;
coinex

دستکش هوشمند اپل با هدف سهولت تایپ‌کردن عرضه می‌شود!

دستکش هوشمند اپل با هدف نوشتن بر روی دستگاه‌هایی با صفحه تایپ کوچک و آسان‌تر کردن نوشتار با تغییر میزان فشار، معرفی و ثبت اختراع شد.

نوشتن  و تایپ روی صفحه‌نمایش لمسی در حال حاضر یکی از کاربردهای رایج این صفحه‌نمایش‌ها است و تقریباً همه کاربران به این نوع استفاده از صفحه‌نمایش عادت کرده‌اند. با این حال، صفحه‌کلیدهای لمسی مبتنی بر نرم‌افزار در این نمایشگرها فاقد برخی از مزایای صفحه‌کلیدهای معمولی با کلیدهای مکانیکی هستند.

بیشتر بخوانید: آخرین سلفی های آخرالزمانی چگونه است؟ [+عکس]

جزئیات دستکش هوشمند اپل

سطح صاف نمایشگر‌های لمسی برخلاف تجربه تایپ با صفحه‌کلید مکانیکی، مقاومت پیشرونده‌ای در برابر فشار انگشت ندارد. اپل معتقد است که این احساس مصنوعی نوشتن با صفحه‌نمایش‌های لمسی و جدا شدن ناگهانی انگشتان پس از تماس با سطح صفحه‌نمایش می‌تواند باعث خستگی و درد انگشتان دست شود و نوشتن طولانی‌مدت روی صفحه تبلت یا تلفن را برای کاربر آزاردهنده کند.

دستکش هوشمند اپل با هدف سهولت تایپ‌کردن عرضه می‌شود!

به گزارش Appleinsider، پتنت جدید اپل با هدف حذف تجربه ناخوشایند نوشتن بر روی صفحه‌نمایش لمسی و مشکلات ناشی از آن است. اپل پتنت جدید خود را با عبارت «سیستم‌های تصحیح حس انگشتان هنگام فشار دادن بر روی صفحه‌نمایش‌های لمسی» معرفی کرده و بر اساس آن قصد دارد اثر بالشتکی اعمال شده روی انگشت کاربر توسط پدهای داخل دستکش را افزایش دهد و ضربه زدن روی صفحه‌نمایش را به تجربه‌ای روان‌تر برای کاربر تبدیل کند.

سیستم دستکش هوشمند جدید اپل انگشت هر کاربر را با یک دستگاه می‌پوشاند. این دستگاه ناخن و سمت چپ و راست انگشت را می‌پوشاند و نوک انگشت را آزاد می‌گذارد. سیستم معرفی شده توسط اپل بسته به نیاز، شکل دستگاه را تغییر می‌دهد و با کمک چند محرک، آن را باریک و پهن‌تر می‌کند. در واقع این سیستم با فشار دادن ملایم به دو طرف، شکل انگشت را تغییر می‌دهد و صفحه‌نمایش را نرم‌تر و روان‌تر می‌کند.

دستکش هوشمند اپل با هدف سهولت تایپ‌کردن عرضه می‌شود!

طرح پیشنهادی اپل در حال حاضر در حد یک پتنت است، اما به نظر می‌رسد که این پدهای اضافی حداقل روی کاغذ می‌توانند تایپ طولانی‌مدت با صفحه لمسی را به فرآیندی آسان‌تر و راحت‌تر تبدیل کنند.

اپل همچنین ادعا می‌کند که این دستگاه‌ها می‌توانند از نیروهای مغناطیسی برای ایجاد مقداری فشار معکوس استفاده کنند، به طوری که وقتی کاربر انگشتان خود را از روی صفحه‌نمایش بلند می‌کند، تجربه آن، مشابه ضربه زدن کلیدهای روی صفحه‌کلید است. این فشار معکوس حتی ممکن است بتواند انگشتان کاربر را برای تایپ حرف بعدی در جهت درست هدایت کند.

گفتنی است، این اولین بار نیست که کوپرتینویی‌ها پیشنهاد استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر انگشت را برای تغییر نحوه تعامل این کاربران با دستگاه‌ها ارائه می‌کنند چراکه در سال 2019، این شرکت درخواستی را برای ثبت پتنت حلقه یا دستکش لمسی ارائه کرد که به گفته آن‌ها حس واقعی برداشتن یک شی مجازی یا فشار دادن دکمه‌ها، در فعالیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ارائه می‌داد.

حق اختراع دیگر اپل «دستگاه‌های مبتنی بر پارچه با سنجش نیرو» بود که از حسگرهای تعبیه‌شده در پارچه برای القای حس فشار واقعی استفاده می‌کرد. این پتنت می‌توانست در هر وسیله با جنس پارچه مانند هدبند استفاده شود، اما این مفهوم به بهترین شکل نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از حسگرها در یک دستکش هوشمند استفاده کرد.

پتنت دستکش هوشمند اپل می تواند به تحقق ایده دیگری که اپل در سر دارد کمک کند، جایگزینی صفحه‌کلید مک بوک با صفحه‌نمایش شیشه‌ای یکپارچه. در واقع می‌توان گفت که عادی‌سازی استفاده از لوازم جانبی مانند دستکش‌های هوشمند سرانجام اپل را یک قدم به ایجاد صفحه‌کلید ثانویه مبتنی بر صفحه‌نمایش در مک بوک و تولید محصولات باریک‌تر نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دستکش هوشمند اپل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر