;
coinex

سامسونگ میزان انتشار کربن فعالیت‌هایش را به صفر می‌رساند!

کمپانی سامسونگ به مانند برخی دیگر از غول‌های فناوری، برای به صفر رساندن میزان انتشار کربن فعالیت‌های خود استراتژی مخصوصی اتخاذ کرده است.

بنابر استراتژی جدید سامسونگ، این شرکت تا سال 2050 میزان انتشار کربن در فعالیت‌های مختلف خود را به صفر خواهد رساند. این شرکت روز پنجشنبه استراتژی جامع زیست محیطی خود برای به صفر رساندن انتشار کربن منتشر کرد.

واحد لوازم الکترونیکی مصرفی این شرکت که محصولاتی چون گوشی هوشمند، تلویزیون و دیگر گجت‌ها را تولید می‌کند قرار است زودتر از این تاریخ و در 2030 به این هدف برسد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد مسیرهای سازگار با محیط زیست توسط گوگل مپ ؛ در سفرهایتان مراقب محیط زیست باشید!

میزان انتشار کربن توسط سامسونگ به صفر می‌رسد

در این برنامه همچنین مشخص شده که سایر بخش‌های غول کره‌ای دنیای تکنولوژی از جمله بخش تولید تراشه و نیمه‌هادی‌ها نیز برای رسیدن به این هدف تا سال 2050 تلاش می‌کنند.

سامسونگ مدعی شده که انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن، با صفر شدن انتشار کربن از منابع مستقیم و غیرمستقیم تا 17 میلیون تن کاهش می‌یابد. این شرکت همچنین اعلام کرده که بدون احتساب هزینه‌های توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، تا سال 2030 حدود 7 تریلیون وون به طرح‌های زیست محیطی خود اختصاص می‌دهد.

سامسونگ میزان انتشار کربن فعالیت‌هایش را به صفر می‌رساند!

علاوه بر این قرار شده که تاسیسات تصفیه نیز تا سال 2030 در خطوط تولید نیمه‌هادی‌های این شرکت نصب شوند که این موضوع به طور مستقیم بر میزان تولید گازهای آلاینده و کاهش آن موثر است.

در عین حال شرکت کره‌ای به جنبش RE100 که ابتکاری جهانی با هدف استفاده 100 درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود. بر این اساس این شرکت به عنوان بخشی از تعهد خود در 5 سال آینده با امضای قراردادهای خرید برق،‌ خرید گواهی‌های انرژی و شرکت در برنامه‌های قیمت‌گذاری سبز،‌ برق همه شرکت‌های خود در مناطقی جز کره را با انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کند.

سامسونگ که می‌گوید استفاده از انرژی تجدیدپذیر را از مدتی قبل در آمریکا، اروپا و چین آغاز کرده، برای توسعه این فرایند در دیگر مناطق تاریخ خاصی در نظر گرفته بدین شکل که تا پایان سل 2022، آسیای جنوب غربی و ویتنام هم به این طرح اضافه می‌شوند. 2025 سالی برای آمریکای لاتین و مرکزی و 2027 سال آسیای شرقی،‌ آفریقا و کشورهای مشترک‌المنافع است.

سامسونگ میزان انتشار کربن فعالیت‌هایش را به صفر می‌رساند!

کره‌ای‌ها همچنین قصد دارند مصرف انرژی محصولات خود را بهینه‌‌سازی کنند تا انرژی کمتری مصرف کنند. این شرکت همچنین آزمایشگاه جدیدی به‌نام «اقتصاد دایره‌ای» راه‌اندازی کرده که کار آن، تحقیق درمورد فناوری‌های مرتبط با بازیافت و استخراج منابع است.

سامسونگ در سپتامبر گذشته نیز یک آزمایشگاه به نام موسسه تحقیقاتی جذب کربن راه‌اندازی کرد که بر روی توسه تکنولوژی‌های جذب و استفاده از کربن در سایت‌های نیمه‌رسانا کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص به صفر رسیدن میزان انتشار کربن توسط سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر