;
coinex

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان [شهریور 1401]

هواوی از سال‌ها پیش در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت داشته و شهرت خوبی کسب کرده است. در این مقاله به معرفی بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان می‌پردازیم.

هواوی یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده گوشی بوده که از زمان‌های گذشته تاکنون در این زمینه فعالیت داشته است. به همین دلیل هم افراد بسیار زیادی به این برند علاقه دارند. هرچند تحریم گوگل نسبت به این برند باعث شد طرفداران زیادی از آن روی برگردانند ولی این شرکت همچنان گوشی‌های با کیفیتی عرضه می‌کند.

ما پیش از این، بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان را معرفی کردیم و حال قرار است به سراغ معرفی بهترین گوشی های اقتصادی هواوی تا سقف 4 میلیون تومان برویم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی از نظر باتری و نگهداری شارژ

بهترین گوشی های هواوی 2022

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

در این چند سال اخیر که هوآوی توسط گوگل تحریم شده، میزان فروش محصولاتش به شدت افت کرده و به همین خاطر هم این شرکت محصولات زیادی را عرضه نمی‌کند و بیشتر بر روی گوشی‌های پرچم‌دار و میان رده متمرکز است.

با این حال، برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر هوآوی با قیمت کمتر از 4 میلیون عرضه می‌شوند و ما این مطلب را به معرفی این محصولات اختصاص داده‌ایم. برای آشنایی با آنها، همراه ما باشید.

هواوی Y5p

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان
  • نمایشگر: 5.45 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1440 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک MT6762R هلیو P22 (12 نانومتری)
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 8 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3020 میلی‌آمپر ساعت

یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های برند هواوی Y5p است. این گوشی هوشمند که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان به شمار می‌رود، با طراحی کاملاً پلاستیکی و ظاهری مدرن عرضه می‌شود. طراحی این گوشی به صورتی است که با نگاه کردن معمولی به آن متوجه نمی‌شوید که با یک گوشی ارزان‌قیمت روبرو هستید.

این گوشی با ابعاد 146.5×70.9×8.4 میلی‌متر و وزن بسیار سبک 144 گرم، طراحی جمع‌وجوری دارد. نکته جالب‌توجه درباره طراحی این گوشی هوشمند این است که نگاه کردن به پنل آن، فکر می‌کنید که دو دوربین دارد. درحالی‌که اصلاً این‌گونه نبوده و تنها یک دوربین در ماژول پشتی آن تعبیه شده است.

نمایشگر گوشی هواوی Y5p هم نسبت به گوشی‌های جدید کوچک بوده و با اندازه 5.45 اینچ عرضه می‌شود. این نمایشگر توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد عرضه می‌شود. هواوی در ساخت این نمایشگر از وضوح 720 در 1440 پیکسل استفاده کرده است. تراکم پیکسلی در نمایشگر هواوی Y5p به‌اندازه 295 پیکسل در اینچ و نسبت نمایشگر به بدنه هم 73.8 درصد است.

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

هواوی در ساخت این گوشی از نمایشگر اقتصادی نوع IPS LCD استفاده کرده است که با زاویه دید بالا و کیفیت کاملاً مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد. به طور کلی این گوشی برای وب‌گردی، تماشای فیلم و سریال و همچنین گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی مناسب است.

گوشی هواوی Y5p که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان است، با استفاده از تراشه هلیو P22 قدرت می‌گیرد. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته  2.0 گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A53 می‌شود.

مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی مقرون‌به‌صرفه هم برعهده PowerVR GE8320 است. این اسمارت فون با رم 2 و حافظه 32 گیگابایت عرضه می‌شود که اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از کارت حافظه هم استفاده کنید.

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

در ماژول مربعی شکل دوربین این گوشی هوشمند، تنها یک لنز 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این لنز واید با گشودگی دیافراگم 2.0، از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، می‌تواند برای ثبت لحظات معمولی شما مناسب باشد. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 است که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل وزن کم گوشی هواوی Y5p، باتری کوچک آن است که با ظرفیت 3020 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود و از شارژ 10 وات پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهید از این گوشی برای تماشای ویدئو استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که 17 ساعت به‌صورت مداوم کار می‌کند و نیاز به شارژ مجدد آن نخواهید داشت.

هواوی نوا Y60

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.6 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک MT6765 هلیو P35 (12 نانومتری)
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت 13 + 5 + 2 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

این گوشی هوشمند با ابعاد 165.3×76×9.2 میلی‌متر و وزن نسبتاً سبک 185 گرم روانه بازار می‌شود. همان طور که انتظار می‌رود، بدنه هواوی نوا Y60 کاملاً پلاستیکی بوده و تنها پنل جلویی آن شیشه‌ای است. اما این گوشی از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

مانند گزینه قبلی، هواوی در ساخت گوشی نوا Y60 از نمایشگر اقتصادی نوع IPS استفاده کرده است که توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد. این نمایشگر 6.6 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هواوی این گوشی هوشمند را در رنگ‌های مشکی و سبز روانه بازار کرده است که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد. این موضوع باعث شده تا ما نوا Y60 را در میان بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان بیاوریم.

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

گوشی هواوی نوا Y60 با استفاده از تراشه مدیاتک هلیو P35 قدرت می‌گیرد. این تراشه 12 نانومتری می‌تواند برای کارهای روزمره و ساده مناسب باشد و برنامه‌های عادی را به‌خوبی اجرا کند. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. PowerVR GE8320 هم مسئول پردازش گرافیکی این اسمارت فون است.

شما می‌توانید گوشی هواوی نوا Y60 را با رم 4 گیگابایت خریداری کنید که هواوی حافظه داخلی 64 گیگابایتی را برای آن در نظر گرفته است. اما نکته مثبت این گوشی هوشمند این است که در صورت نیاز به فضای ذخیره اضافه، با استفاده از کار حافظه می‌توانید فضای ذخیره گوشی را تا 512 گیگابایت افزایش دهید. به همین دلیل هم نوا Y60 یکی از بهترین گوشی های 4 میلیون تومانی هواوی به شمار می‌رود.

برخلاف گوشی قبلی، سه دوربین در ماژول گوشی هواوی تعبیه شده است که کیفیت نسبتاً خوبی هم دارد. دوربین اصلی این گوشی با سنسور 13 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 و سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 هم از سایر اعضای خانواده دوربین گوشی به شمار می‌روند.

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.0 هم در بالای نمایشگر هواوی نوا Y60 که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان است، قرار دارد. با استفاده از دوربین جلو و پشت این گوشی هوشمند، شما می‌توانید ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کنید.

موضوع دیگری که در گوشی هواوی نسبت به گزینه قبلی ارتقا داشته، باتری آن است که با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری، به شما این امکان را می‌دهد که ساعات بیشتری از آن استفاده کنید. یک حسگر اثر انگشت هم در کنار گوشی تعبیه شده است که عملکرد متوسطی دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان

هواوی نوا Y70

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.75 اینچ از نوع TFT LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Kirin 710 (12 نانومتری)
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت 48 + 5 + 2 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت

نوا Y70 هم یکی دیگر از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی محسوب می‌شود که نسبت به مورد قبلی، قابلیت‌های بهتری عرضه می‌کند. شما می‌توانید این گوشی را با ابعاد 168.3×77.7×8.98 میلی‌متر و وزن متوسط 199 گرم خریداری کنید و همان طور که مشاهده می‌کنید، ابعاد و وزن این گوشی نسبت به گوشی‌های قبلی، بیشتر است. مهم‌ترین دلیل این موضوع هم باتری بزرگ‌تر هواوی نوا Y70 در نظر گرفته می‌شود.

نوا Y70 که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان به شمار می‌رود، دارای یک نمایشگر 6.75 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل است. هواوی در ساخت این گوشی هوشمند از نمایشگر اقتصادی نوع TFT LCD استفاده کرده و نسبت به گزینه‌های قبلی، کیفیت بهتری دارد. شما می‌توانید این اسمارت فون را در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید خریداری کنید.

گوشی هواوی نوا Y70 قدرت خود را با استفاده از پردازنده Kirin 710 می‌گیرد. این پردازنده 12 نانومتری عملکرد متوسطی دارد. نوا Y70 که یکی از بهترین گوشی های 4 میلیون تومانی هواوی در بازار محسوب می‌شود، با رم 4 و حافظه بیشتر 128 گیگابایت عرضه می‌شود که نسبت به موارد قبل، ارتقا یافته است.

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان
بهترین گوشی های 4 میلیون تومانی هواوی

این گوشی از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی نمی‌کند و برای افزایش فضای ذخیره آن باید از شیار دوم سیم‌کارت استفاده کنید.

سه سنسور نسبتاً باکیفیت در ماژول دوربین گوشی نوا Y70 تعبیه شده است که یک فلاش LED کوچک هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور واید 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.8 است که نسبت به دو گوشی قبلی کیفیت بسیار بهتری دارد. به همین دلیل هم می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان دانست.

سایر لنزهای این گوشی هوشمند شامل لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه و دریچه دیافراگم  2.2 و سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 است. یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.0 هم در بالای نمایشگر این گوشی تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی از خود بگیرید.

بهترین گوشی های هواوی تا 4 میلیون تومان

همان طور که در ابتدای این بخش هم گفتیم، گوشی هواوی نوا Y70 وزن بیشتری دارد و مهم‌ترین دلیل این موضوع هم استفاده از باتری بزرگ‌تر با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که ساعات بیشتری از این گوشی هوشمند استفاده کنید و نیازی به شارژ کردن مداوم نداشته باشد. همچنین این گوشی هوشمند از قابلیت شارژ سریع 22.5 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری، هواوی نوا Y70 دارای یک حسگر اثر انگشت در کنار گوشی است که به کمک آن می‌توانید قفل گوشی را در کمترین زمان باز کنید. نسبت به سایر گوشی‌هایی که در بالا توضیح دادیم، نوا Y70 عملکرد بهتری دارد و به همین دلیل هم می‌توانید مطمئن باشید که آن یکی از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی به شمار می‌رود.

سؤالات متداول

بهترین گوشی 4 میلیون تومانی هواوی از نظر باتری کدام است؟

هواوی نوا Y70 را می‌توان بهترین گوشی 4 میلیونی هوآوی دانست که یک باتری 6000 میلی آمپرساعتی دارد. این دستگاه از قابلیت شارژ سریع 22.5 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

نظر شما درباره‌ی فهرست بهترین گوشی های اقتصادی هواوی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر