;
coinex

اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا منتشر شد

اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا در تاریخ 16 سپتامبر منتشر شد. این چارچوب به هفت بخش مختلف مرتبط با کریپتوکارنسی‌ها و بازارهای مالی می‌پردازد.

به دنبال فرمان اجرایی جو بایدن (Joe Baiden)، رئیس جمهور آمریکا در مورد رویکرد مسئولانه دارایی‌های دیجیتال، آژانس‌های فدرال اقدام به انتشار اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا نمودند. چارچوب منتشر شده حاوی اطلاعاتی مرتبط‌ با فعالیت‌های 9 آژانس فدرال طی 6 ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید:‌ آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

انتشار اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا

چارچوب جامع رمزارزها در تاریخ 16 سپتامبر در وب‌سایت رسمی کاخ سفید منتشر شده است. این چارچوب شامل 7 بخش مختلف است:

  1. حمایت از مصرف کنندگان، سرمایه‌گذاران و کسب و کارها
  2. ارتقاء دسترسی به خدمات مالی ایمن و مقرون به صرفه
  3. تقویت ثبات مالی
  4. پیشبرد نوآوری‌های جدید به صورت مسئولانه
  5. تقویت رهبری مالی جهانی و رقابت‌پذیری
  6. مبارزه با تأمین مالی به صورت غیرقانونی
  7. بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (CBDC)

اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا منتشر شد

برخی از بخش‌ها حاوی اطلاعات جدید و خاصی نیستند. این بخش‌ها همچنان بر اصول و سیاست‌های دولت کنونی تأکید می‌کنند. به عنوان مثال، بخش حمایت از مصرف کنندگان، سرمایه‌گذاران و کسب و کارها، از تنظیم‌کنندگان قوانین نظیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا می‌خواهد که تحقیقات و اقدامات عملی لازم علیه فعالیت‌های غیرقانونی در فضای دارایی‌های دیجیتال را مورد توجه قرار دهد.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات نظارتی ایالات متحده آمریکا، تفکیک وظایف رگولاتورهاست. بخش اول چارچوب جامع رمزارزها به این بخش اشاره‌ای نکرده است.

پیشنهاد آژانس‌های فدرال جهت ارتقای دسترسی به خدمات مالی، تنظیم قوانین مشخص برای ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت غیربانکی است. آژانس‌های فدرال قصد دارند شرکت‌ها را به پذیرش سیستم‌های پرداخت فوری نظیر FedNow تشویق کنند. فدرال رزرو سیستم FedNow‌ را در سال 2023 راه‌اندازی خواهد کرد.

دفتر سیاست علم و فناوری (OSTP) اخیراً گزارشی انتقادی در مورد تأثیرات زیست محیطی ماینینگ ارزهای دیجیتال منتشر کرده است. این دفتر دستور کار تحقیق و توسعه دارایی‌های دیجیتال را برای کمک به کاهش اثرات منفی زیست محیطی کریپتوکارنسی‌ها ایجاد خواهد کرد.

وزارت انرژی، آژانس حفاظت از محیط زیست و سایر آژانس‌ها با هدفی مشابه اثرات زیست محیطی دارایی‌های دیجیتال را زیر نظر خواهند گرفت.

اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا ادعا می‌کند که آژانس‌های فدرال از مواضع این کشور در سازمان‌های بین‌المللی برای انتشار ارزش‌های آمریکایی استفاده می‌کنند. همچنان مشخص نیست که این چارچوب‌های نظارتی تا چه حد با رویکردهای نظارتی اروپا متفاوت است.

استراتژی امنیتی شامل اصلاحات قانون رازداری بانکی، قوانین ضد پولشویی و انعام و قوانین علیه انتقال پول بدون مجوز است. این قوانین به طور صریح برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی دیجیتال، از جمله صرافی‌ها و پلتفرم‌های NFT اعمال می‌شود.

آخرین و البته مهم‌ترین بخش اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا به CBDC اختصاص داده شده است. داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد دولت آمریکا در گذشته نیز قصد انتشار CBDC را داشته است. ارز دیجیتال بانک مرکزی برای دولت آمریکا اهمیت بسیار بالایی دارد. خزانه‌داری آمریکا نیز کارگروهی بین سازمانی را با مشارکت فدرال رزرو، شورای اقتصاد ملی و دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری کاخ سفید (OSTP) رهبری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولین چارچوب جامع رمزارزها در آمریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر