا خفاش روباهی را به دام می‌اندازند و سپس آن‌ها را زنده‌ زنده داخل دیگ آبجوش یا شیر می‌جوشانند.

پس‌ از جوشیدن، خفاش‌ها را تکه‌ تکه می‌کنند و به همراه ادویه‌ها یا گیاهان مختلف ان را می‌پزند تا سوپ آماده شود. توجه داشته باشید خفاش‌ها عامل بیماری هستند و به‌ همین دلیل نیز خوردن آن اصلا توصیه نمی‌شود.

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا
حشره ویچتی

حشره ویچتی

در این مقاله که به معرفی بدترین غذاهای دنیا پرداختیم، بهتر است شما را با غذای حشره ویچتی نیز آشنا کنیم. این وعده غذایی محبوب در کشور استرالیا به‌ صورت زنده خورده می‌شود و بسیار چندش‌ آور است. برای سرو ابتدا سر حشره ویچتی را می‌برند و سپس با دست، شکم آن را فشار می‌دهتد تا خالی شود. بعد از انجام این کار، بدن نیمه‌ جان حشره که هنوز هم جان دارد را می‌خورند.

در حالی‌ که جنین اردک در تخم است و به رشد مناسبی نرسیده، آن‌ها را با استفاده از مقداری نمک می‌خورند. برخی از افراد نیز قبل از مصرف اقدام به سرخ کردن جنین اردک می‌کنند اما در اکثر مواقع آن را به صورت نیم‌پز سرو می‌نمایند.

بال کوسه

یکی از محبوب‌ ترین سوپ مردم چین، سوپ بال کوسه است. در واقع از چند صد سال پیش تاکنون مردم از این سوپ برای تقویت قوای جنسی استفاده می‌کنند. بال کوسه به‌ عنوان غذایی لوکس در مجالس عروسی نیز ارائه می‌شود و پخت آن نشان‌ دهنده قدرت و ثروت صاحب مجلس است.

برای تهیه کردن این مورد از منفورترین غذاها در جهان ابتدا بال کوسه به همراه سایر اجزای آن را با سبزیجات مختلف در آب می‌پزند و در آخر نیز مواد مخصوصی که حاضر کرده‌اند را به سوپ می‌افزایند.

سر ماهی سالمون گندیده

ماهی سالمون یکی از پرطرفدارترین ماهی‌هایی است که امروزه در اکثر کشورهای مختلف از آن بسیار استفاده می‌کنند. البته نحوه پخت این ماهی در هر جایی به گونه‌ای است و هر کسی به روشی متفاوت اقدام به آماده کردن آن می‌کند.

جالب است بدانید در آلاسکا مردمان بومی از اجزای این ماهی به روش‌های جالبی استفاده می‌نمایند که چندان خوشایند نیست. یکی از غذاهای سنتی مردمان آلاسکا، سر ماهی سالمون گندیده‌ است. برای تهیه کردن این غذا ابتدا سر ماهی سالمون را داخل بشکه‌های پلاستیکی یا چوبی قرار می‌دهند و در گودال‌هایی مخصوص به مدت چند هفته در زیر زمین دفن می‌نمایند.

سر ماهی سالمون گندیده که جزو چندش آورترین غذاهای دنیا به شمار می‌رود، به عنوان یکی از اصلی ترین غذاهای مردم آلاسکایی شناخته شده است. این غذا با این که در لیست بدترین غذاهای جهان قرار دارد اما از قیمت بالایی برخوردار بوده و افراد زیادی به آن علاقه دارند.

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا
جنین اردک

جنین اردک

یکی دیگر از چندش آورترین غذاهای دنیا که مخصوص جنوب شرق آسیا است، جنین اردک نیم‌پز نام دارد. این غذایی خیابانی را می‌توانید در ویتنام و فیلیپین نیز تهیه کنید. جنین اردک نیم‌پز در بین غذاهای محلی جنوب شرق آسیا شهرت بسیار زیادی دارد و افراد زیادی اقدام به تهیه کردن آن می‌کنند.

عنکبوت سرخ‌ شده

در بین غذاهای کامبوج، عنکبوت سرخ شده توانسته محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کند. این غذا از دوران حکمرانی خمرهای سرخ به دلیل کمبود مواد خوراکی در بین افراد کامبوجی رواج پیدا کرده و در حال‌ حاضر نیز افراد زیادی در حفره‌های زیر زمینی اقدام به پرورش عنکبوت می‌کنند.

این غذا از بافت نرمی برخوردار است و با توجه به گفته افراد باتجربه، مزه آن تا حدودی شبیه به مرغ است. مردم کامبوجی تمام اجزای عنکبوت را می‌خورند اما به دلیل وجود داشتن تخم، امحا و احشا در شکم، توصیه می‌شود از خوردن شکم عنکبوت خودداری شود.

مغز میمون

نمونه‌ای دیگر از عجیب ترین غذاهای دنیا که امروز در جنوب آسیا، چین و برخی مناطق آفریقا رواج دارد، مغز میمون است. مردم این مناطق با استفاده از ابزارهای تیز مخصوص، اقدام به خارج کردن مغز از جمجمه میمون می‌کنند و پس‌ از بیرون آوردن آن، سریعاً مغز را به‌ صورت خام می‌خورند. این غذای چندش آور ظاهر بسیار حال به هم زنی دارد و برخی افراد نیز آن را به صورت خونی می‌خورند.

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا
خوکچه هندی

خوکچه هندی

خیلی از افراد فکر می‌کنند از خوکچه‌های هندی فقط در آزمایشگاه پزشکی استفاده می‌کنند. در حالی که امروزه برخی کشورهای خارجی مانند آمریکای جنوبی، گوشت این حیوان را به‌ صورت کبابی، سوپ، سرخ‌ شده یا غوطه‌ور در سس مخصوص سرو می‌نمایند. گوشت خوکچه هندی تقریبا مانند گوشت خرگوش است اما خوردن آن خیلی توصیه نمی‌شود.

خون مار کبری

یکی دیگر از چندش آورترین غذاهای دنیا مربوط به آمریکا و تایلند است. در این کشورها نظامیان باید خون مار کبری و گوشت خام آن را بخورند زیرا معتقدند با انجام این کار، جسارت و شجاعت آن‌ها بیشتر می‌شود و خود را برای زندگی در شرایط سخت آماده‌تر می‌سازند.

خوراک سوسک

مطمئنا با سفر به تایلند و چین در کنار خیابان دست‌ فروشانی را می‌بینید که اقدام به فروش خوراک سوسک می‌کنند. این خوراک بیشتر در فصل تابستان به فروش می‌رسد و برای آماده کردن آن نیز سوسک‌ها را به‌ صورت زنده نگهداری می‌کنند و با توجه به انتخاب مشتری، سوسک‌های مختلفی را سرخ می‌کنند.

چشم ماهی تن

در این قسمت از معرفی بدترین غذاهای دنیا جا دارد شما را با چشم ماهی تن نیز آشنا کنیم. این غذای چندش‌آور در کشور مالزی محبوبیت زیادی دارد اما در ژاپن نیز برخی از افراد اقدام به تهیه کردن آن می‌کنند. چشم ماهی تن بعد از پخته شدن، با نوشیدنی‌های الکلی، سس سویا و برنج طعم‌دار می‌شود و سپس می‌توانید آن را میل کنید.

چندش آورترین غذاهای دنیا ؛ معرفی بدترین غذاهای دنیا
هاگیس

هاگیس

هاگیس یکی از عجیب‌ ترین غذاهای جهان به شمار می‌رود که در ایسلند از آن به‌ عنوان غذای ملی استفاده می‌کنند. این غذا نوعی پودینگ متشکل از ریه، جگر و قلب گوسفند یا سایر حیوانات است که به‌ صورت چرخ‌ کرده با بلغور جو دوسر، پیاز، فلفل دلمه‌ای و دیگر چاشنی‌ها در شکم گوسفند بسته‌ بندی می‌شود و سپس آن را می‌جوشانند. بعد از جوشاندن نیز می‌توان آن را به صورت ساندویچ یا در کنار برنج سرو کرد.

فوگو نیز جزو چندش آورترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود و اغلب در ژاپن آن را تهیه می‌کنند. فوگو از ماهی بادکنکی که نوعی ماهی سمی خطرناک است، تهیه می‌شود. از این رو قانون کشور ژاپن درست کردن این ماهی در رستوران‌ها را به‌شدت کنترل می‌کند و فقط سرآشپزهای آموزش‌ دیده، می‌توانند سر از کار پخت آن‌ها در بیاورند.

دقت داشته باشید از آن جایی‌ که ماهی بادکنک به‌ شدت خطرناک است، نباید آن را به‌ صورت خانگی درست کنید زیرا ممکن است منجر به مرگ ناگهانی شود. نحوه درست کردن ماهی بادکنکی بسیار سخت است و هر کسی نباید بدون آگاهی کافی اقدام به مصرف آن کند.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

سخن پایانی

همان‌ طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد هر کشوری از غذاهای مختلفی برخوردار بوده اما برخی از آن‌ها به قدری عجیب و غریب هستند که خیلی‌ها جرات خوردن‌شان را ندارند. البته ذائقه‌ افراد بسیار متنوع بوده و امتحان کردن برخی از این چندش آورترین غذاهای دنیا برای خیلی‌ها نیز لذتبخش و جذاب است.

نظر شما درباره چندش آورترین غذاهای دنیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر