;
coinex

نابودی نسل بشر توسط هوش مصنوعی ؛ پیش‌بینی محققان گوگل و آکسفورد

محققان گوگل و دانشگاه آکسفورد در تحقیق مشترک خود درباره هوش مصنوعی به نتایج ترسناکی از جمله احتمال نابودی نسل بشر توسط هوش مصنوعی رسیده‌اند.

محققان دانشگاه آکسفورد و گوگل در تحقیق مشترک خود درباره هوش مصنوعی به نتایج عجیبی رسیده‌اند. در مقاله منتشر شده به عنوان نتیجه این تحقیق، محققان تاکید دارند که هوش مصنوعی فراتر از حد تصور انسان پیشرفت می‌کند و در آینده‌ای نه‌چندان دور بر زمین حکمرانی خواهد کرد. نتیجه این حکمرانی نیز مطابق انتظار، نابودی نسل بشر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: آسمان‌خراشی‌هایی که هوش مصنوعی Midjourney طراحی کرده است!

نابودی نسل بشر توسط هوش مصنوعی

تردیدی در این نیست که هوش مصنوعی در دنیای امروز، یک فناوری کاربردی است که فرایند انجام بسیاری از کارها را تسریع کرده و بخشی از پیشرفت چشمگیر دنیای فناوری محسوب می‌شود.

این فناوری بارها منجر به حل مشکلات پیچیده شده و در روندهای مختلفی توسط برنامه‌نویسان مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود اما اخیرا مشخص شده که هوش مصنوعی الزاما همیشه مفید نیست و توسعه و پیشرفت آن شاید روزی به ضرر بشریت تمام شود.

نابودی نسل بشر توسط هوش مصنوعی ؛ پیش‌بینی محققان گوگل و آکسفورد

در همین رابطه، گروهی متشکل از محققان آکسفورد و گوگل در کنار هم به نتایجی قابل استناد و البته تاسف‌بار درباره آینده هوش مصنوعی رسیده‌اند. بر این اساس ممکن است در نتیجه مجموعه‌ای از شرایط و اتفاقات ناگوار، هوش مصنوعی به اصلی‌ترین عامل تهدید حیات بشری  بدل شود.

گروه تحقیقاتی که این مطالعه را تنظیم کرده، مدعی است که شرایط واقع‌گرایانه‌ای را در نظر گرفته است. آن‌ها همچنین مدعی هستند که به دلیل انجام تحقیق تحت شرایطی خاص، نتیجه‌گیری نزدیک به واقعیت داشته‌اند. در واقع آن‌ها تهدید هوش مصنوعی را نه یک امکان که نوعی احتمال تلقی کرده‌اند.

نابودی نسل بشر توسط هوش مصنوعی ؛ پیش‌بینی محققان گوگل و آکسفورد

گفتنی است، تهدیدات هوش مصنوعی می‌تواند بنابر طریق نحوه ساخت، آموزش و برنامه‌نویسی آن متفاوت باشد. در نتیجه، احتمالات و راه‌های زیادی وجود دارند که نوعی از این هوش به شکل خبیثانه طراحی شود و در نهایت عامل نابودی بشریت باشد. سرپوش گذاشتن و پاک کردن صورت مسئله نیز کمکی به حل مشکل نخواهد کرد و حتی اگر جلوی توسعه چنین هوشی گرفته شود، سرانجام روزی فرا می‌رسد که یکی از انواع هوش مصنوعی که روزانه با آن سر و کار داریم، دست به فتح کره خاکی بزند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نابودی نسل بشر توسط هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    امیدوارم هرچی سریعتر بشه تا آدمای عوضی ای که حقمو خوردن و دلمو شکوندن با هم از بین بریم و باعث خوشحالی من بشه و بهترین مرگ از نظرم همینه
    آدمایی مثل محمد طاها مسگری عوضی ترین ناظم از بین بره معلمای عوضیم مثل رجبی همشون نابود بشن و هوص مصنوعی مارو از بین ببره و اون روز آرزومه
    تا اینجای زندگیم خیلی بهم بی احترامی شده و بنظرم اگه شرایطش پیش بیاد میرم به پیشرفت هوش مصنوعی کمک میکنم تا کره زمین پاک بشه از آدمای سنگ دل مثل من که آدمای سنگ دل ب اسم معلم منو به این روز کشوندن

    پاسخ

    بله قطعا اتفاق میفته ، حراری در کتاب انسان خردمند هم به تفصیل به این موضوع پرداخته

    پاسخ