;
coinex

سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی روی بیت کوین : ‌آیا BTC صعودی خواهد شد؟

میکرواستراتژی قصد دارد درآمدهای شرکت را صرف خرید بیت کوین نماید. آیا سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی روی بیت کوین منجر به رشد قیمت BTC می‌شود؟

شرکت میکرواستراتژی اعلام کرد که تمام درآمدهای احتمالی خود را برای خرید بیت کوین بیشتر ذخیره می‌کند. میکرواستراتژی (MicroStrategy)، بزرگترین خریدار شرکتی بیت کوین، جهت فروش سهام خود تا سقف 500 میلیون دلار از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایت کرد. این شرکت به احتمال زیاد از وجوه به دست آمده برای خرید بیت کوین بیشتر استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی روی بیت کوین

میکرواستراتژی روی جمعه اعلام کرد که تمام درآمدهای آینده خود را صرف خرید بیت کوین و گسترش تجارت نرم‌افزاری شرکت می‌کند. همچنان تاریخ دقیقی برای فروش احتمالی سهام منتشر نشده است. میکرواستراتژی از سال 2020 تاکنون حدود 130 هزار بیت کوین به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار خریداری کرده است.

شرکت میکرواستراتژی در ماه ژوئن اقدام به خریداری 480 بیت کوین نمود. اررزش معامله در آن زمان 10 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این شرکت جهت خرید بیت کوین‌های بیشتر در ماه مارس حدود 205 میلیون دلار از بانک متمرکز ارزهای دیجیتال SilverGate وام گرفت. مدت زمان این وام سه ماهه است و میکرواستراتژی از ذخایر بیت کوین خود به عنوان وثیقه استفاده می‌کند.

سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی روی بیت کوین : ‌آیا BTC صعودی خواهد شد؟

سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی روی بیت کوین منجر به نگرانی بسیاری از فعالان بازار رمزارزها شده است. کاربران معتقدند میزان بالای سرمایه به لیکویید شدن دارایی‌ها منتهی می‌شود. میکرواستراتژی در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد انحلال احتمالی اظهار کرد که هیچ خطری وام 205 میلیون دلاری این شرکت را تهدید نخواهد کرد.

کال مارجین (Margin Call)، شرایطی است که در آن سرمایه‌گذار برای جلوگیری از ضرر در معامله، سرمایه‌ خود را افزایش می‌دهد. به گفته مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس کنونی MicroStrategy، نگرانی در مورد کال مارجین شدن شرکت بی اساس خواهد بود. مایکل اعتقاد دارد که سرمایه شرکت میکرواستراتژی ده برابر میزان وام دریافتی است و قبل از نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر (جهت جلوگیری از کال مارجین) قیمت بیت کوین می‌بایست به زیر 3500 دلار برسد.

هر چرخه بازار دارای یک مرحله انباشت است که طی آن قیمت دارایی‌ها یکنواخت شده و سرمایه‌گذاران از فرصت خرید با تخفیف استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی روی بیت کوین در ماه ژوئن به دنبال کاهش قیمت BTC به زیر 17566 دلار صورت گرفت. شکل گیری کف قیمتی برای دارایی‌های نظیر بیت کوین زمان‌بر است، زیرا جهت تشکیل کف قیمتی حجم خریداران و فروشندگان می‌بایست به تعادل برسد.

این دوره‌های طولانی با عنوان انباشتگی شناخته می‌شوند. رفتار قیمت بیت کوین همچنان تحت تأثیر عوامل اقتصاد کلان است. این موضوع پیش‌بینی کف قیمتی بیت کوین را دشوار می‌کند. در زمان انتشار این مقاله، بیت کوین با قیمت 21334 دلار معامله می‌شود. بزرگترین رمزارز بازار نسبت به 24 ساعت گذشته حدود 3.38 درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی روی بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر