;
coinex

نتیجه بنچمارک انتوتو آیفون 14 پرو مکس ؛ قدرت‌نمایی A16 بایونیک!

نتیجه بنچمارک انتوتو آیفون 14 پرو مکس مشخص شد و پردازنده A16 از بنچمارک انتوتو سربلند بیرون آمد. در یک کلام باید گفت عملکرد این چیپست عالی است.

گرچه در بنچمارک اولیه گیک‌بنج آیفون 14 نتایج خوبی برای عملکرد پردازنده پردازنده A16 حاصل نشده بود. هم اکنون تیم انتوتو، بررسی‌هایی روی پردازنده آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس انجام داده‌اند که نتایج به دست آمده نسبت به بنچمارک اولیه گیک‌بنچ، چشمگیر و شگفت‌انگیز است.

بیشتر بخوانید: شکست استراتژی اپل ؛ میزان پیش‌سفارش آیفون 14 پلاس کمتر از آیفون 13 مینی است!

نتیجه بنچمارک انتوتو آیفون 14 پرو مکس

گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در بنچمارک انتوتو، به ترتیب امتیازات ۹۷۸,۱۴۷ و ۹۷۲,۹۳۶ را کسب کرده‌اند. اگر بخواهیم این ارقام را با آیفون 13 مقایسه کنیم، شاهد 19 درصد بهبود خواهیم بود.

گفتنی است در خانواده جدید آیفون و در مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، از همان چیپست آیفون 13 پرو استفاده شده است. در گوشی‌های جدید آیفون، مدل‌های معمولی نیز مانند مدل‌های پرو، دارای رم 6 گیگابایتی هستند.

نتیجه بنچمارک انتوتو آیفون 14 پرو مکس

اگر به صورت جزئی‌تر وارد آمار و ارقام بنچمارک شویم، رشد 17 درصدی عملکرد واحد پردازش مرکزی یا همان CPU را مشاهده می‌کنیم. اما افزایش امتیاز حافظه به 10 درصد بسنده کرده است.

بیشترین بهبود عملکرد به واحد پردازش گرافیکی و یا GPU می‏‌رسد. این واحد، افزایش 28 درصدی نسبت به قبل را تجربه کرده است. تعجب می‌کنیم که چرا اپل در رویداد اخیر خود به بهبود عملکرد پردا‌زنده آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اشاره‌ای نکرد. عملکرد پردازنده A16 در چند سال اخیر، بیشترین رشد را از آنِ خود کرده است.

نتایج اولیه بنچمارک در مدل‌های آیفون 13 پرو که در سال گذشته توسط انتوتو ثبت شده بود، رشد 17 درصدی CPU و رشد 19 درصدی GPU نسبت به آیفون 12 را نشان می‌داد. امتیاز حافظه در آیفون 13 پرو، 44 درصد رشد را تجربه کرده بود که امتیاز چشم‌گیری به شمار می‌آمد.

این نکته را یادآور شویم که آزمایش چیپست A16 با نسخه 1 ترابایتی آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس، انجام شده است که برتری خود را در مقایسه با نسخه کم حجم‌تر، نشان می‌دهد. با هر گونه مقایسه، به این نتیجه می‎رسیم که عملکرد چیپست A16 در مقایسه با چیپست ارائه شده در سال قبل، بهبود یافته است.

برای مقایسه باید گفت،‌ گوشی‌هایی که به چیپست جدید کوالکام (اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱) مجهز هستند، امتیار 1 میلیونی را کسب کرده‌اند. . ایسوس راگ فون 6 در بخش CPU و  GPU، به ترتیب امتیازهای  261,708 و 469,592 را به دست آورده است.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تا انتهای سال 2022 میلادی به بازار عرضه شود. این چیپست احتمالا با فرآیند نود (Node Process) چیپست 8 پلاس نسل 1 و A16 اپل تولید ‎خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نتیجه بنچمارک انتوتو آیفون 14 پرو مکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر