;
coinex

قابلیت مهم آیفون‌های جدید : قطع پخش موزیک یا فیلم در زمان حواس‌پرتی کاربران

قابلیت مهم آیفون‌های جدید امکانی را ارائه کرده‌ است که پخش موزیک و یا فیلم را به هنگام حواس‌پرتی کاربران به صورت خودکار متوقف می‌کند.

اپل به تازگی بر روی توسعه قابلیت جذابی برای آیفون‌های آینده کار می‌کند. درواقع این قابلیت اینطور کار می‌کند که هنگام حواس پرتی کاربران، پخش فیلم و یا موزیک به صورت خودکار متوقف می‌شود تا در مصرف انرژی دستگاه و اینترنت صرفه‌جویی شود.

بیشتر بخوانید: قیمت آیفون 14 در ایران چقدر خواهد بود؟ [+هزینه رجیستری و گمرک]

قابلیت مهم آیفون‌های جدید پخش صدا و فیلم را هنگام حواس‌پرتی کاربران قطع می‌کند

قطعا برای شما هم پیش آمده است که در حین کار کردن با گوشی خود حواستان به جای دیگر پرت شود و صفحه‌گوشی مدت‌ها روشن بماند. قطعا در این زمان انرژی و شارژ زیادی از دستگاه شما مصرف می‌شود.

همچنین ممکن است در این حین، اینترنت دستگاه شما بیش از حد مصرف شود. حال شرکت اپل قرار است برای حل این مشکل، قابلیت جدیدی را به گوشی‌های جدید خود بیفزاید که باعث می‌شود در مواقع حواس پرتی کاربران، پخش صدا و فیلم به صورت خودکار قطع شود.

قابلیت مهم آیفون‌های جدید

به گزارش منبعی آگاه، اپل برای اینکه اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند و موقعیت کاربر را نیز مورد تحلیل قرار دهد، نیاز به چندین نوع مختلف از اطلاعات دارد. از جمله این منابع می‌تواند میکروفون دستگاه باشد که محل تولید صدا و همچنین موقعیت کاربر را بررسی می‌کند. البته ممکن است به غیر از این منبع، لازم باشد عوامل دیگری همچون دوربین دستگاه و چند حسگر، در تشخیص موقعیت کاربر که آیا او در حال تماشای نمایشگر است یا خیر، به کار گرفته شوند.

همان‌طور که اپل برای ارائه قابلیت تشخیص تصادف در آیفون 14 از منابعی همچون شتاب و فشار هوا بهره برده است، می‌توان گفت که این شرکت قطعا قادر به فعال‌سازی این قابلیت جدید نیز هست، زیرا کوپرتینویی‌ها تجربه لازم برای استفاده از ویژگی‌های هوشمند محیطی را در آیفون‌های خود دارند.

یکی دیگر از جذابیت‌ های این قابلیت در آیفون‌های جدید این است که با توجه به صدای موسیقی و حرکات کاربر همراه آن، موزیک مورد علاقه کاربر را تشخیص داده و به شکل هوشمند رتبه‌بندی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد قابلیت مهم آیفون‌های جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر