;
coinex

پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز کدامند؟

لیست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز در ادامه آمده است. علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند از بین کتاب‌های معرفی شده انتخابی درست و هوشمندنه داشته باشند.

کتاب مانند اقیانوس بیکرانی است که ناشناخته‌های بسیاری دارد و هر کس به فراخور حال خود دل به ژرفای آن می‌سپارد و با انبانی پر باز می‌گردد. در این دریای عمیق معرفت، گوهرهای نابی وجود دارد که تنها تلاشگران چیره دست می‌توانند به آن دست بیابند.

کتاب میراثی ماندگار و پدیده‌ای شکوهمند و با ارزش است که زندگی بشر را روشن می‌کند. کتاب در طول سالیان دراز، سرگذشتی تلخ و شیرین داشته و نقش برجسته و سازنده کتاب در تکامل فردی و اجتماعی مشهود است. چنین عنصر مهمی نباید فراموش شود.

علاقه مندان به کتاب کم نیستند و هستند افراد بسیاری که در زمینه‌های مختلف به مطالعه کتاب می‌پردازند. در این مطلب بهترین کتاب های پرفروش نیویورک تایمز معرفی شده‌اند. اگر مایل هستید در مورد این کتاب‌های جذاب و پر محتوا بیشتر بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: 

بهترین کتابخوان در سال 2022 ؛ معرفی و راهنمای خرید

پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

روزنامه‌ی پرفروش و قدیمی نیویورک تایمز در سال ۱۹۳۱ دست‌به‌کار تازه‌ای زد و فهرستی از ۵ کتاب داستانی و چهارکتاب غیرداستانی پرفروش در این شهر را منتشر کرد. این روال پس از آن نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که در نیمه‌ی قرن بیستم این فهرست به یک فهرست ملی معتبر تبدیل‌شد و هر نویسنده‌ای مایل بود عنوان کتابش به لیست بهترین کتاب های پرفروش نیویورک تایمز راه پیدا کند.

در ایران نیز روی بسیاری از کتاب‌هایی که در کتابفروشی‌های داخل کشور دیده می‌شود علامتی تحت عنوان «کتاب پرفروش نیویورک تایمز» دیده می‌شود. در ادامه تکراتو لیستی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز را آماده کرده است. برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید.

شدن

  • اثر: میشل اوباما

شدن، میشل شدن یا میشل اوباما شدن، پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا است. کتابی آنقدر خواندنی و جذاب که در تمام دنیا، طرفدار دارد. این کتاب در ایران، در همان یک ماه اول به چاپ هفدهم رسید، در جهان به بیست‌وچهار زبان ترجمه شد و در مدت پانزده روز، دو میلیون نسخه فروش رفت.

میشل اوباما، هشت سال، بانوی اول آمریکا بود. شاید عده‌ای او را فقط به عنوان همسر رئیس جمهور آمریکا بشناسند، اما نمی‌توان نقش او را در موفقیت‌های باراک اوباما و فعالیت‌های گسترده‌ی دیگرش، نادیده گرفت.

میشل اوباما در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. با تلاش بسیارش توانست از دو دانشگاه پرینستون و هاروارد مدرک حقوق بگیرد و وقتی بیست‌ و هشت‌ساله شد، با باراک اوباما ازدواج کرد. فعالیت‌های او در آن دوران هم به شدت روی زندگی مردم تاثیر گذاشت.

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

  • اثر: مارک منسن

مارک منسن در کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» شما را همراهی می‌کند تا بتوانید دغدغه‌هایتان را مدیریت کنید؛ یعنی بدون این‌که آرزوهای خود را سرکوب کرده و یا دغدغه‌هایتان را رها سازید، تمایز خود با دیگران را بپذیرید و همچنین بپذیرید که همه‌چیز همیشه بر وفق مراد نیست.

منسن معتقد است پختگی زمانی رخ می‌دهد که انسان یاد می‌گیرد در مورد دغدغه‌هایش گزینشی عمل کند و فقط دغدغه چیزهای ارزشمند را داشته باشد.

پیشنهادی از یک جنتلمن

  • اثر: جولیا کوئین

این کتاب که اولین بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد روی داستان عاشقانه‌ی زندگی یکی دیگر از بریجرتون‌ها تمرکز کرده است؛ بندیکت بریجرتون. این بار دختر داستان، سوفی بکت است. دختری از یک خانواده‌ی اشراف‌زاده که پدرش مقام ارل دارد اما نامادری‌اش طوری اوضاع را ترتیب داده است که او مانند یک خدمتکار زندگی می‌کند.

آنتونیا ستاره نامرئی

  • اثر: دانیل استیل

کتاب «آنتونیا، ستاره نامرئی» رمانی نوشته «دنیل استیل» است که اولین بار در سال 2022 به انتشار رسید. «آنتونیا آدامز» دوران کودکی سختی را در کنار والدینی بی‌رحم گذراند.

مادر خودخواهش، او را در کودکی رها کرد تا به دنبال بلندپروازی‌هایش در سینما برود و پدر بداخلاقش نیز او را به خاطر رفتن همسرش، مقصر می‌دانست. وقتی پدرش به او نگاه می‌کرد، فقط دختری را می‌دید که به اعتقاد خودش، زندگی وی را نابود کرده بود.

هر روز برنده باش

  • اثر: مارک میلر

در این کتاب و سایر کتاب‌های مارک میلر، چیزی فراتر از حقیقت گفته نشده است. مارک میلر به همراه تیمش با هزاران کارمند در کسب و کارهای مختلف صحبت کرده‌اند تا واقعیت‌هایی که قرار است با آن مواجه شوید را کشف، اعتبارسنجی و پالایش کنند.

اطمینان دارم که این کتاب به خوبی به شما و سازمانتان کمک خواهد کرد و همچنین می‌تواند آخرین اطلاعات حیاتی باشد که شما برای آزاد کردن توان کشف نشده کارکنان خود، ایجاد مزیت رقابت واقعی و تضمین میراث رهبریتان در جستجویش هستید.

کیمبرلی چانگ

  • اثر: جین کواک

آ-کیم چانگ که در آمریکا با نام «کیمبرلی» شناخته می‌شود، وقتی پدرش را از دست داد، دانش آموزی آینده دار در «هنگ کنگ» بود. حالا او و مادرش به «خاله پائولا» بدهکار هستند، کسی که پول سفر آن‌ها از «هنگ کنگ» را پرداخت کرد.

آنها به همین خاطر در یک کارگاه تولید لباس در «محله چینی‌ها» برای او کار می‌کنند و پول اندکی که به دست می‌آورند، به هیچ وجه برای تأمین مخارج زندگیشان کافی نیست. اما علیرغم این موضوع و همینطور زندگی در آپارتمانی بدون گرمایش و پر از سوسک، «کیمبرلی» در مدرسه موفق عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید ؛ دریچه ای به دنیای کتاب‌های الکترونیک!

تعقیب شبح

  • اثر: ریچارد چیزمار

«چیزمار» در این کتاب، زندگینامه را با داستان جنایی ترکیب می‌کند. در تابستان سال 1988، نسخه‌ای خیالی از «چیزمار»، که به تازگی مدرک ژورنالیسم خود را گرفته، به محله کوچک زادگاهش در «مریلند» بازمی‌گردد تا به مدت هفت ماه و تا زمان ازدواجش، در کنار پدر و مادرش زندگی کند.

در طول این برهه، چهار دختر نوجوان که از آشنایان «چیزمار» هستند، به قتل می‌رسند. او در میان نوشتن داستان‌های وحشت و آماده کردن نخستین شماره از مجله ادبی خود به نام «رقص گورستان»، درگیر ماجرای تحقیقات برای دستگیری قاتل می‌شود.

با ما تمام می‌شود

  • اثر: کالین هوور

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز می‌توان این عنوان را نام برد. این کتاب در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و از آن زمان تاکنون، ۴۳ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده است.

داستان این کتاب یک داستان عاشقانه‌ی پیچیده است که از ختم پدر دختر جوان بیست و سه ساله‌‌ای به نام لیلی آغاز می‌شود. او برای پشت سر گذاشتن فشار روانی واردشده به خودش در ختم بالای پشت بام می‌رود و آنجا با مردی به نام رایل آشنا می‌شود.

رابطه‌ی عاشقانه‌ی جذابی بین این دو نفر شکل می‌گیرد و به نظر می‌رسد روزهای خوش فرارسیده است اما همه‌چیز به همین سادگی نیست.

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

  • اثر: دلیا اوئنز

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند داستانی خواندنی است که دلیا اوئنز در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. داستانی که سروصدای زیادی به پا کرد و برای هفته‌ها در فهرست پرفروش‎ترین‌های نیویورک‌تایمز باقی ماند.

این کتاب داستانی جنایی دارد. شخصیت اصلی داستان دختری به نام کیا است که در ایالت کارولینای شمالی در شهری خیالی نزدیک مرداب زندگی می‌کند. به خاطر سوء رفتار پدرش، اعضای خانواده آنجا را ترک کرده‌اند و پدرش هم ناپدیدشده است.

کیا به‌تنهایی زندگی‌اش را اداره می‌کند. او در جوانی درگیر روابط عشقی می‌شود و تلاش می‌کند سال‌های سخت کودکی و نوجوانی‌اش را فراموش کند.

دریای آرامش

  • اثر: امیلی سنت جان مندل

این کتاب که از جمله پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز بوده، نوشته‌ی امیلی سنت جان مندل است که آپریل ۲۰۲۲ منتشر شد. این داستان در ژانر علمی تخیلی نوشته‌شده و توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند.

داستان دریای آرامش در جایی بین فانتزی و واقعیت اتفاق می‌افتد. ماجرای کتاب مربوط به دو زمان مختلف است، جایی در اوایل قرن بیستم و جایی در آینده که سیصد سال با تاریخ ابتدای داستان تفاوت دارد.

زنی به نام وریتی

  • اثر: کالین هوور

کتاب وریتی یکی از موفق‌ترین آثار این نویسنده است. این کتاب خواندنی از سال ۲۰۱۸ تا امروز همچنان یکی از پرفروش‎‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است.

این کتاب یک کتاب معمولی نیست، تریلری است که به‌سختی می‌توانید آن را زمین بگذارید. داستان کتاب از زبان زنی به نام لوون اشلی روایت می‌شود. زن نویسنده‌ی تازه‌کاری که مادرش را چند روز قبل از دست ‌داده و نیاز شدیدی به شغل دارد.

بدو، رز، بدو

  • اثر: دالی پارتن

نویسنده در کتاب «بدو رز، بدو» از دختر جوان آهنگسازی حرف می‌زند که برای به دست آوردن چیزی که خواسته تا آخرین لحظات جنگیده است. این رمان در مدت‌زمان بسیار کمی با استقبال مخاطبان مواجه شد و در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

ویسکانتی که عاشق من بود

  • اثر: جولیا کوئین

ویسکانتی که عاشق من بود دومین جلد از مجموعه‌ی معروف بریجرتون‌ها است. جولیا کوئین این کتاب را در سال ۲۰۰۰ نوشت.

داستان این کتاب یک عاشقانه‌ی تاریخی است که در قرن هجدهم میلادی اتفاق می‌افتد. در جلد دوم کتاب تمرکز داستان روی آنتونی بریجرتون است. مشهورترین مجرد شهر، نظر زنان جوان و خانواده‌هایشان را جلب کرده است اما همه فکر می‌کنند او هرگز به ازدواج تن نمی‌دهد.

هفت همسر اولین هوگو

  • اثر: تیلور جنکینز

هفت همسر اولین هوگو کتابی است که پس از انتشار در سال ۲۰۱۷ توانست سروصدای زیادی را به پا کند و از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز باشد.

این داستان، ماجرای تخیلی زن بازیگری به اولین هوگو است که در سن ۷۹ سالگی تصمیم می‌گیرد داستان زندگی خود و تبدیل‌شدنش به یک بازیگر مشهور را در قالب یک مصاحبه‌ی طولانی با یک روزنامه‌نگار نه‌چندان حرفه‌ای به نام مانیک گرنت در میان بگذارد.

من و دوک

  • اثر: جولیا کوئین

در این کتاب تمرکز داستان روی دختر بزرگ خانواده‌ی بریجرتون یعنی دافنه است. دختری دوست‌داشتنی و جذاب که نظرات زیادی را به خود جلب کرده است.

ماجرای داستان از جایی شروع می‌شود که سایمون باست، دوک هیستینگز که هنوز مجرد است و تمام مادران لندنی او را گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای دخترانشان می‌دانند تصمیم می‌گیرد برای رهایی از دست آن‌ها به دروغ با دافنه نامزد کند.

عشق زشت

  • اثر: کالین هوور

کتاب عشق زشت در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند و به زبان‌های زیادی هم برگردانده شد.

داستان کتاب عشق زشت، یک داستان عاشقانه است. از آن‌ عشق‌های عجیب و غریبی که در یک لحظه شکل می‌گیرد و به شکلی پیش می‌رود که انگار دو نفر برای هم ساخته‌شده است.

چه اتفاقی برای بنت‌ها افتاد؟

  • اثر: لیزا اسکاتولاین

رمان لیزا اسکاتولاین یک کتاب خاص و پرهیجان بوده و از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز است. داستان کتاب، داستان خانواده‌ی بنت است، یک خانواده‌ی معمولی که روند زندگی‌شان براثر یک حادثه‌ی غیرمعمولی از ریل خارج می‌شود.

جیسون بنت پدر این خانواده است. شبی که او و خانواده‌اش به خانه برمی‌گشتند، سرنشینان ناشناس یک کامیون ماشین آن‌ها را هدف سرقت قرار می‌دهند، در ادامه پای FBI به زندگی این خانواده باز می‌شود و آن‌ها می‌فهمند مهاجمان آن شب قاچاقچیان مواد مخدر بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ترجمه هملت ؛ کدام ترجمه فارسی هملت را بخوانیم؟

آپارتمان پاریس

  • اثر: لوسی فولی

داستان کتاب آپارتمان پاریس، ماجرای اهالی یک آپارتمان است که هرکدام چیزی برای پنهان کردن دارند. داستان با ورود جس به این آپارتمان شکل می‌گیرد. او در شرایطی که نیاز به شروعی دوباره دارد و شغلش را هم به شکل بدی از دست داده به پاریس می‌آید تا کمی کنار برادر ناتنی‌اش بن بماند اما زمانی که به آپارتمانش می‌رسد خبری از او نیست.

خانه‌ آبنباتی

  • اثر: جنیفر اگان

خانه‌ی آبنبات توانست خیلی زود راهش را به فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز پیدا کرد. داستان کتاب جایی آغاز می‌شود که بیکس بوتون توانسته است شرکتش ماندالا را به یکی از ابرقدرت‌های دنیای فناوری تبدیل کند.

این شرکت مشغول کار روی یک ایده‌ی جدید است، ایده‌ی دسترسی بیرونی به خاطره‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها. این موضوع هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما نه برای همه.

بیشتر بخوانید:

کتاب بیست زخم کاری ؛ نقد و بررسی و خلاصه اثر محمود حسینی زاد

9 نوامبر

  • اثر: کالین هوور

رمان ۹ نوامبر از کلین هوور در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و تا امروز به زبان‌های مختلفی در سراسر دنیا برگردانده شده است. داستان کتاب نه نوامبر، داستان یک آشنایی عجیب است.

فالون دختری که روزهای سخت زیادی را پشت سر گذاشته، قصد دارد برای شروع یک زندگی جدید از لس آنجلس به نیویورک برود. او آخرین قرارش را با پدرش که با او رابطه‌ی چندان خوبی ندارد می‌گذارد اما در همان رستوران با پسری نویسنده به نام بن آشنا می‌شود که ادعا می‌کند دوست پسرش است.

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین کتاب های پرفروش نیویورک تایمز پرداختیم؛ کتاب‌هایی جذاب و خواندنی که مطمئنا می‌توانند نظر هر خواننده‌ای را به خود جلب کنند. اگر شما هم از عاشقان کتاب هستید حتما می‌توانید از بین پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز عنوانی مناسبی را برای خواندن انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

سوالات متداول

پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز کدام‌ها هستند؟

در بین پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز رمان‌ها نیز جایگاهی برجسته دارند. اگر بخواهیم بهترین‌ آنها را به شما معرفی کنیم می‌توانیم آنتونیا ستاره نامرئی، چه اتفاقی برای بنت‌ها افتاد؟، بدو، رز، بدو و 9 نوامبر را نام ببریم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)