;
coinex

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

امروزه به دلیل تقاضای روز افزون سفرهای هوایی، در اکثر شهرهای جهان فرودگاه‌های بزرگ و فوق‌ العاده‌ای ساخته شده است. برخی از این فرودگاه‌ها، امکانات و خدمات بسیار ویژه‌ای را به مسافران خود ارائه می‌کنند و همین امر نیز موجب شلوغی و افزایش محبوبیت آنها شده است. به همین دلیل، سعی کردیم برخی از بهترین و شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 را معرفی کنیم.

در حال حاضر، تعداد فرودگاه‌های پر تردد در دنیا بسیار زیاد است و دلیل این تردد را می‌توان در خدمات فرودگاه، پوشش برنامه‌های پرواز، جاذبه‌های شهر مقصد و بسیاری عوامل دیگر تعریف کرد. اگر می‌خواهید با پر رفت و آمدترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

مسافرت کردن و بازدید از مکان‌های جدید، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هاست. اگر اهل سفر هستید، احتمالا ترجیح می‌دهید با هزینه کمتر، بهترین امکانات را داشته باشید. سفر با اتوبوس یکی از روش‌های سفر ارزان‌قیمت است که این‌روزها با توجه به پیشرفت ناوگان حمل‌ونقل،‌ محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. برای دسترسی بهتر به بهترین امکانات شرکت‌های اتوبوس‌رانی می‌توانید به وب‌سایت بازارگاه مراجعه کنید و بلیط اتوبوس تهران و یا هر شهر دیگری را خریداری کنید و از همان لحظه‌های آغازین، از سفر لذت ببرید.

معرفی شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022

به طور کلی، در هر شهر یا کشوری فرودگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های به خصوصی هستند، اما ما در ادامه مطلب سعی داریم شما را با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا کنیم.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید
شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022

فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ یکی از بزرگ‌ترین، پر تردد ترین و ایده‌آل‌ ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود که شهرت جهانی دارد. این فرودگاه محبوب طی چندین سال اخیر به‌ دلیل اهمیت ویژه‌ای که دارد، توانسته 5 ستاره از اسکای ترکس را از آن خود کند. مسافرانی که در فرودگاه مونیخ به‌ دنبال سرگرمی هستند، می‌توانند از بزرگ‌ ترین موج ایستاده جهان دیدن نمایند یا این که در زمین گلف به بازی مشغول شوند.

روزانه مسافران زیادی از سر تا سر دنیا به این فرودگاه مشهور مراجعه می‌کنند. مسافران می‌توانند برای استراحت به کابین‌های مخصوص مسافران مراجعه کنند و از امکانات ویژه‌ای که در آن‌ها وجود دارد بهره‌مند شوند.

فرودگاه بین‌ المللی دنور

فرودگاه بین المللی دنور در کلرادو با مساحتی حدود 52.4 مایل، به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه جهان در سال 2022 شناخته شده‌ است. مسافرانی که به فرودگاه بین‌ المللی دنور مراجعه نمایند، می‌توانند خیلی راحت به 215 مقصد مختلف در سراسر دنیا سفر کنند‌. این فرودگاه از طولانی‌ ترین باند کاربری عمومی در آمریکای شمالی برخوردار بوده که طول آن بیشتر از 3 مایل است.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

فرودگاه لس‌ آنجلس

یکی دیگر از بزرگ‌ ترین فرودگاه‌های ایالات‌ متحده که می‌توان از آن به‌عنوان پرترافیک ترین فرودگاه جهان در سال 2022 نیز یاد کرد، فرودگاه لس‌ آنجلس است. شرکت‌های هواپیمایی دلتا، آمریکا و یونایتد این فرودگاه را به‌ عنوان قطب اصلی انتخاب کرده‌اند. این فرودگاه همچنین به‌ عنوان مرکز خطوط هوایی اطلس ایر، آلاسکا و ویرجین آمریکا نیز شناخته می‌شود.

در سال 2017، اولین ترمینال خصوصی ایالات‌ متحده نیز به فرودگاه لس‌ آنجلس اضافه شد که در جایی به‌ دور از مردم و پاپاراتزی‌ها قرار دارد. این مورد از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 بیشتر مورد توجه افراد مشهور قرار گرفته است و تمام افرادی که به آن‌جا می‌روند، می‌توانند از خدمات مطلوبی بهره بگیرند.

فرودگاه سووارنابومی بانکوک

این فرودگاه هم به‌ عنوان یکی دیگر از بزرگ‌ ترین فرودگاه‌ها در دنیا شناخته‌ شده که سفرهای آرامی را برای مسافران فراهم می‌کند. فرودگاه سووارنابومی بانکوک برای مسافران هتل‌های مناسبی را در نظر گرفته تا در صورت تمایل بتوانند در آن‌ها اقامت داشته باشند.

این فرودگاه علاوه‌بر محل‌های اقامتی، فست فوت‌های مختلفی را هم در خود جای داده و مسافران می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، انواع فست فودها، غذاهای آسیایی و تایلندی را برای خود سفارش دهند.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

فرودگاه بین‌ المللی هنگ‌ کنگ

فرودگاه بین‌ المللی هنگ‌ کنگ نیز جزو پر رفت و آمدترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 است. این فرودگاه با نام چک لاپ کوک نیز شناخته می‌شود و در سال 1998 آن را افتتاح کرده‌اند. در فرودگاه بین‌ المللی هنگ‌ کنگ روزانه بیش‌ از 1100 پرواز انجام می‌شود و همچنین در آن حدود 320 فروشگاه، 73000 کارمند و 100 رستوران وجود دارد. ناگفته نماند که این فرودگاه معروف به دلیل خدمات فوق العاده خود تاکنون توانسته جوایز مهمی را دریافت نماید.

فرودگاه بین‌ المللی توکیو

یکی دیگر از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 که به‌ عنوان وقت‌ شناس ترین فرودگاه‌های جهان نیز شناخته‌ شده، فرودگاه بین‌ المللی توکیو است.‌ این فرودگاه مشهور در اکثر ساعات روز شلوغ است و افراد زیادی از سراسر دنیا برای سفر به مقصدهای گوناگون به آن‌ جا مراجعه می‌کنند.

فرودگاه بین‌ المللی ملک فهد

فرودگاه بین‌ المللی ملک فهد در عربستان صعودی واقع شده‌ و مساحتی حدود 299.6 مایل مربع دارد. این فرودگاه از نوامبر 1999 رتبه اول را به‌ عنوان بزرگ‌ ترین فرودگاه دنیا به خود اختصاص داده و نام پادشاه سابق عربستان صعودی فهد بن‌ عبدالعزیز بر روی آن گذاشته شده است.

در فرودگاه ملک فهد سالانه بیش‌ از 10 میلیون مسافر به شهرهای مختلف سفر می‌کنند. در این فرودگاه 37 شرکت هواپیمایی وجود دارد که امکان سفر به 43 مقصد را برای افراد فراهم می‌کنند. بهتر است بدانید فرودگاه ملک فهد از 3 ساختمان ترمینال تشکیل‌ شده که اولی به صورت 6 طبقه برای مسافران، دومی برای خطوط هواپیمایی خصوصی و سومی برای خاندان سلطنتی عربستان صعودی طراحی شده است.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

فرودگاه بین‌ المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی نیز یکی دیگر از پر تردد ترین فرودگاه های جهان در سال 2022 محسوب می‌شود. فرودگاه بین‌ المللی دبی به‌ عنوان سریع‌ ترین فرودگاه جهان شناخته شده‌ و تعداد مسافران را هر 4 سال یک‌بار 2 برابر می‌نماید.

فرودگاه بین‌ المللی پکن

فرودگاه پکن، درواقع یک مرکز بزرگ برای چند شرکت هواپیمایی معروف بوده که در سال گذشته 1.5 درصد ظرفیت مسافری خود را بیشتر کرده‌ است. این فرودگاه بزرگ، جزو مراکز تجاری برتر جهان به شمار می‌رود و تقاضای خدمات فرودگاهی برجسته در کلاس جهانی را به‌ راحتی برآورده می‌نماید.

فرودگاه بین‌ المللی اوهار شیکاگو

این فرودگاه به دلیل موقعیت مکانی عالی و ویژگی‌های ممتازی که دارد، تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده و به مسافران خدمات بی‌عیب و نقصی را ارائه می‌دهد. فرودگاه بین‌ المللی اوهار شیکاگو در تجارت خطوط هوایی شهرت زیادی دارد و نام آن به افتخار فرمانده نیروی دریایی معروف آمریکایی، ادوارد هنری «بوچ» اوهار انتخاب شده است.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

فرودگاه بین‌ المللی اینچئون کره جنوبی

یکی دیگر از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 فرودگاه بین‌ المللی اینچئون کره جنوبی است. این فرودگاه با ارائه لژهای مخصوص خواب که در مکان‌هایی مناسب و تاریک قرار داده‌ شده، بهترین فضا را جهت استراحت افراد فراهم کرده است.

پس‌ از استراحت کردن و بیدار شدن از خواب نیز می‌توانید به‌ صورت رایگان استحمام کنید و از لوازمی همچون صابون، مسواک، خمیردندان، حوله و سشوار استفاده کنید. علاوه‌بر امکانات رفاهی مناسب، در این مکان خدمات جالبی هم برای سرگرمی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

در این فرودگاه می‌توانید مهارت خود را در ساخت بادبزن‌ها و کیف‌های کره‌ای امتحان کنید و یا این‌ که با رینگ اسکیت روی یخ بروید و در آن‌ جا لحظات به‌ یادماندنی را تجربه کنید. در فرودگاه بین‌ المللی اینچئون کره جنوبی موزه فرنگی و باغ‌های سنتی دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن‌ها بهره ببرید.

فرودگاه بین‌ المللی کوالالامپور

از فرودگاه کوالالامپور هم می‌توان به‌عنوان پرترافیک ترین فرودگاه جهان در سال 2022 یاد کرد. در این فرودگاه، مسافران با تلویزیون و وای‌ فای رایگان، سرگرم می‌شوند‌. فرودگاه بین‌ المللی کوالالامپور فروشگاه‌های مختلفی را در خود نیز جای داده که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها جواهرات، لوازم الکترونیک، لباس و هر نوع اسباب بازی که خواستید را پیدا کنید.

در فود کورت‌های فرودگاه نیز می‌توانید طعم غذاهای سنتی مالزی را بچشید و خستگی خود را در آن‌ جا رفع کنید. برای استراحت نیز هتل‌های کپسولی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود که شامل حمام، کمد لباس، وای‌ فای رایگان و سایر امکانات رفاهی هستند.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

فرودگاه بین‌ المللی هارتسفیلد-جکسون

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون تنها فرودگاهی است که سالانه به بیش‌ از 100 میلیون مسافر خدمات رسانی می‌کند. این فرودگاه مشهور در کلاس‌های جهانی چندین سال است که رتبه اول را از آن خود کرده‌ و مردم آتلانتا به آن افتخار می‌کنند؛ زیرا به عنوان الگویی برای دیگر فرودگاه‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود.

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون در روز بیش از 275000 مسافر دارد و از این‌ جهت نیز توانسته در لیست شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 قرار بگیرد.

فرودگاه بین‌ المللی اورلاندو

فرودگاه بین‌ المللی اورلاندو در مرکز شهر اورلاندو و واقع‌ شده و هر ساله بیش‌ از 50 میلیون مسافر به آن‌جا مراجعه می‌کنند. معمولا بیشتر مسافرانی که این فرودگاه را برای سفر انتخاب می‌کنند، قصد بازدید از دنیای دیزنی را دارند.

در فرودگاه بین‌ المللی اورلاندو بیش‌ از 60 فروشگاه مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها سوغاتی‌های مختلفی را برای خود و عزیزان‌تان خریداری نمایید و یا این که به رستوران‌هایی که در آن جا وجود دارد، مراجعه کنید و قبل از پرواز طعم‌های تازه‌ای را امتحان نمایید.

فرودگاه بین المللی دالاس / فورث

این فرودگاه در آمریکا، از جزیره منهتن بزرگ‌تر است و در سال 1973 آن را افتتاح کرده‌اند. فرودگاه بین المللی دالاس / فورت در سال پذیرای بیش از 75 میلیون مسافر است و کسانی که به آن‌‌جا مراجعه کنند، می‌توانند از اسپا و یوگا در منطقه‌ای متفاوت نیز بهره ببرند. به دلیل بزرگ بودن فضا، شلوغی در این فرودگاه چندان به چشم نمی‌خورد.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

فرودگاه مک کارن لاس‌ وگاس

یکی دیگر از پر تردد ترین فرودگاه های جهان در سال 2022 که در آن موزه‌های تاریخی، رستوران‌های محلی، بازی‌های مختلف، لژهای رایگان، باشگاه ورزشی، حمام، سونا و فود کورت‌های مختلف زیادی وجود دارد، فرودگاه بین المللی مک کارن لاس وگاس است.

برای استفاده از تمام این امکانات و خدمات، نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد نیست و شما می‌توانید تنها با پرداخت 25 دلار از اکثر آن‌ها استفاده کنید و لحظات شادی را تجربه نمایید. در واقع همین امکانات موجود در فرودگاه مک کارن لاس وگاس موجب شده تردد و رفت‌وآمد در آن جا زیاد باشد و افراد زیادی به آن‌جا مراجعه کنند.

فرودگاه هیترو لندن

یکی دیگر از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 ، فرودگاه هیدرو لندن است. این فرودگاه در سال نزدیک به 80 میلیون مسافر و 81 خط هوایی دارد. فرودگاه هیترو لندن به 204 مقصد در 85 کشور دنیا خدمات‌دهی می‌کند و هر سال نیز جزو شلوغ‌ ترین و بزرگ‌ ترین فرودگاه‌های جهان معرفی می‌شود.

این فرودگاه از ترمینالی معروف به سوئیت سلطنتی برخوردار بوده که خانواده‌های سلطنتی و افراد مشهور می‌توانند از آن استفاده کنند. جالب است بدانید محبوب‌ ترین وعده غذایی در هیترو، صبحانه است که به شکلی مفصلی سرو می‌شود.

با شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا شوید

فرودگاه بین‌ المللی سامویی

از جمله بهترین و جذاب ترین طراحی‌های دنیا را می‌توانید در فرودگاه سامویی مشاهده کنید. این فرودگاه نیز در لیست پر رفت و آمدترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 شناخته شده و مالکیت آن در اختیار خطوط هوایی بانکوک است.

فرودگاه بین المللی سامویی در یکی از شلوغ‌ ترین مکان‌های جزیره سامویی قرار گرفته و مسافران می‌توانند دسترسی بسیار راحتی به آن داشته باشند. ساختمان این فرودگاه با استفاده از ساقه‌ گیاهان و بامبو ساخته شده‌ و گل‌های گرمسیری زیادی در سالن آن وجود دارند که حال‌ و هوای تازه‌ای ایجاد می‌کنند.

فرودگاه سامویی برای سرو غذا و خرید سوغاتی هم تعدادی کافه و بوتیک را در خود جای داده که مسافران می‌توانند هر آن چه که نیاز دارند را برای خود خریداری نمایند. در فود کورت و کافه‌های آن جا هم می‌توانید هر چیزی را که بخواهید، به‌سادگی سفارش دهید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

تا این بخش از مقاله شما را با چند مورد از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 آشنا کردیم. امکانات، طراحی و جذابیت‌های این فرودگاه‌ها باعث شده که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر خود تبدیل شوند و حتی بسیاری افراد، در مدت اقامت خود، از استراحتگاه‌های فرودگاه‌ها استفاده می‌کنند.

نظر شما درباره شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال 2022 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر