;
coinex

بعد از اپل و هواوی؛ گوشی‌های سامسونگ با ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شوند

خبر‌ها حاکی از آن است که پس از شرکت‌های اپل و هواوی، حال باید شاهد رونمایی از سری جدید گوشی‌های سامسونگ با ارتباط ماهواره‌ای باشیم.

آیفون 14 اپل اخیرا رونمایی شد و اپل همراه با آن، یک ویژگی اضطراری به نام اتصال ماهواره‌ای را معرفی کرد. با کمک این ویژگی، کاربران آیفون می‌توانند با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کنند و در صورت عدم پوشش سیگنال تلفن همراه، با گوشی تماس اضطراری برقرار کنند.

هوآوی نیز ویژگی مشابهی را با سری میت 50 خود معرفی کرد که دقیقا برای برقراری ارتباط در شرایط ضروری کاربرد داد. حالا به نظر می‌رسد سامسونگ نیز اتصال ماهواره‌ای را به گوشی‌های پرچمدار آینده خود خواهد آورد.

گوشی‌های سامسونگ با ارتباط ماهواره‌ای

به گفته Ricciolo، سامسونگ ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای معرفی ویژگی اتصال ماهواره‌ای برای سری Galaxy خود باشد اما مشخص نیست که آیا این ویژگی اضطراری در سری جدید پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S23 در دسترس خواهد بود یا خیر.

بعد از اپل و هواوی؛ گوشی‌های سامسونگ با ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شوند

همانطور که گفته شد، اپل قابلیت اتصال ماهواره‌ای را با سری آیفون 14 معرفی کرد. جالب اینجاست که این ویژگی تا ماه نوامبر در دسترس نخواهد بود و فعلا فقط در ایالات متحده و کانادا کار می‌کند. با این حال، شایعاتی وجود دارد که اپل قصد دارد تا اواخر سال جاری این ویژگی را به کشورهای دیگر حوزه اروپا و آسیا نیز ارائه کند.

شایان ذکر است که هوآوی این ویژگی را ابتدا با سری Mate50 خود و قبل از اپل معرفی کرد. طبق گفته این شرکت چینی، گوشی‌های هوشمند Mate 50 و Mate 50 Pro به کاربران امکان ارسال پیام‌های متنی کوتاه از طریق شبکه جهانی ماهواره BeiDou چین را می‌دهند و امکان برقراری ارتباط در مناطق بدون پوشش سیگنال مخابراتی را فراهم می‌کند.

در مورد اپل، این شرکت از شبکه Globalstar برای ویژگی Emergency SOS خود در آیفون 14 و آیفون‌های آینده استفاده می‌کند. ما مطمئن نیستیم که سامسونگ از کدام سرویس استفاده خواهد کرد، اما احتمالاً Globalstar نیست زیرا اپل در حال حاضر 85٪ از ظرفیت شبکه این ماهواره را در اختیار دارد.

توجه داشته باشید که ویژگی اتصال ماهواره‌ای فقط یک شایعه است و سامسونگ هنوز هیچ جزئیاتی را به طور رسمی تایید نکرده است، اما امیدواریم در روزهای آینده بیشتر در مورد آن بشنویم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رونمایی از گوشی‌های سامسونگ با ارتباط ماهواره‌ای چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ارتباط ماهواره ای اول از همه اختراع هوآوی بود واقعیّتش هوآوی از اپل هم بالاتره ولی فقط چونکه آمریکا به همه اینها زور میگه اینجوری میشه آمریکا با پر رویی تمام و زورگویی نمی گذارد که هوآوی اولین برند جهان باشد البته معلوم شده که هوآوی بهترینه آمریکا زور هم بگه دیگه هوآوی بهترین و اولین برند و لیاقت رتبه ی نخست رو هم دارد

    پاسخ