;
coinex

پایان عمر Pentium و Celeron ؛ اینتل برای پردازنده‌های پایین‌رده برنامه‌های جدیدی دارد!

بعد از اینکه AMD خبر از استراتژی نامگذاری تراشه‌های موبایلی خود داد، اینتل نیز خبر از تغییراتی در استراتژی خود و پایان عمر Pentium و Celeron داده است.

پس از اینکه AMD اخیرا اعلام کرد که در حال تغییر شیوه نام‌گذاری پردازنده‌های موبایلی خود است، اینتل هم روش مشابهی در مورد تراشه‌های پایین‌رده خود پیش گرفته است. در واقع اینتر دو برند سلرون و پنتیوم را از بین می‌برد و احتمالا مجموعه تراشه‌های پایین‌رده‌اش را با نام‌هایی عمومی‌تر و ذیل یک دسته جامع عرضه می‌کند. این یعنی در فضای پردازنده‌های پرچمدار همچنان شاهد سری محبوب و قدرتمند Intel Core خواهید بود و در فضای ابتدایی، برند جدیدی تاسیس می‌شود.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا ؛ تهدید صریح اپل توسط کنگره آمریکا!

پایان عمر Pentium و Celeron

ساعاتی پیش شرکت اینتل بیانیه‌ای رسمی صادر کرد که بر اساس آن نام‌های سلرون (Celeron) و پنتیوم (Pentium) از پردازنده‌های پایین‌رده مخصوص لپ‌تاپ حذف می‌شوند. احتمالا نام این دو برند به Intel Processor تغییر خواهد کرد. جاش نیومن، نایب رئیس اینتل و مدیر کل موقت پلتفرم‌های موبایل در مورد این تصمیم اعلام کرد:

چه برای کار و چه برای بازی، اهمیت رایانه شخصی آشکارتر شده است زیرا سرعت هولناک توسعه فناوری همچنان جهان را تغییر می‌دهد. اینتل متعهد است که نوآوری را به نفع کاربران پیش ببرد و تاکنون خانواده پردازنده‌های رده پایین ما برای بهبود استاندارد PC در تمام نقاط قیمت بسیار مهم بوده‌اند. نام تجاری جدید پردازنده اینتل محصولات ما را ساده و سرراست می‌کند تا کاربران بتوانند روی انتخاب پردازنده مناسب برای نیازهای خود تمرکز کنند.

پایان عمر Pentium و Celeron ؛ اینتل برای پردازنده‌های پایین‌رده برنامه‌های جدیدی دارد!

البته اینتل به استفاده از برندهای Core، Evo و vPro Processor در کنار محصولات جدید ادامه خواهد داد. این تصمیم در اصل تلاشی برای موثرتر کردن نام‌گذاری محصولات این شرکت است و دلیل احتمالی این تغییر نیز افزایش مداوم تعداد هسته‌های پردازنده‌های این کمپانی است.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چگونه اسامی تک تک پردازنده‌های حاضر در دسته‌ Intel Processor با معماری‌ها مختلف تغییر خواهد کرد. اما انتظار می‌رود این رویه به محض عرضه اولین پردازنده‌های لپ‌تاپ رده پایین جدید مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پایان عمر Pentium و Celeron چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: XDA

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر