;
coinex

ویجت‌های گوگل برای لاک اسکرین iOS 16 منتشر شد

همزمان با انتشار سیستم‌ عامل‌های جدید اپل برای آیفون و اپل واچ، گوگل نیز ویجت‌های گوگل برای لاک اسکرین iOS 16 را رونمایی کرد.

امروز دو سیستم عامل جدید اپل یعنی iOS 16 و WatchOS 9 منتشر شده و برای گجت‌های اپل در دسترس قرار گرفتند. گوگل نیز بلافاصله بعد از انتشار سیستم عامل iOS 16، ویجت‌های اختصاصی خود برای لاک اسکرین آیفون را منتشر کرد که انتظار می‌رود در هفته‌های آتی در اختیار کاربران قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین والپیپرها در iOS 16 ؛ زیباترین تصاویر پس زمینه

ویجت‌های گوگل برای لاک اسکرین iOS 16

در بین ویجت‌های طراحی شده برای لاک اسکرین iOS 16، ویجت مربوط به Gmail ساده‌ترین طراحی را دارد. تعداد کل پیام‌های دریافتی جدید در این ویجت به صورت یکخط نوشته یا درون دایره نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، زیر نوشته تعداد پیام‌های جدید، کادری قرار دارد که در آن دسته‌بندی پیام‌های دریافتی و چت‌های جیمیل مشخص شده است. تعداد هر دسته نیز زیر آن به طور جزئی وجود دارد. ظاهرا این دسته‌بندی‌ها را می‌توان شخصی‌سازی نیز کرد.

ویجت Google Maps Frequent Trips نیز ابزاری برای بروزرسانی لحظه‌ای ترافیک و زمان تخمینی سفر در مسیر مکان‌های مختلف مانند خانه و محل کار را ارائه می‌کند. البته برای تخمین مدت زمان مسیر،‌ روش حمل و نقل ترجیحی شما را در نظر می‌گیرد.

دیگر ویجت‌ها که مربوط به اپلیکیشن نقشه‌یاب گوگل یا گوگل مپ هستند نیز برای جست‌وجوی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و هتل‌های نزدیک کاربرد دارند.

ویجت‌های گوگل برای لاک اسکرین iOS 16 منتشر شد

ویجت Google Drive نیز امکان بازکردن همه فایل‌هایی را فراهم می‌کند که با کاربر به اشتراک گذاشته شده‌اند. همچنین با این ابزار دسترسی به فایل‌ها و یا پوشه‌های منتخب با یک لمس امکان‌پذیر می‌شود.

ویجت بعدی ویجت Google Search است که امکان دسترسی به جستجوی‌ صوتی و گوگل لنز را فراهم می‌کند. به علاوه گزینه‌های ترجمه و Homework در این ویجت گنجانده شده‌اند.

ویجت Chrome نیز میان‌برهای مشابه برای جست‌جوی صوتی و بازکردن برگه‌ی جدید یا برگه‌ی جدید در حالت ناشناس و حتی باز‌کردن بازی Dino را برای کاربر فراهم می‌کند. درنهایت، ویجت Google News تیتر آخرین اخبار مهم را به‌انضمام خلاصه‌ای مختصر و نام منبع در بالا به‌نمایش درمی‌آورد. گوگل گفته است که ویجت‌های لاک اسکرین iOS در هفته‌های آتی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت:

درحال‌حاضر، اپلیکیشن‌های کاربردی گوگل را حتماً روی گوشی آیفون خود نصب کنید و به‌محض آنکه ویجت‌ها دردسترس قرار گرفتند، فقط با انگشت خود روی لاک اسکرین لمس کنید و نگه دارید تا فرایند شخصی‌سازی و انتخاب ویجت‌ها آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویجت‌های گوگل برای لاک اسکرین iOS 16 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر