;
coinex

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

پس از رویداد بزرگ اپل، شاهد رونمایی از مدل‌های جدید موبایل و گجت‌های پوشیدنی بودیم. حال در این مقاله، به بررسی اولیه اپل واچ اولترا خواهیم پرداخت.

به نقل از Techtrends.news، این ساعت مخصوص کسانی است که همیشه دوست داشتند تجربه خرید اپل واچ را داشته باشند. با توجه به ویژگی‌های فنی و نرم‌افزاری که به این ساعت آمده، تجربه خرید لذت‌بخشی را برای دوستداران این برند محبوب به ارمغان خواهد آورد. در ادامه به بررسی مشخصات اپل واچ اولترا خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بررسی اولیه اپل واچ اولترا

برای بسیاری از کاربران ساعت‌های معروف گارمین -که اتفاقا تخصص آن، طراحی ساعت‌های هوشمند مناسب ورزش و فعالیت‌های بیرونی است- و می‌خواهند امکانات نرم‌افزاری بیشتر و هوشمندتری در ساعت خود داشته باشند، این همان ساعت اپل است که همگان منتظر آن بودند.

با بررسی مشخصات اپل واچ اولترا در می‌یابیم که این برند سری جدید ساعت‌های هوشمند خود را بزرگ‌تر، ماندگارتر و مقاوم‌تر از هر ساعت دیگری در گذشته ساخته و البته که هدف اصلی اپل از طراحی این ساعت، ارائه گجتی برای عاشقان طبیعت‌گردی و ماجراجویی بوده است.

اما اگر فکر می‌کنید که این ساعت با مبلغی ارزان بر روی مچ دستتان جا خوش خواهد کرد، متاسفانه سخت در اشتباه هستید؛ زیرا قیمت اپل واچ اولترا چیزی نیست که هر کسی را به فکر خرید آن بیاندازد، اما اگر به دنبال بهره‌مندی از تمام مزایای ساعتی هستید که می‌تواند در کنار کمک به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام و دستیار فعالیت‌های ورزشی، به بهترین شکل با آیفون شما ارتباط برقرار کند، این ساعت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
بررسی اولیه اپل واچ اولترا

البته باز هم دلایلی وجود دارد که برندهایی مانند گارمین بر بازار ساعت‌های هوشمند «پریمیوم» تسلط داشته باشند، جایی که قابلیت‌های تناسب‌اندام و نظارت بر سلامت گسترده‌تر، به بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و فانتزی ارجحیت دارد.

همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، با توجه به قیمت اپل واچ اولترا، خرید آن هزینه زیادی می‌طلبد، زیرا با برچسب قیمتی حدود 799 دلار برای نسخه 49 میلی‌متری روانه بازار خواهد شد، اما باز هم با شایعاتی که گفته می‌شد چیزی بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشد نیز همخوانی ندارد.

در مورد تاریخ عرضه آن نیز باید بگوییم که می‌توانید همین حالا اپل واچ اولترا را پیش‌خرید کنید و از تاریخ 23 سپتامبر ( 1 مهر ماه) نیز ساعت‌های گرانقیمت اپل در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
مشخصات فنی Apple Watch Ultra

بررسی اولیه اپل واچ اولترا از نظر طراحی و ساخت

اولین چیزی که ممکن است هنگام دیدن Apple Watch Ultra به ذهنتان خطور کند، ابعاد بزرگ‌تر آن نسبت به اپل واچ سری 8 است. ما انتظار داشتیم که دستگاه از لحاظ طراحی چهره زیبایی نداشته باشد، اما نحوه قالب‌گیری فلز در اطراف و بیرون دستگاه، حتی برآمدگی بزرگ سمت راست و دکمه‌ها آنقدرها هم ناخوشایند نیست؛ زیرا به هر حال شما برای این گجت در مقایسه با اپل واچ سری 8 باید چیزی در حدود 400 دلار بیشتر بپردازید و قطعا کسانی که این قیمت را پرداخت می‌کنند، مشکلی از بابت آن ندارند.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
نمایی از دکمه جدید Action

با نگاه به مشخصات فنی Apple Watch Ultra ، مورد جدیدی به چشممان خورد. در سمت چپ دستگاه، یک دکمه جدید وجود دارد و این همان جایی است که یکی از موارد جدید در این سری اضافه شده است؛ دکمه Action.

در بررسی اولیه اپل واچ اولترا می‌بینیم که اپل یک دکمه قابل برنامه‌ریزی به نام دکمه Action اضافه کرده که به شما این امکان را می‌دهد تا تعیین کنید کدام برنامه‌ها با فشار دادن این دکمه باز شوند؛ مثلا با فشردن آن، برنامه Workouts را باز کنید و شروع به دویدن یا دوچرخه سواری کنید، کرونومتر یا چراغ قوه را باز کنید و یا اینکه غواصی کنید. همچنین می‌توان از آن برای توقف و شروع فعالیت‌ها استفاده کرد.

متأسفانه، در حال حاضر قابلیت‌های زیادی وجود ندارد که بتوانید به این دکمه جدید اختصاص دهید، اما ممکن است با ارائه آپدیت‌هایی از سوی اپل به قابلیت‌های آن افزوده شود. در کل با بررسی اولیه اپل واچ اولترا متوجه می‌شویم تمامی دکمه‌های تعبیه شده در سری اپل واچ اولترا، از دکمه پاور و تاج دیجیتال گرفته تا دکمه جدید Action، تجربه کاربری بسیار روان و لذت‌بخشی را به کاربر منتقل می‌کنند.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
اپل واچ اولترا در کنار گارمین فنیکس

زمانی که ساعت را بر روی دستان خود قرار می‌دهید، اپل واچ اولترا مطمئناً بزرگتر از سایر ساعت‌های دیگر با سایز 49 میلی‌متری و صفحه نمایش 2 اینچی است. اگر از نسخه‌های دیگر اپل واچ استفاده کرده باشید، مطمئنا تفاوت را احساس خواهید کرد اما سنگینی آن چیزی نیست که شما را در طول استفاده از آن، آزار دهد و باعث نارضایتی شما شود.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
اپل واچ اولترا در کنار نسخه پایه سری 8

در قسمت پشتی Apple Watch Ultra سنسور ضربان قلب با ظاهری مشابه قبل وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نبض خود را در حال حرکت در حین دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا موارد دیگر ارزیابی کنید.

همچنین گفتنی است در این سری، اپل مجموعه کاملی از بند‌های جدید و متنوع را برای خرید به همراه ساعت ایجاد کرده است.

بند Alpine که یک حلقه نایلونی دو لایه، مقاوم و همچنین منعطف است و می‌تواند گزینه جذابی برای طبیعت‌گردان باشد (البته تنظیم آن به اندازه مناسب بدون کمک شخص دوم بسیار سخت خواهد بود)، بند rugged ocean که مخصوص ورزش‌های آبی است و بند lightweight trail که کاملا سبک و مناسب استفاده روزمره است و Ocean Band که یک بند فوق العاده قوی و مستحکم است که حتی در ورزش‌های آبی با شدت بالا، ساعت را کاملا به مچ دستان شما چفت نگه می‌دارد.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
سه بند جدید معرفی شده rugged ocean ،lightweight trail و Ocean Band

از دیگر مشخصات فنی Apple Watch Ultra می‌توان به میکروفون جدید تعبیه شده در این سری اشاره کرد که در شرایط بسیار بد محیطی و همراه با نویز فراوان نیز می‌توانید مکالمه‌ای واضح داشته باشید. همچنین بلندگوها نیز در این سری ارتقا یافته‌اند، بنابراین وقتی در کوهی بادخیز گیر کرده‌اید، خللی در شنیدن صدای مکالمه وجود نخواهد داشت.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو (iPhone 14 Pro)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

اما یک قابلیت مهم که با بررسی اولیه اپل واچ اولترا متوجه آن شدیم و هم‌راستا با شعار‌های کنفرانس جدید اپل مبنی بر حیاتی بودن محصولاتش است، قابلیت آژیر اضطراری 86 دسی‌بلی بوده که اپل آن را Siren نامیده و به عنوان یک آژیر بسیار بلند عمل می‌کند و به گفته اپل، تا شعاع 180 متری این آژیر شنیده خواهد شد.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها

بررسی اولیه اپل واچ اولترا از نظر نمایشگر

مانند Apple Watch 8، Watch Ultra از صفحه نمایش OLED با همان نرخ تازه سازی 60 فریم استفاده می‌کند؛ این به این معنی است که می‌توانید تجربه صفحه نمایش همیشه روشن را بدون تخلیه شدید باتری داشته باشید.

همچنین صفحه نمایش به‌کار رفته در سری واچ اولترا، برای داشتن حداکثر روشنایی 2000 نیت بهبود یافته است که به شما این امکان را می‌دهد تا در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی در دیدن جزئیات نداشته باشید. صفحه‌نمایش واچ اولترا واضح‌ترین نمایشگرنسبت به دیگر اپل واچ‌ها بوده و پیروی از دستورالعمل‌ها یا خواندن داده‌های در حال حرکت بدون نیاز به دقت زیاد، آسان خواهد بود.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها

همچنین با لایه محافظ یاقوت کبود پوشانده شده، خیالتان از بابت خط و خش‌های اضافی نیز راحت خواهد بود. در واقع، باز هم، این همان چیزی است که قیمت اپل واچ اولترا را افزایش می‌دهد؛ در واقع آن را قوی‌تر می‌کند اما هزینه آن را نیز بسیار بیشتر می‌کند.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
نمایی از دکمه پاور و تاج دیجیتال

در واقع، هدف از طراحی اپل واچ اولترا، ارائه قابلیت‌های جذاب و جالب برای دوست‌داران گردش و تفریح و فعالیت‌های بیرون از خانه و انجام تمرینات ورزشی این‌چنینی است که تجربه‌های این قابلیت‌ها برای همه دوست‌داران ماجراجویی قطعا جذاب خواهد بود.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا از نظر قابلیت‌ها

با توجه به بررسی اولیه اپل واچ اولترا ، بدیهی است که در این مدت زمان محدود، این فرصت وجود نداشته تا تمام قابلیت‌های آن را بررسی و تجربه کنیم، بنابراین قابلیت‌های آن در حال حاضر تئوری هستند، اما برخی پیشرفت‌ها نسبت به ساعت پایه اپل وجود دارد که برای علاقه‌مندان به تناسب اندام جذاب خواهد بود.

برای مثال، بزرگ‌ترین قابلیت این ساعت در زمینه غواصی و شنا، تشخیص خودکار عمق آب است که به شما این امکان را می‌دهد در حالی که در اعماق آب شناور هستید، بتوانید عمق آب را تشخیص دهید. این عمق سنج جدید اپل واچ اولترا دارای گواهینامه EN 13319 بوده و به یک سنسور کاملا دقیق مجهز است. در نظر داشته باشید که نهایتا تا عمق 40 متر زیر آب می‌توانید روی عملکرد این سنسور حساب باز کنید.

همچنین برنامه Oceanic+ جدید در اواخر سال عرضه می‌شود که به شما امکان می‌دهد همه نوع معیارهای غواصی را مشاهده کنید.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو مکس (iPhone 14 Pro Max)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

Watch Ultra همچنین دارای گواهینامه WR100 است، بنابر این، حتی اگر سنسور مربوط به انجام فعالیت‌های غواصی به کارتان نیاید، این مورد بسیار کاربردی‌تر بوده و زمانی که ساعتتان در آب فرو رود، مشکلی از بابت آن نخواهید داشت.

در کنار این سنسورها، اپل واچ اولترا همانند اپل واچ سری ۸ از حسگر دمای بدن، ردیابی پیشرفته چرخه‌های قاعدگی زنان و قابلیت تشخیص تصادف اتومبیل نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین در به‌روزرسانی‌های بعدی این ساعت هوشمند، قابلیت تشخیص خودکار مسیرهای مسابقه نیز در اختیار کاربران آن قرار می‌گیرد.

اپل واچ اولترا معرفی شد ؛ سنگ تمام اپل در سری جدید
مشخصات فنی Apple Watch Ultra در یک نگاه

یکی از نقاط قوت این ساعت که در بررسی اولیه اپل واچ اولترا به چشم می‌خورد، در قسمت مسیریابی و چیپ GPS آن پدیدار می شود، جایی که به گفته اپل، دقیق‌ترین چیپ GPS حال حاضر در این ساعت هوشمند میزبانی می‌شود.

چیپ GPS موجود در این ساعت در کنار فرکانس L1 از فرکانس جدید L5 هم بهره می‌برد. اپل می‌گوید به لطف همین موضوع، کاربران با دقیق‌ترین موقعیت مکانی روبرو خواهند شد.

اپل در این ساعت هوشمند اپلیکیشن قطب‌نما را مجدداً باز طراحی کرده تا کاربران در صورت خارج شدن از شبکه به راحتی مسیر خود را پیدا کنند.

بررسی اولیه آیفون 14 (iPhone 14)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

قابلیت BackTrack از ویژگی‌های جدیدی بوده که روی این سری تعبیه شده و می‌توانید ایستگاه‌های بین راه خود را تنظیم کنید و سپس از قطب‌نما برای ادامه گام‌هایتان، چه رو به جلو و چه رو به عقب استفاده کنید، اما چیزی که عجیب است این است که چرا اپل که برنامه Maps خود را دارد، آن را در این برنامه نگنجانده است.

دارک مود، حالتی از سیستم عامل است که طرفداران بسیاری دارد و این روزها تقریبا در هر برنامه ای می‌توانید این گزینه را پیدا کنید. غول فناوری آمریکایی یک حالت دارک مود نیز برای این نسخه ارائه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با توجه به شرایط، تغییراتی در رابط کاربری این ساعت هوشمند ایجاد کنند.

این حالت برای اینکه نور نمایشگر این ساعت در محیط‌های تاریک به چشم کاربر فشار وارد نکند، قرار داده شده و در صورت فعال‌سازی آن، رابط کاربری قرمز رنگ می‌شود.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
محیط کاربری در حالت دارک مود

بررسی اولیه اپل واچ اولترا از نظر باتری

در بحث عمر باتری و مدت زمان نگهداری شارژ نیز باید بگوییم که به گفته اپل، در این سری تا 36 ساعت می‌توانید انتظار شارژدهی را داشته باشید. اما اینکه چقدر این اظهار نظر اپل درست بوده، فقط مسئله زمان می‌تواند آن را ثابت کند.

این مدت زمان شارژدهی تا حدی از تراشه جدید S8 بکار رفته در این ساعت ناشی می‌شود، اما در حقیقت به دلیل افزایش ضخامت دستگاه بوده که قطعاً در مچ دست، ساعت چاق‌تر به نظر می‌رسد.

از نظر سرعت شارژ نیز باید بگوییم که تفاوت چندانی با واچ 8 معمولی ندارد و هردو مدل از همان فناوری شارژر سریع واچ 7 سال گذشته استفاده می‌کنند.

از لحاظ عملکرد باتری، مطمئناً می‌توانید این ساعت را برای یک یا دو شب کامل به‌دست داشته باشید، مخصوصاً اگر قابلیت ذخیره نیرو 60 ساعته که تعداد خوانش‌های کمتری از سنسور‌های GPS و ضربان قلب و غیره را می‌گیرد و در اواخر سال به همراه به‌روزرسانی می‌آید، عرضه شود، اما بسیاری از مردم برای پوشیدن ساعتی به این بزرگی هنگام خواب مشکل دارند.

بررسی اولیه اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت ها
نمایی از حالت low power mode

ساعت اولترا به گونه‌ای طراحی شده که جذابیت ساعت اپل را به کاربران بیشتری هدیه کند، کسانی که در مورد تناسب اندام خود جدی‌تر هستند و قابلیت‌های این چنینی برایشان اهمیت دارد.

با این حال، اگر ساعتی می‌خواهید که اتصالات Cellular را ارائه دهد و در همه حال سلامت شما را زیر نظر داشته باشد یا به شما امکان دهد که به سرعت با خدمات اورژانس تماس بگیرید، اینجاست که این ساعت عملکردی قابل ستایش دارد.

سوالات متداول

نقاط قوت اپل واچ اولترا چیست؟

باتری با طول عمر بالا، صفحه نمایش با وضوح بالا و کیفیت بی‌نظیر، ویژگی‌های غواصی کارآمد و قابلیت‌های امدادی نظیر آژیر اضطراری از جمله ویژگی‌های مثبت این ساعت هستند.

اپل واچ اولترا چه نقاط ضعفی دارد؟

مواردی همچون قیمت بسیار بالا در مقایسه با رقبا، وزن زیاد و باتری نسبتا ضعیف را می‌توان ویژگی‌های منفی این محصول جدید اپل دانست.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما نسبت به بررسی اولیه اپل واچ اولترا چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر