;
coinex

بهترین کتاب های گودریدز (Goodreads) [معرفی 22 اثر برتر]

خواندن کتاب و جستجو در بین انبوهی از کتاب‌های مختلف همیشه جذاب بوده است. در این بین سایت گودریدز نیز برای پیدا کردن کتاب بسیار مفید است. اگر به دنبال بهترین کتاب های گودریدز هستید، همراه ما باشید.

گودریدز (Goodreads) یک وب‌سایت و شبکه اجتماعی بوده که برای افراد کتابخوان و دوستدار مطالعه ساخته شده است. سایت گودریدز بزرگ‌ترین و جامع‌ترین سایت در دنیا برای کتابخوان‌ها است و پیشنهادهای ویژه‌ای درباره مطالعه کتاب‌های برتر و پرطرفدار دارد. برای شناسایی بهترین کتاب های گودریدز همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:  بهترین کتابخوان در سال 2022 ؛ معرفی و راهنمای خرید

بهترین کتاب های گودریدز

مطالعه و کتابخوانی کاری بسیار حساس و مهم است. ما می‌توانیم به جست و جوی آنها برویم تا ما را به خودمان بشناسانند. اما این توانایی را نیز دارند که در ما تغییر ایجاد کنند و درهای زندگی را به روی ما بگشایند یا ببندند. اولین قدم برای اینکه بدانیم چگونه به کتاب خواندن علاقه مند شویم  لذت بردن از این تجربه‌ منحصر بفرد است.

اگر اهل دنیای کتاب‌ها باشید، حتما سایت گودریدز را می‌شناسید. گودریدز یک وب‌سایت کتابخوانی معتبر و جذاب بوده که برای افراد اهل کتاب و مطالعه طراحی شده است. در این وب‌سایت هرساله چالش‌ها و نظرسنجی‌هایی برگزار می‌شود و بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز معرفی می‌شوند.

گودریدز مکانی‌ است برای عاشقان کتاب که از کتاب‌های مختلف می‌نویسند و درباره آن‌ها می‌خوانند. شبکه اجتماعی گودریدز به خوانندگان کمک می‌کند تا کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آنها را به اشتراک بگذارند.

گودریدز بدون شک یکی از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که سطح فرهنگ و دانش افراد را بالا برده و آنها را به کتابخوانی تشویق می‌کند. در وب سایت گودریدز می‌توانید علاوه بر کتابخوانی، فعالیت‌های مفید و فرهنگی دیگری نیز انجام دهید.

معرفی محبوب ترین کتاب های گودریدز موضوعی بوده که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. اگر به خواندن کتاب علاقه دارید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

کتاب صد سال تنهایی

  • اثر: گابریل گارسیا مارکز

کتاب صد سال تنهایی از بهترین کتاب های گودریدز بوده که حاصل 15 ماه تلاش بی‌وقفه گابریل گارسیا است. او برای نوشتن این کتاب خود را در خانه حبس کرده بود و زحمات بسیاری برای نوشتن آن کشیده است.

این کتاب به بیش از 30 زبان در دنیا ترجمه شده است و طرفداران بسیاری دارد. این کتاب شرح زندگی شش نسل از خانواده بوئندیا را روایت می‌کند و سبک نگارش آن نیز رئالیسم جادویی است.

یادبودهای او

  • اثر: کالین هوور

داستان یادبود‌های او که از بهترین کتاب های گودریدز است، درباره مادری جوان بوده که به دنبال راهی برای جبران گذشته‌اش می‌گردد. بعد از گذراندن پنج سال حبس به خاطر یک اشتباه غم‌انگیز، کنا از زندان آزاد شده و به دیدن دختر چهار ساله‌اش می‌رود. اما انگار تمام دنیا بین او دخترش ایستاده‌اند و هیچکس نمی‌خواهد او در کنار دخترش باشد. در این میان، کنا دوستی پیدا می‌کند که سعی دارد به او کمک کند.

همنت

  • اثر: مگی اوفارل

در این رمان به ماجرای رازی تاریخی پرداخته می‌شود؛ چگونه مرگ پسر ۱۱ ساله شکسپیر، همنت، در سال ۱۵۹۶، بر نمایشنامه معروف او یعنی «هملت» که چند سال بعد نوشته‌شده بود، تأثیر گذاشت. اوفارل، رمان‌نویسی ایرلندی، دنیای آن زمان شکسپیر را در ذهن تداعی می‌کند: عطر و بوی چرم تازه در مغازه دستکش فروشی پدر بداخلاقش، عطر سیب در انبار خواربارفروشی که نخستین بار اگنس را می‌بوسد، دختر کشاورز و شفابخشی که همسرش می‌شود و ویرانی که برای او اتفاق می‌افتد و …

جنایت و مکافات

  • اثر: فیودور داستایفسکی

کتاب جنایت و مکافات یکی از آثار درخشان داستایوفسکی، نویسنده معروف روسی محسوب می‌شود. این کتاب در گودریدز امتیاز 4.25/5 را از سوی کاربران کسب کرده و یکی از کتاب‌های پرطرفدار، نه تنها در وب سایت گودریدز، بلکه در کل دنیا است. این کتاب روایتگر وقوع یک قتل توسط یک پسر جوان است که پس از ارتکاب جرم دچار مشکلات شدید روحی می‌شود.

سرزمین موعود

  • اثر: باراک اوباما

گویا کتاب داستان انگلیسی سرزمین موعود رقیب سفت و سختی برای کتاب Becoming (شدن) نوشته همسر وی یعنی میشل اوباما شده‌است. این کتاب که از بهترین کتاب های گودریدز است روایت زندگی شخصی اوباما از زبان خود اوست و بسیاری از خوانندگان، آن را کتابی جذاب توصیف کرده‌اند که می‌توان با خواندنش به ذهن چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا سفر کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

نیمه ناپدید شده

  • اثر: Brit Bennett

این کتاب پیش‌تر به‌عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر نیویورک تایمز و همچنین جزو لیست بهترین‌های آمازون معرفی شده‌است. داستان کتاب درباره زندگی پر پیچ و خم دو قلویی است که هرکدام راه متفاوتی را در زندگی پیش می‌گیرند و تلاش می‌کنند هویت جدیدی را برای خودشان شکل دهند.

کنت مونت کریستو

  • اثر: الکساندر دوما

کتاب کنت مونت کریستو یک رمان تاریخی فرانسوی است. کنت مونت کریستو یک کتاب کلاسیک پرماجرا و پر حادثه بوده که هر لحظه خواننده را شگفت‌زده می‌کند. داستان این رمان که از بهترین کتاب های گودریدز است، در اواخر دوره سلطنت ناپلئون روایت می‌شود و درباره زندگی «ادموند دانتس» جوان بوده که در روز ازدواجش با دسیسه چندین نفر به زندان می‌افتد.

برادران کارامازوف

  • اثر: فیودور داستایفسکی

کتاب برادران کارامازوف، اثری دیگر از داستایفسکی و یکی از بهترین کتاب های گودریدز از نگاه خوانندگان است. برادران کارامازوف یک کتاب فلسفی و عمیق بوده که به صورت هنرمندانه به برخی مسائل فلسفی از جمله وجود پروردگار و اخلاقیات می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید ؛ دریچه ای به دنیای کتاب‌های الکترونیک!

کشتن مرغ مینا

  • اثر: هارپر لی

روایت باورپذیر و به ‌دور از شعارزدگی داستان از نقاط قوت این کتاب به شمار می‌آید. هم‌نشینی جدیت و تلخی ماجرایی که روایت می‌شود با زبان طنز به کار گرفته‌شده، سبب شد تا این اثر از بهترین کتاب های گودریدز باشد.

هارپر لی در این کتاب که از بهترین کتاب های گودریدز است، در قالب داستانی امروزی به روایت نابرابری‌های اجتماعی و تبعیض حاکم بر جامعه آن زمان پرداخته و تلاش‌ها و ایستادگی‌ها در حمایت از اخلاق و معصومیت را به تصویر می‌کشد.

آخرین دختری که گروه را پشتیبانی می‌کند

  • اثر: گریدی هندریکس

گریدی هندریکس با بازی با لبه‌های تار ژانر و استعاره‌های تکرارشونده، تکنیک منحصربه‌فرد خود را برای نوشتن رمان‌های ترسناک ایجاد کرده‌است. این کتاب آخرین رمان اوست. داستان قربانی تنهایی که می‌جنگد، قاتل را شکست می‌دهد و زندگی می‌کند تا یک روز دیگر را ببیند.

غرور و تعصب

  • اثر: جین آستن

روایت یک دلباختگی و امتناع از ابراز عشق که تا انتهای داستان ما را مشتاق، منتظر و همراه خود نگه می‌دارد و به نحوی شایسته به اتمام می‌رسد. توصیف شخصیت‌ها در این رمان چنان دقیق و ظریف‌اند که با خواندن کتاب گویی تصاویری بر روی پرده سینما از جلوی چشمانمان رژه می‌روند.

آستین جوان زندگی دختران یک خانواده‌ی نسبتا فقیر را چنان خودمانی و باورپذیر روایت کرده است که هرکدام از ما می‌توانیم لحظه‌لحظه‌ی آن را زندگی کنیم.

نمک و دریا

  • اثر: روتا سپتیس

این کتاب داستانی بر اساس یک تراژدی فراموش شده بوده که هزاران برابر مرگبارتر از واقعه‌ی تایتانیک است. روتا سپتیس در کتاب نمک و دریا به روایت داستان جوانا و سه جوان دیگر می‌پردازد که تلاش می‌کنند از جنگ بگریزند. آن‌ها سرانجام سوار کشتی ویلهلم گوستلوف می‌شوند و اینگونه سرنوشتشان دگرگون می‌شود. گفتنی ا‌ست که مخاطبان اصلی این کتاب پرفروش، نوجوانان هستند.

مزرعه‌ی حیوانات

  • اثر: جورج اورول

قلعه‌ی حیوانات یک داستان نمادین بوده که به‌شدت باورپذیر، همگانی و قابل‌تعمیم برای هر مکان و زمانی است. کتابی که هر منتقد و نویسنده و اهل ادبی خواندن آن را به شما پیشنهاد خواهد کرد. داستان از متحدشدن جمعی از حیوانات با یکدیگر و تلاش برای ساخت جامعه‌ای آرمانی حکایت می‌کند. حرکتی که در ابتدا موج برداشته، پیش می‌رود اما در ادامه اتفاق‌هایی بر آن تاثیر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: بهترین ترجمه هملت ؛ کدام ترجمه فارسی هملت را بخوانیم؟

کجایی جهان زیبا

  • اثر: سالی رونی

رونی نویسنده‌ای ایرلندی بوده و در این رمان مشهور، در مورد پیچیدگی‌های عاشقانه و دوستی در سیاره زمین که به‌سرعت در حال خارج شدن از مسیر اصلی خود است، صحبت می‌کند. این کتاب را به‌نوعی می‌توان در چارچوب داستان‌های عاشقانه جای داد. داستان کتاب با تمرکز عمیق بر جزئیات روابط و احساسات آدم‌ها، عواطف خوانندگان را به بازی می‌گیرد.

کتاب دزد

  • اثر: مارکوس زوساک

«کتاب‌دزد» از روزنه‌های کوچک امید در ازدحام ترس و تاریکی می‌گوید. سوسوزدن‌هایی که زندگی به مدد آنها تاب می‌آورد و ادامه پیدا می‌کند. کتابی که گرچه سایه جنگ بر آن افتاده اما مستقیما درباره جنگ نیست.

مارکوس زوساک به کمک استفاده از موقعیتِ جنگی‌، درواقع توانسته یک زندگی تحت‌فشار و سخت را برای خواننده به تصویر بکشد و در قالب این موقعیت به تلاش آدم‌ها برای حفظ امید و برقرار ماندن بپردازد.

آخرین چیزی که به من گفت

  • اثر: Laura Dave

این کتاب از بهترین کتاب‌های جنایی و معمایی سایت گودریدز است. در این کتاب یک مادر و دخترخوانده‌اش تلاش می‌کنند راز مرگی را کشف کنند. ماجرا از هنگامی شروع می‌شود که مردی به‌نام  اوون مایکلز ناپدید می‌شود. همسر تازه او، هانا، یک پیام مرموز از او پیدا می‌کند که در آن گفته است «از او محافظت کنید». این یادداشت آشکارا به بیلی، دختر شانزده‌ساله او اشاره دارد. اما چرا؟

پاستیل‌های بنفش

  • اثر: کاترین اپلگیت

کاترین اپلگیت در کتاب پاستیل‌های بنفش داستانی جادویی و شگفت‌انگیز در ستایش عشق، دوستی و خانواده روایت می‌کند. این کتاب پرفروش و محبوب درباره‌ی پسری است که از خیال‌پردازی خوشش نمی‌آید اما دوستی خیالی از ایام کودکی به زندگی‌اش بازمی‌گردد و به حل مشکلات او کمک می‌کند. رمان جذاب و دوست‌داشتنی پاستیل‌های بنفش (Crenshaw) درباره‌ی جکسون و خانواده‌اش است که روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: کتاب بیست زخم کاری ؛ نقد و بررسی و خلاصه اثر محمود حسینی زاد

قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند

  • اثر: نیر ایال

این کتاب از نیر ایال و رایان هوور، به شما آموزش می‌دهد که چگونه محصولی باکیفیت تولید کنید تا مشتریان نتوانند از آن دست بکشند و همواره از شما خرید کنند. این اثر کتاب منتخب سال آمازون و یکی از بهترین کتاب‌های حوزه کسب‌وکار به انتخاب مخاطبان سایت گودریدز است.

دادگاهی از شعله‌های نقره‌ای

  • اثر: سارا جی ماس

این کتاب در بخش بهترین رمان‌های فانتزی جهان بیشترین رای را دارد. درواقع کتاب دادگاهی از شعله‌های نقره‌ای، قسمت چهارم از مجموعه A Court of Thorns and Roses است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. ماس در داستان‌هایش جهان‌ تخیلی ویژه خود را می‌سازد که آمیخته‌ای از داستان فانتزی، عاشقانه و ماجراجویی ا‌ست.

تحصیلکرده

  • اثر: تارا وستوور

کتاب تحصیلکرده به قلم تارا وستوور، اقدامی شجاعانه و یکی از 10 کتاب برتر سال 2018 و از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های اتوبیوگرافی است. این کتاب سرگذشت دختری را روایت می‌کند که با وجود رفتارهای بیمارگونه‌ی پدرش و مشقت‌های بسیاری که در زندگی دارد، راه خود را به سوی آینده‌ای روشن باز می‌کند.

کتاب دختر گمشده

  • اثر: گیلین فلین

کتاب دختر گمشده به قلم گیلین فلین که در گروه پرفروش‎ترین‌ها قرار دارد، داستان زن و شوهری را به تصویر می‌کشد که هر کدام به گونه‌ای با زندگی مشترکشان که سال‌هاست دچار روزمرگی شده، در ستیزند؛ یکی با خیانت و دیگری با انتقام. هر فصل داستان از نگاه یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب دختر گمشده (Gone Girl)، به نام‌های نیک دان و ایمی دان، روایت می‌شود.

مرثیه‌های سرزمین پدری

  • اثر: ایاد اختر

این رمان اختر که از محبوب ترین کتاب های گودریدز است با والت ویتمن شروع می‌شود، وی با پیشنهاد رفتن به آمریکا روبه‌رو می‌شود. راوی با روش خاص خود در فصل‌های آتی پیشنهاد را رد می‌کند. او اغلب به موضوع پدرش اشاره می‌کند که مهاجر پاکستانی و پزشک سابق دونالد ترامپ بود و در زندگی خود به دنبال پاسخ سؤال مهمی است: بعد از همه این‌ها، دیگر باید چه‌کار کرد تا آمریکایی شد؟

در این مطلب به بررسی و معرفی محبوب ترین کتاب های گودریدز پرداختیم. گودریدز یکی از جامع‌ترین برنامه‌های کتابخوانی است که با عضویت در آن می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. گودریدز یک سایت نمره‌دهی به کتاب نیز محسوب می‌شود که پس از مطالعه هر کتاب، می‌توانید به آن امتیاز دهید. فراموش نکنید که یکی از مشخصه‌های افراد موفق در زندگی مطالعه آزاد است؛ در واقع مطالعه را می‌توان راز موفقیت دانست. اما چیزی که افراد موفق را از سایرین جدا می‌کند مطالعه آزاد در زندگی است. مطالعه در زندگی می‌تواند منجر به توسعه‌ی فردی شما شود.

سوالات متداول

محبوب ترین کتاب گودریدز کدام است؟

کتاب‌ها و رمان‌هایی مختلف از بهترین‌های سایت گودریدز در این مطلب معرفی شدند. اگر به خواندن کتاب علاقه دارید خواندن این کتاب‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از بین آثار معرفی شده پاستیل‌های بنفش، صد سال تنهایی، سرزمین موعود، کتاب دزد و … از جمله محبوب‌ترین‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین کتاب های گودریدز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)