;
coinex

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

هرکدام از شهرهای جهان، جاذبه‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند و جمعیت مشخصی از افراد را در خود جای داده‌اند. درواقع، جمعیت شهرها به شرایط آب‌وهوایی، ‌فرهنگ جوامع و امکاناتی که در شهرها وجود دارد، وابسته است. بد نیست بدانید که بسیاری از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 در قاره آسیا هستند.

احتمالا شما هم با شنیدن نام پرجمعیت‌ ترین شهرها، به یاد شلوغی و ازدحام افتاده‌اید. اما دقت داشته باشید که این شرایط در همه شهرهای پرجمعیت دنیا به یک صورت نیست و برخی شهرها با رشد جمعیت، رشد می‌کنند و امکانات اجتماعی، رفاهی و آموزشی مناسبی را برای تمام شهروندان فراهم می‌نمایند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین پرجمعیت ترین شهرهای جهان را معرفی می‌کنیم.

پایانه بیهقی به عنوان یکی از مهم‌ترین ترمینال‌های مسافربری تهران، میزبان بسیاری از شرکت‌های معتبر است که از میان آنها می‌توان به شرکت‌های سیروسفر،‌ رویال سفر، آسیا سفر و گیتی پیما اشاره کرد. این ترمینال همچنین خدماتی همچون اتاق مادر و کودک، فروشگاه‌های بزرگ برای خرید سوغاتی و فضاهایی امن و راحت را برای استراحت مسافران در نظر گرفته است.

معرفی پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

اکثر مردم شهرهای بزرگ را برای زندگی انتخاب می‌کنند؛ چراکه این شهرها نسبت به شهرهای کوچک از امکانات رفاهی، آموزشی و اجتماعی بالاتری برخوردار هستند و از این طریق نیز توانسته‌اند نظر افراد زیادی را به خود جلب نمایند. شما هم اگر می‌خواهید پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 را بشناسید، بهتر است تا پایان مطلب همراه ما بمانید.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022
پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

اوساکا

یکی از پرجمعیت ترین شهرهایی که در ژاپن واقع شده، اوساکا نام دارد. این شهر بزرگ جمعیتی نزدیک به 19 میلیون نفر را در خود جای داده است و قدمت آن به حدود 1400 سال قبل برمی‌گردد. اوساکا با این که شهری قدیمی است اما امکانات مدرنی را هم در خود جای داده است که جذابیت زیادی دارند.

اغلب گردشگران از چین، کره و سراسر آسیا می‌توانند با رفتن به بندر نانیوازو یا همان بندر اوساکا، به شهر کنونی اوساکا دسترسی داشته باشند و از گشت و گذار و تفریح در این شهر زیبا لذت ببرند.

تهران

پایتخت ایران نیز به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 شناخته شده است. این شهر بزرگ به دلیل تمرکز بنیادهای سیاسی و اقتصادی در آن، سریع‌تر از سایر شهرهای ایران، با معماری نوین آشنا شده و شهروندان زیادی را نیز در خود جای داده است.

در تهران گروه‌های قومی گوناگونی زندگی می‌کنند اما جمعیت خارجی آن چندان زیاد نیست. این شهر در حال حاضر جزو پرجمعیت‌ ترین کلان شهرهای خاورمیانه هم به شمار می‌رود و با امکانات و جاذبه‌های متنوعی که دارد، روزانه گردشگران بیشماری را به سمت خود می‌کشاند.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

دهلی

دهلی شهری با تاریخچه‌ کهن در هند است که بارها آن را تخریب و بازسازی کرده‌اند. این شهر بزرگ حدود 29 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده‌ است و به دلیل رشد سریعی که دارد، انتظار می‌رود در سال‌های آینده با افزایش جمعیت نسبتا بیشتری مواجه شود.

شهر دهلی در چندین سال گذشته، از امکانات رفاهی و گردشگری بسیار مطلوبی برخوردار نبود؛ اما در حال حاضر به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای هند جهت گردشگری و تفریح شناخته شده است و توریست‌هایی که به آن جا سفر کنند، می‌توانند از دیدنی‌های جالب زیادی بازدید کنند.

قاهره

یکی دیگر از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد، شهر قاهره مصر است. این شهر سابقه تاریخی بسیار شگفت‌ انگیزی دارد و جمعیت حاضر در آن نزدیک به 20 میلیون نفر است. اهرام ثلاثه در قاهره محبوبیت بسیار زیادی دارند و اکثر گردشگران برای بازدید از آن‌ها، راهی این شهر تماشایی می‌شوند.

شهر تاریخی قاهره تا کنون در صنعت گردشگری موفقیت‌های زیادی به دست‌ آورده و دانشگاه‌ها، مراکز خرید لوکس و جاذبه‌های مختلفی را هم در خود جای داده است که هر یک از آن‌ها به گونه‌ای خاص هستند.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

توکیو

شهر توکیو در کشور ژاپن نیز با جمعیتی نزدیک به 38 میلیون نفر، در لیست شلوغ‌ ترین شهرهای جهان جای گرفته‌ است. این شهر زیبا ابتدا روستایی کم‌ جمعیت بود که با مرور زمان ساکنین آن بیشتر شد و در حال‌ حاضر، در صدر فهرست پرجمعیت‌ ترین شهرهای جهان در سال 2022 قرار دارد.

این شهر چندین‌ بار به دلایل مختلفی همچون سیل، جنگ، سونامی و زلزله ویران‌ شده است؛ اما دوباره آن را زیباتر از قبل ساخته‌اند. فضای شهر توکیو بسیار سرسبز و دیدنی است اما در آن ساختمان‌های مدرن و لوکس زیادی هم مشاهده می‌شود.

این شهر معروف در ژاپن از بهترین سیستم‌های حمل‌ و نقل شهری برخوردار بوده و گردشگرانی که به آن‌ جا سفر کنند، می‌توانند نهایت لذت را از سفری رویایی ببرند و با دیدنی‌های جالبی آشنا شوند.

داکا

شهر پرجمعیت داکا در مرکز بنگلادش واقع شده و از آن به‌ عنوان بزرگ‌ ترین شهر در این کشور یاد می‌شود. این شهر زیبا جمعیتی بالغ بر 18 میلیون نفر را در خود جای داده و از لحاظ اقتصاد، تجارت و فرهنگ، تنوع بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید جمعیت این شهر به شکل عجیبی رو به‌ افزایش است که علت اصلی آن‌، مهاجرت اهالی روستا به شهر است.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

پاریس

پاریس نیز یکی دیگر از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 به شمار می‌رود. بیش از 13 میلیون نفر در این شهر پیشرفته زندگی می‌کنند و به دلیل وجود امکانات رفاهی مناسب برای زندگی، این جمعیت هر روز بیشتر می‌شود.

پاریس از سده هفدهم میلادی به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین مراکز دیپلماسی، مالی، بازرگانی، غذا، هنر، مد و علم اروپا شناخته شده است و پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه‌ها کسب نموده که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

مکزیکوسیتی

شهر مکزیکوسیتی در مکزیک به‌ عنوان قلب اقتصادی آمریکای لاتین شناخته شده‌ و جمعیتی نزدیک به 22 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. این شهر زیبا دارای 12 خط مترو است که در مقایسه با خطوط متروی شانگهای که به‌ عنوان طولانی‌ ترین خط متروی جهان شناخته‌ شده، فقط 2 ایستگاه کم دارد.

مکزیکوسیتی که جزو پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 به شمار می‌رود، از جمله شهرهای زلزله‌ خیز محسوب می‌شود و فرهنگی باستانی و صنعتی مدرن دارد. این شهر پیشرفته در زمینه گردشگری و جذب توریست نیز اقدامات ویژه‌ای را انجام داده و افرادی که برای گردشگری به آن جا سفر کنند، می‌توانند از جاذبه‌های مهمی دیدن نمایند.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

پکن

پایتخت چین نیز جزو پرجمعیت‌ ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. این شهر جمعیتی نزدیک به 19 میلیون نفر را در خود جای داده‌ و به‌ عنوان یکی از قطب‌های صنعتی جهان، شهرت پیدا کرده‌ است. در پکن می‌توانید از 7 میراث جهانی مهم و ثبت‌ شده در یونسکو، دیدن کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

علاوه‌براین، مکان‌های تاریخی و طبیعی دیگری هم وجود دارد که بازدید از اکثر آن‌ها برای گردشگران رایگان بوده و افراد علاقمند می‌توانند هر زمانی که خواستند، از آن‌ها دیدن نمایند.

بمبئی

در این بخش از لیست پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 قرار است شهر بمبئی هند را به شما معرفی کنیم. این شهر در ساحل غربی قاره‌ هند جای گرفته و حدود 20 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. ازدحام و شلوغی در این شهر بسیار زیاد بوده و همین جمعیت بالا موجب افزایش مناطق فقیر نشین در بمبئی شده‌ است.

پس بهتر است در نظر داشته باشید که رشد جمعیت، برخی مواقع با فقر مردمان کشور نیز همراه خواهد بود. البته ناگفته نماند که اکثر ثروتمندان هند نیز در این شهر زندگی می‌کنند. شهر بمبئی به‌ عنوان مرکز هنری هند شناخته‌ شده و صنعت‌های فیلم‌‌سازی معروفی همچون بالیوود و ماراتی نیز در این شهر بزرگ قرار گرفته‌اند.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

شانگهای

یکی دیگر از پرجمعیت‌ ترین شهرهای چین که در حال‌ حاضر جمعیتی نزدیک به 26 میلیون نفر را در خود جای داده، شانگهای است. این شهر با تاریخ کهن، جاذبه‌های بی‌شمار، بلندترین خط متروی جهان و معماری مدرن توانسته نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند و پیشرفت‌های زیادی کسب نماید.

شهر بزرگ شانگهای جزو مهم‌ ترین قطب‌های اقتصادی و تجاری جهان به حساب می‌آید و بزرگ‌ ترین شرکت‌های دنیا در آن‌ جا شعبه دارند. این شهر تماشایی در کرانه رودخانه‌های هوانگ پو و یانگ تسه جای گرفته و فاصله بسیار کمی با اقیانوس آرام دارد.

شانگهای در واقع یک شهر بندری است که به‌ غیر از بنادر تجاری مهم، جاذبه‌های دیدنی و جذابی را هم در خود جای داده است. این جاذبه‌ها به دلیل ویژگی‌های فوق‌ العاده‌ای که دارند، زبان‌زد گردشگران شده‌اند و روزانه از سراسر دنیا افراد زیادی به دیدن آن‌ها می‌روند.

سائوپائولو

شهر سائوپائولو در برزیل نیز به عنوان یکی دیگر از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 شهرت پیدا کرده است. این شهر تماشایی با جمعیت حدود 22 میلیون نفر، در لیست شهرهای پرتراکم دنیا جای گرفته و صنایع متنوعی دارد که روز به‌ روز بیشتر رشد می‌کنند.

جالب است بدانید سائوپائولو ثروتمندترین شهر در نیم‌کره جنوبی آمریکای لاتین است که مردمان فقیر نشین بسیار کمی در آن زندگی می‌کنند. در واقع اقتصاد در این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و همین امر نیز موجب افزایش چشم‌گیر جمعیت آن شده است.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

هنگ‌ کنگ

هنگ‌ کنگ در ابتدا یک منطقه کم‌ جمعیت بوده که از روستاهای ماهیگیری و کشاورزی تشکیل شده بود. اما در حال حاضر این سرزمین به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین مراکز مالی و تجاری شناخته‌ شده و بیشترین درآمد سرانه در جهان را از آن خود کرده‌ است.

شهر هنگ‌ کنگ از بندرگاه طبیعی عمیقی برخوردار است و کشتی‌های باربری بین‌ المللی زیادی را در آن می‌توان مشاهده کرد. این مورد از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 ، مردمانی بسیار امیدوار و خوش‌ برخورد دارد که با روی خوش از گردشگران استقبال می‌کنند.

جاکارتا

جاکارتا پایتخت اندونزی هم به‌ عنوان یکی از پرجمعیت‌ ترین و بزرگ‌ ترین شهرهای اسلامی در دنیا، شهرت پیدا کرده‌ است. این شهر بزرگ در واقع مرکز تجاری، اقتصادی، صنعتی و حمل‌ و نقل اندونزی بوده و قدمت طولانی دارد.

در جاکارتا جاذبه‌های دیدنی و تاریخی زیادی همچون میدان مردکا، کاخ آزادی، موزه ملی، لوح ملی اندونزی، موزه مردکا، کتابخانه شهر، مجموعه ورزشی بازی‌های آسیایی، مسجد بزرگ استقلال، بازار ماهی‌ فروشان، بازار چینی‌ها، بازار بزرگ و باغ جایا انکول وجود دارد که گردشگران می‌توانند به راحتی از آن‌ها دیدن نمایند.

این شهر قدیمی در منطقه‌ای با تاریخ کهن واقع‌ شده است. با توجه به نظریه برخی پژوهشگران می‌توان گفت که منطقه جاکارتا مقر انسان‌های نخستین بوده و به مرور زمان جمعیت آن بیشتر شده است‌.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

کراچی

شهر کراچی یکی دیگر از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 است که وسعت زیادی دارد. در حال‌ حاضر جمعیت موجود در این شهر پاکستان نزدیک به 17 میلیون نفر است. اما به دلیل رشد سریعی که در افزایش جمعیت دارد، پیش‌ بینی می‌شود تا سال 2030، این تعداد حدود 5 میلیون نفر افزایش یابد.

لس‌‌آنجلس

شهر لس‌‌آنجلس نیز جزو پرجمعیت‌ ترین شهرهای دنیا است. این شهر زیبا محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد و با جاذبه‌های مختلف خود توانسته به یک قطب گردشگری مهم در دنیا تبدیل شود و از سراسر جهان توریست‌های زیادی را به سمت خود بکشاند. در لس‌آنجلس به غیر از جاذبه‌های دیدنی، مراکز مهم دیگری همچون دانشگاه‌ها‌، مراکز خرید مدرن و ساختمان‌های اداری و تجاری زیادی هم وجود دارد.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022

بوینس آیرس

جا دارد در این قسمت از مقاله، به پایتخت کشور آرژانتین یا همان بوینس آیرس هم اشاره کنیم. این شهر بزرگ جمعیتی نزدیک به 12 میلیون نفر دارد و جمعیت شناسان پیش بینی می‌کنند اگر همچنان به رشد خود ادامه دهد، در سال 2030 جمعیت آن به 17 میلیون نفر هم می‌رسد.

شهر زیبای بوینس به دلیل برخوردار بودن از جاذبه‌های جذاب، اهمیت زیادی دارد و سالانه از سراسر دنیا گردشگران بی‌شماری به آن جا سفر می‌کنند تا در کنار دوستان یا خانواده به تفریح بپردازند. شما هم اگر قصد سفر به شهرهای خارجی محبوب را دارید، بهتر است بازدید از بوینس آیرس آرژانتین را از دست ندهید.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب، پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 را معرفی کردیم تا شما هم اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها داشته باشید. شاید زندگی کردن در شهرهایی که دارای جمعیت زیادی هستند، خیلی راحت و قابل‌ تحمل نباشد، اما در میان اسامی نام‌ برده شهرهای مدرنی نیز به چشم می‌خورد که با وجود جمعیت بالا، به‌ خوبی مدیریت‌ شده‌اند و می‌توانند الگویی مناسب برای سایر کلان شهرها در دنیا باشند.

نظر شما درباره پرجمعیت ترین شهرهای جهان در سال 2022 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر