;
coinex

بازیگران سریال شیدایی ؛ بیوگرافی و عکس

در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال شیدایی می‌پردازیم که یکی از بهترین مجموعه‌های درام عاشقانه و خانوادگی تلویزیون در سال 1390 بوده است.

سریال شیدایی از جمعه اول مهر ماه، هر روز ساعت 18 از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. این مجموعه 29 قسمتی جذاب و پربیننده‌ به قلم سعید نعمت‌الله به نگارش درآمده و محمدرضا شفیعی تهیه کنندگی سریال را بر عهده داشته است.

ما در ادامه بیوگرافی کارگردان، خلاصه‌ای از داستان و  زندگینامه بازیگران سریال شیدایی را به شما ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال شیدایی

سریال شیدایی به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور یکی از بهترین سریال های ایرانی بوده که در سال ۱۳۹۰ تولید و برای نخستین بار از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.

بازیگران سریال شیدایی

در این سریال جذاب و پرطرفدار بازیگران مطرح و توامندی نقش‌آفرینی کرده بودند. امیر جعفری، زنده‌ یاد پرویز پورحسینی، آتنه فقیه‌ نصیری، گلاره عباسی، عطا عمرانی، اندیشه فولادوند، آرش مجیدی، مریم بوبانی، عنایت‌الله شفیعی، جمال اجلالی، حشمت آرمیده و ملیشا مهدی نژاد هنرپیشه های این مجموعه بودند. همچنین هانی کشاورز، سونیا اسپهروم، طاها حیدری، آرتین حیدری بازیگران نوجوانان سریال شیدایی هستند.

شما در این نوشتار علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال شیدایی ، می‌توانید عکس بازیگران سریال شیدایی را نیز مشاهده کنید.

عطا عمرانی

بازیگران سریال شیدایی

عطا عمرانی در بیست و چهارم تیر ماه سال ۱۳۶۵ در تهران متولد شد. او بازیگری را در کلاس‌های زنده یاد امین تارخ آموخت. در اردیبهشت ۱۳۹۰ سعید نعمت‌الله (نویسنده سریال شیدایی) عمرانی را به محمدمهدی عسگرپور (کارگردان شیدایی) معرفی کرد و به این ترتیب او برای اولین بار تجربه بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

سریال شیدایی یکی از بهترین مجموعه‌های تلویزیون در سال 90 بود و عمرانی با نقش‌آفرینی در آن به شهرت رسید. وی برای تناسب ظاهری با نقش خود به سفارش نویسنده، هفت کیلو وزن کم کرده بود.

عطا عمرانی پس از شیدایی در سریال کیمیا در نقش فرشید ظاهر شد و در مجموعه های دیگری همچون ماه و پلنگ، و در جستجوی آرامش در کنار مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ نیز  به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید:

آتنه فقیه نصیری

بازیگران سریال شیدایی
بیوگرافی بازیگران سریال شیدایی

آتنه فقیه نصیری در بیست و سوم  آبان ماه سال ۱۳۴۷ به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی زبان اسپانیایی در دانشگاه آزاد است و با ایفای نقش در مجموعه خاله سارا و خانه سبز (در نقش لیلی) به شهرت رسید.

بندر مه‌آلود (امیر قویدل)، من زمین را دوست دارم (ابوالحسن داودی)، آهوی وحشی (حمید خیرالدین)، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (ابوالحسن داودی)، دو نفر و نصفی (یدالله صمدی)، آن مرد آمد (حمید بهمنی)، هشت‌پا (علیرضا داوودنژاد) و مزرعه پدری (رسول ملاقلی پور) برخی از فیلم‌های سینمایی کارنامه هنری آتنه فقیه نصیری هستند.

وی در فروردین ۱۳۹۸ در برنامه اکسیر اعلام کرد که به دلیل ابتلا به بیماری ام‌اس از تلویزیون و سینما فاصله گرفته است و دوره درمان را طی می‌کند. او یک سال بعد با بازی در فیلم خانه ماهرخ به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا محمدی و شهاب حسینی به سینما برگشت. آتنه فقیه نصیری پیش از ورود به دنیای بازیگری با فریبرز عرب‌نیا، ازدواج کرد، اما پس مدتی از او جدا شد.

پرویز پورحسینی

بازیگران سریال شیدایی

پرویز پورحسینی که در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

پورحسینی از سال ۱۳۳۹ با شرکت در کلاس‌های شبانه اداره هنرهای دراماتیک بازیگری را به طور حرفه‌ای آموخت و یک سال بعد با اجرای نمایش «مرد گل بدهی» به کارگرانی سمندریان کارش را آغاز کرد.

جاده قدیم، قاتل اهلی، رستاخیز، کمیته مجازات، روز فرشته، رنو تهران – ۲۹، کشتی آنجلیکا، باشو، غریبه کوچک و کمال‌الملک برخی از فیلم‌های کارنامه هنری پورحسینی هستند.

او در مجموعه‌هایی از جمله هزاردستان، ز هر کوی، روزی روزگاری، تصویر یک رویا، همسفر و مختارنامه به ایفای نقش پرداخته است. وی از بازیگران سریال شب دهم  نیز بود.

پرویز پورحسینی در سال ۱۳۵۳ با ناهید ارسباران که او نیز بازیگر بود، ازدواج کرد و حاصل ازدواج این زوج بازیگر یک پسر به نام پورنگ است. وی صاحب دو نوه؛ یک پسر به نام سپهر و یک دختر به نام ستاره نیز شده است.

پرویز پورحسینی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان در بیست و چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شد و پس از چند روز تحمل و مبارزه با بیماری، در هفتم آذر ماه سال ۱۳۹۹ در بیمارستان فیروزگر تهران، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید:

گلاره عباسی

بازیگران سریال شیدایی
عکس بازیگران سریال شیدایی

گلاره عباسی در بیست و نهم تیر ماه سال 1362 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری بوده و بازیگری را از تئاتر دانشجویی آغاز کرده است.

پدر گلاره عباسی اهل شعر و ادبیات بوده و مادرش خانه‌دار است. این بازیگر مطرح یک خواهر بنام بهاره دارد که متخصص تغذیه است و در امارات زندگی می‌کند.

عباسی از شاگردان کلاس‌های بازیگری امین تارخ بوده که در 20 سالگی از همین طریق به مسعود جعفری جوزانی برای بازی در سریال محبوب «در چشم باد» معرفی شد و با ایفای نقش در این مجموعه کارش را جلوی دوربین آغاز کرد.

سریال‌های نون و ریحون، تکیه بر باد، مهرآباد، مدینه، کیمیا و برادر، تله‌ فیلم ‌های پلکان، غریبه‌ ها و شب سال نو، فیلم‌های سینمایی شادروان، ابلق، پدران، دختر ایران و شهربانو برخی از آثار کارنامه هنری گلاره عباسی هستند.

او درباره پذیرفتن ایفای نقش در سریال شیدایی گفته بود: «وقتی به سریال شیدایی دعوت شدم به قدری فیلمنامه و متن زیبا و گیرا بود که برای من واضح بود که می‌پذیرم و خدارو شکر با بازیگرانی بزرگی هم کار کردم.» گلاره عباسی در 32 سالگی با آقای «ادیب راد» ازدواج کرده است.

امیر جعفری

بازیگران سریال شیدایی
بیوگرافی بازیگران سریال شیدایی

زندگینامه بازیگران سریال شیدایی را با امیر جعفری ادامه می‌دهیم، وی زاده‌ی دهم شهریور ماه سال 1353 در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی مدیریت و بازرگانی از دانشگاه آزاد اراک بوده و با شرکت در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان بازیگری را آموخت و وارد دنیای هنر شد.

امیر جعفری جزو بازیگران پرکار تئاتر بوده و تاکنون پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌ است. شروع کارش در سینما اما در 1380 با فیلم نان، عشق و موتور 1000 بود و در همان سال به طور حرفه‌ای در فیلم قارچ سمی جلوی دوربین رفت، سپس سال 1381 با بازی در کنار زنده یاد فتحعلی اویسی در سریال کمدی بدون شرح که از بهترین سریال های طنز ایرانی در آن سال‌ها بود، مشهور شد.

امیر جعفری در سال 1386 با ریما رامین فر ازدواج کرد و ثمره‌ی زندگی موفق این زوج هنرمند، یک پسر بنام آیین است. او از طرفداران تیم فوتبال استقلال است.

بیشتر بخوانید:

اندیشه فولادوند

بازیگران سریال شیدایی
عکس بازیگران سریال شیدایی

اندیشه فولادوند در هفتم مهر ماه سال 1361 در تهران به دنیا آمد. فرهاد فولادوند پدر او شاعر بوده و مادرش معلم بازنشسته است.

وی فارغ التحصیل رشته فلسفه و کلام اسلامی بوده و فعالیت هنری خود را از 18 سالگی با بازی در نقش فرعی کوتاهی در  فیلم «مریم مقدس» آغاز نمود و سپس سال 82 در فیلم «سربازهای جمعه» به ایفای نقش پرداخت.

او در سال 1388 در نهمین تجربه خود در سینما، برای نقش‌آفرینی در فیلم «سنگ اول» جایزه نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی را از جشنواره فیلم جام جم دریافت کرد.

خائن کشی، ترانه، کروکودیل، دم سرخ‌ ها، مستطیل قرمز، راه رفتن روی سیم، انزوا، حریم شخصی، پشت بام تهران، چرخ فلک،  ایراندخت، بچه مهندس، بانوی عمارت و دراکولا برخی از فیلم ها و سریال‌های موفقی هستند که اندیشه فولادوند در آن‌ها ایفای نقش داشته است. اندیشه فولادوند علاوه بر بازیگری شاعر است و در کنار کارش به نجاری و خرید و فروش علاقه زیادی دارد.

آرش مجیدی

بازیگران سریال شیدایی

آرش مجیدی، زاده‌ی هفتم اردیبهشت ماه سال 1353 در آباده شیراز است. او فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی بوده و بازیگری را با اجرا نمایش در تئاتر آغاز کرد. او در کارش چنان قوی و خوب ظاهر شد که توانست به مقام اول بازیگری استان برسد.

پدر او کارمند ذوب آهن و مادرش معلم بوده که در حال حاضر هر دو بازنشسته شده‌اند. با این که خانواده‌اش هنر دوست بودند و به موسیقی و کتاب علاقه داشتند، در ابتدا با فعالیت وی در بازیگری موافق نبودند، اما حالا نظرشان تغییر کرده است.

مجیدی نخسیتن بار در سال 1377 با فیلم شوکران بازیگری جلوی دوربین را تجربه کرد. سپس با ایفای نقش یک پلیس، در سریال رستگاران شناخته شد. او در سال 1389 با نقش‌آفرینی در مجموعه زیر هشت به کارگردانی سیروس مقدم خوش درخشید و پس از آن با بازی هنرمندانه‌اش در سریال ارمغان تاریکی به اوج شهرت رسید.

آرش مجیدی در سال 1383 (30 سالگی) با خانم میلیشیا مهدی نژاد که او نیز بازیگر است، ازدواج کرده که ثمره زندگی موفق این زوج هنرمند یک فرزند دختر بنام میشاست. او درباره شغل آینده دخترش گفته است: «من و همسر به این نتیجه رسیدیم اگر دخترمان میشا بخواهد بازیگری را برای شغل آینده‌اش انتخاب کند؛ باید امکانات را در اختیارش قرار دهیم. ما باید دنیا را تا آنجا که خودمان شناختیم به او بشناسانیم و کمک کنیم که خودش به دید تازه‌ای از دنیای اطرافش برسد و به توانایی خودش آگاه شود.»

میلیشا مهدی نژاد

بازیگران سریال شیدایی

بیوگرافی بازیگران سریال شیدایی را با میلیشا مهدی نژاد به پایان می‌رسانیم، وی در بیست و نهم دی ماه سال 1358 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته روانشناسی عمومی است و کار هنری خود را از 18 سالگی با شرکت در کلاس های بازیگری کانون سینماگران جوان آغاز نمود.

در سال 1378 در سریال توی خونه بازیگری جلوی دوربین را تجربه کرد و سه سال بعد، زمانی که 23 ساله داشت با ایفای نقش فیلم ارتفاع پست که یکی از بهترین فیلم های ابراهیم حاتمی کیا است وارد سینما شد.

مهدی نژاد پس از نقش‌آفرینی در فیلم خانه وحشت به کارگردانی آقای آب پرور، در تلویزیون به عنوان بازیگر و مجری مجموعه خانه مهر شبکه سه به کارش ادامه داد.

او پس از چند سال زندگی در خارج از کشور، به ایران بازگشت و در سال 1389 در سریال جراحت ساخته‌ی محمدمهدی عسگرپور، به ایفای نقش پرداخت.

میلیشا مهدی نژاد در 25 سالگی با آرش مجیدی که او نیز بازیگر است، ازدواج کرد. آن‌ها یک دختر به نام میشا داردند. مهدی نژاد علاوه بر بازیگری به عنوان مشاور روانشناسی در زمینه افسردگی نیز فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید:

خلاصه داستان سریال شیدایی

محمدتقی خان سپاهان مردی مسن است که ثروتش را بین دو پسر و دخترش عاطفه تقسیم می‌کند. اما حمید شوهر عاطفه ارثی که به همسرش رسیده را به باد می‌‌دهد.

بازیگران سریال شیدایی

طاها به دلیل بیماری قلبی‌اش، وصیت‌نامه‌ای تنظیم می‌کند و ثروتی که سهم او بوده را در به ماهان پسر خواهرش می‌‌بخشد. اما او در یک اتفاق با دختری به نام لیلا آشنا می‌شود و پس مدتی بین لیلا و طاها علاقه‌ای به وجود می‌آید و آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند.

در این میان حمید همسر عاطفه، دست به هر کاری می‌ زند تا این وصلت سر نگیرید. از طرفی مخفی کاری طاها از لیلا در مورد گذشته‌اش منجر به حوادث غیر منتظره‌ای می‌شود که همه‌ی اعضای خانواده‌اش را به گونه ای درگیر ماجرای خود می‌کند.

کارگردان سریال شیدایی

بازیگران سریال شیدایی

محمدمهدی عسگرپور، در سال ۱۳۴۲ در تهران متولد شد. ایشان فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشکده صدا و سیماست. وی از سال ۱۳۶۶ با ساخت فیلم‌های کوتاه فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

گل‌های گرمسیری، جراحت، نفس گرم، میهمان داریم، اقلیما، قدمگاه و پرواز در نهایت از آثار پربیننده‌ی کارنامه هنری محمدمهدی عسگرپور به شمار می‌آیند.

عسگرپور در کنار کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی، مسئولیت‌های دیگری از جمله معاونت بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی، سرپرست مرکز سینمای تجربی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دوم، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرعامل خانه سینما و مدیرعامل خانه هنرمندان را نیز برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

عوامل تولید سریال «شیدایی»

  • نویسنده فیلمنامه: سعید نعمت الله
  • تهیه کننده: محمدرضا شفیعی
  • کارگردان: محمد مهدی عسگرپور
  • مدیر روابط عمومی: امیر امیری
  • منشی صحنه: مهین شهبازی
  • دستیار دوم کارگردان: جواد حسینی
  • مدیر مالی: محبوبه بختیاری و عطیه کاظمی
  • تصویربردار: مصطفی معمار
  • طراح لباس: منصوره قاضی دوست
  • دستیار اول کارگردان: لیلا رنگرزان
  • مدیر برنامه ریزی: علی صابری
  • صداگذاری و ترکیب صداها: احسان افشاریان و مونا نخجوان
  • طراح گریم: مهرداد میرکیانی
  • صدابردار: فرشید احمدی
  • طراح صحنه: بابک پناهی
  • مدیر تولید: فرشید رئوفی
  • خواننده: علی لهراسبی
  • آهنگساز: آرمان موسی پور
  • تدوین: محمد حسین غضنفری و رضا شهبازی
  • مدیر تصویربرداری: رضا شیخی
  • عنوان بندی: جواد اشرفیان
  • عکاس: امیرحسین شجاعی
  • مدیر تدارکات: افشین رئوفی

سوالات متداول

 بازیگران سریال شیدایی چه کسانی هستند؟

امیر جعفری، زنده‌ یاد پرویز پورحسینی، آتنه فقیه‌ نصیری، گلاره عباسی، عطا عمرانی، اندیشه فولادوند، آرش مجیدی، مریم بوبانی، عنایت‌الله شفیعی، جمال اجلالی، حشمت آرمیده و ملیشا مهدی نژاد در مجموعه شیدایی نقش‌آفرینی کرده بودند. همچنین هانی کشاورز، سونیا اسپهروم، طاها حیدری، آرتین حیدری بازیگران نوجوانان سریال شیدایی هستند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال شیدایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر