;
coinex

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

کریپتوکارنسی‌ها در چند روز گذشته روند صعودی را تجربه کرده‌اند. در این مقاله به تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌ هفته جاری می‌پردازیم.

بازار سهام ایالات متحده امریکا در هفته گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده و به زنجیره نزولی سه هفته‌ای خود پایان داد. شاخص S&P500 در هفت روز گذشته 3.65 درصد رشد کرده است. سهام نزدک (Nasdaq) نیز رشد 4.14 درصدی را تجربه نمود. بیت کوین همچنان همبستگی خود با بازارهای سهام ایالات متحده را حفظ کرده است. بزرگترین رمزارز بازار کریپتوکارنسی‌ها بازگشت قدرتمندی داشت. BTC سعی دارد هفته را با رشد بیش از 7 درصد به پایان برساند.

تحلیل 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

رشد شدید قیمت بازارهای سهام و رمزارزها نشانه‌هایی از شکل‌گیری کف قیمتی را به نمایش می‌گذارد. همچنان زود است که درباره آینده بازار رمزارزها اظهار نظر کنیم. حرکت قیمتی بازار سهام ممکن است قبل از مشخص شدن نرخ تورم ایالات متحده در 13 سپتامبر و نشست فدرال رزرو در 20-21 سپتامبر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

علاوه بر رویدادهای مهم اقتصاد کلان، فضای ارزهای دیجیتال نیز رویدادهای مهم خود را دارد که باید منتظر آن‌ها باشیم. ادغام اتریوم و هارد فورک کاردانو واسیل در چند روز آینده اجرا خواهند شد. این رویدادها احتمال نوسانات شدید در بازار را افزایش می‌دهند.

رمزارزهای Bitcoin، ATOM، APE، CHZ و QNT در حال حاضر در محدوده مقاومتی قرار دارند. نمودار این رمزارزها نشان می‌دهد که روند صعودی به احتمال زیاد تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

بازارهای متلاطم همواره با ریسک بیشتری همراه هستند، اما ممکن است فرصت‌های معاملاتی کوتاه مدت را نیز به معامله‌گران زیرک ارائه دهند. در ادامه به تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته جاری می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در روز 9 سپتامبر به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در محدوده 20662 دلاری صعود کرد. این اولین نشانه کاهش فشار فروش به شمار می‌رود. خرس‌ها تلاش می‌کنند تا رشد بیت کوین را در میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در محدوده 21946 دلار متوقف کنند.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه بیت کوین به تدریج رو به افزایش است. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده مثبت قرار دارد. این موضوع نشان‌دهنده ضعیف بودن مقاومت پیش روی بیت کوین است. در صورتی که گاوها بتوانند قیمت را بالای SMA 50 نگه دارند، جفت ارز BTC/USDT به سمت مقاومت 25211 دلاری حرکت خواهد کرد. انتظار می‌رود خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع کنند.

احتمال دیگر این است که قیمت از SMA 50 روزه شروع به ریزش کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، احتمال ریزش بیت کوین تا متحرک نمایی 20 روزه نیز وجود دارد. این سطح بسیار مهم است، زیرا شکسته شدن ناحیه و بسته شدن یک کندل زیر آن فضا را برای ریزش بیت کوین تا 18626 دلار هموار می‌کند.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عقب نشینی کند،‌ احتمال شکست بالاتر از SMA 50 روزه افزایش پیدا خواهد کرد. بیت کوین پس از صعود به بالای سطح 19520 دلاری شتاب بیشتری گرفت. رالی شدید قیمتی RSI را به سمت منطقه بیش خرید سوق داد. خریداران در ناحیه 22 هزار دلاری با چالش سختی روبرو هستند، اما آن‌ها زمین بازی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند.

در صورتی که گاوها موفق شوند قیمت را بالای 22 هزار دلار نگه دارند، بیت کوین با سرعت بالا به سمت 23500 دلار حرکت خواهد کرد. در این ناحیه خرس‌ها مجددا تلاش می‌کنند که حرکت صعودی را متوقف کنند. در صورت کاهش قیمت بیت کوین و بسته شدن کندل نزولی زیر EMA 20، قیمت BTC تا 20576 دلار اصلاح خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال ATOM

یکی دیگر از 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته اخیر، ATOM است. کازموس در 8 سپتامبر بالاتر از مقاومت 13.54 دلاری قرار گرفت. این موضوع نشان دهنده وجود تقاضا در سطوح بالاتر قیمتی است. مقاومت مهم بعدی ATOM ناحیه 20.30 دلاری به شمار می‌رود. این ناحیه فضا را برای رالی صعودی اتوم مهیا می‌کند.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

قبل از رسیدن قیمت اتوم به مقاومت روانی 20  دلار، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح 13.45 دلار برسانند. این سطح یک حمایت بسیار مهم برای ATOM به شمار می‌رود. بسته شدن کندل نزولی زیر این ناحیه نشان می‌دهد که حرکت صعودی اخیر یک تله گاوی بوده است.

در صورت رشد قیمت ATOM از سطوح قیمتی فعلی، گاوها قدرت را به دست خواهند گرفت. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای 17.20 دلار نگه دارند، رالی صعودی ATOM قیمت این توکن را به 20.30 دلار خواهد رساند.

نمودار 4 ساعته ATOM نشان دهنده بازگشت قیمت از ناحیه بیش خرید RSI است. نشانه مثبت برای ATOM این است که گاوها زمین بازی را رها نکرده‌اند. در صورت بازگشت قیمت از سطوح فعلی، احتمال شکست بالای 17.20 افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی تداوم یافته و ATOM/USDT به سمت 20.30 دلار حرکت می‌کند. احتمال نقض این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت وجود دارد. در صورتی که قیمت به زیر EMA-20 برسد، جفت ارز اتوم تتر تا ناحیه 50 درصدی فیبوناچی یعنی 14.36 دلار ریزش می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2022

تحلیل تکنیکال APE

ایپ کوین (APE)، در لیست 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته اخیر قرار دارد. ایپ با سرعت بسیار بالا از ناحیه حمایتی 4.17 دلار به بالا حرکت کرد. این موضوع نشان‌دهنده پایان مرحله اصلی و شروع احتمالی حرکت صعودی کوتاه مدت است. خریداران ایپ کوین در روز 9 سپتامبر قیمت این توکن را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (ناحیه 5 دلاری) رساندند. جفت ارز APE/USDT در 10 سپتامبر الگوی شمعی دوجی (Doji) را تشکیل داد.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

این بلاتکلیفی در روز 11 سپتامبر با یک رالی صعودی قدرتمند به ناحیه SMA 50 پایان یافت. خرس‌ها به احتمال زیاد در این ناحیه تلاش خواهند کرد تا از رشد بیشتر قیمت ایپ جلوگیری کنند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر رفته و در EMA 20 روزه مجدداً حمایت شود، به احتمال زیاد شاهد رشد قیمت ایپ کوین خواهیم بود.

گاوها پس از حمایت در ناحیه EMA 20 روزه تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای SMA 50 روزه برسانند. در صورت موفقیت آمیز بودن این اقدام، ایپ کوین به ناحیه 7.80 دلاری می‌رسد. ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، دیدگاه صعودی کوتاه مدت را باطل خواهد کرد. در این صورت قیمت APE به 4.17 دلار می‌رسد.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

در نمودار چهار ساعته APE شاهد رسیدن شاخص RSI به منطقه بیش خرید هستیم. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها قدرت را در دست دارند، اما عقب نشینی کوتاه مدت نیز امکان پذیر است. اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر رفته و از ناحیه 5.30 دلاری مجدداً صعود خود را ادامه دهد، گاوها تلاش دیگری برای بالا بردن قیمت به بالای 5.83 دلار انجام خواهند داد. در این صورت احتمال رسیدن APE/USDT به 6.44 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال CHZ

چیلیز یکی از 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته اخیر بود. این رمزارز در روز 9 سپتامبر به بالای EMA 20 روزه (0.20 دلار) رسید. میانگین متحرک نمایی اولین شاخص نشان دهنده پایان روند نزولی به شمار می‌رود.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

خرس‌ها سعی کردند در تاریخ 10 سپتامبر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کرده و از ریزش قیمت جلوگیری کردند. خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به سمت مقاومت 0.26 دلاری سوق دهند. در صورت موفقیت آمیز نبودن حرکت صعودی، قیمت CHZ به 0.23 دلار خواهد رسید.

در صورتی که قیمت کاهش یافته و در ناحیه میانگین متحرک نمایی 20 روزه حمایت شود، احتمال افزایش قیمت تا 0.26 دلار وجود خواهد داشت. خلاف این فرضیه این صادق است. در صورت کاهش قیمت CHZ و رسیدن آن به زیر 0.20 دلار، خرس‌ها قیمت را به زیر SMA 50 روزه در ناحیه 0.18 دلار خواهند رساند.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

نمودار 4 ساعته چیلیز نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از خط روند نزولی هستند. اگر قیمت از سطح فعلی ریزش کرده و موفق به شکستن میانگین متحرک نشود، گاوها موفق به بازگرداندن قیمت خواهند شد.

تحلیل تکنیکال QNT

کوانت (Quant)، آخرین ارز دیجیتال حاضر در لیست 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌ به شمار می‌رود. خرس‌ها نتوانستند قیمت QNT را به زیر سطح حمایتی 87.60 دلار برسانند. این موضوع نشان‌دهنده وجود احساسات مثبت در بازار است. گاوها با کاهش قیمت به خرید خود ادامه می‌دهند.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

بازگشت پرقدرت قیمت از 87.60 دلار موفق به شکست EMA 20 روزه QNT در ماه سپتامبر شد. این اولین نشانه برای احتمال پایان فاز اصلاحی بازار است. خرس‌ها در نزدیکی SMA 50 روزه در ناحیه 105 دلار تلاش زیادی انجام دادند، اما در نهایت موفق به حرکت قیمت به زیر متحرک نمایی 20 روزه نشدند.

تمامی داده‌های منتشر شده نشان دهنده مثبت شدن احساسات در بازار کریپتوکارنسی‌هاست. خریداران QNT/USDT قیمت این رمزارز را در 11 سپتامبر به بالای SMA 50 روزه رساندند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای سطوح فعلی حفظ کنند، QNT می‌تواند ابتدا تا 117 دلار و سپس به 124 دلار برسد.

شکسته شدن قیمت بالای ناحیه 124 دلاری، مسیر QNT را برای رسیدن به 130 دلار هموار خواهد کرد. با ریزش قیمت و رسیدن آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز QNT/USDT تا حمایت قدرتمند 87.60 دلاری ریزش می‌کند.

تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌

نمودار چهار ساعته QNT نشان می‌دهد که این جفت ارز با سرعت بالا از سطح حمایتی 87.60 دلاری بازگشته است. خرس‌ها چالش بزرگی را در ناحیه 108 دلاری به وجود آورده‌اند. در حال حاضر معامله‌گران به کاهش قیمت‌ها به عنوان یک فرصت بالقوه خرید نگاه می‌کنند.

خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالای مقاوت 108 دلاری سوق دهند. در صورت موفقیت آمیز بودن این فعالیت، قیمت QNT ابتدا تا 113 دلار و سپس تا 117 دلار رشد خواهد کرد. اگر قیمت کاهش یافته و به زیر EMA-20 سقوط کند، قیمت هر واحد QNT تا SMA-50 سقوط می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحلیل تکنیکال 5 آلت کوین مهم بازار کریپتوکارنسی‌ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر