;
coinex

باگ جدید واتساپ ؛ اطلاعات همه کاربران در معرض خطر است!

بنابر اعلام شرکت واتساپ، دو باگ جدید واتساپ که یکی از آن‌ها در مرحله خطر بحرانی رده بندی شده، در بروزرسانی جدید این اپلیکیشن برطرف شده است.

البته برای اینکه این دو باگ امنیتی مهم را برطرف کنید، بایستی هرچه زودتر اپلیکیشن پیامرسان این شرکت را بروزرسانی کنید. البته این موضوع با توجه به محدودیت‌های اینترنتی روزهای اخیر در ایران کار سختی به نظر می‌رسد، اما در هر حال بهتر است اگر به اینترنت دسترسی دارید این سرویس پیامرسان را آپدیت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین جایگزین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه Whatsapp چی نصب کنیم؟

باگ جدید واتساپ

واتساپ اخیرا اخبار مربوط به یک آسیب‌پذیری بحرانی را که در جدیدترین بروزرسانی این پیامرسان برطرف شده، اما امکان دارد همچنان در نسخه‌های قدیمی‌تر وجود داشته باشد منتشر کرده است. این ایراد امنیتی از نظر تئوریک به هر هکری امکان می‌دهد تا از یک خطای کد که در جامعه برنامه‌نویسی به عنوان سرریز عدد شناسایی می‌شود،‌ برای سرقت اطلاعات استفاده کند.

در این روش، هکر تماس ویدیویی به خصوصی را طراحی می‌کند و از طریق آن، کد مخرب بر روی گوشی افراد اجرا خواهد شد. آسیب‌پذیزی‌های اینچنینی که از طریق اجرای کد از راه دور دسترسی به سیستم را امکانپذیر می‌کند یکی از بهترین روش‌ها برای هکرها برای نصب بدافزار، جاسوس افزار و دیگر نرم‌افزارهای مخرب روی گوشی قربانیان است.

باگ جدید واتساپ ؛ اطلاعات همه کاربران در معرض خطر است!

در واقع این ایراد امکان ورود به گوشی را برای هکرها میسر می‌کند و می‌توانند در ادامه با اتکا به تکنیک‌هایی مانند حملات ترفیع امتیاز، بیش از پیش به دستگاه قربانیان نقوذ کنند.

این آسیب‌پذیری جدید واتساپ در دیتابیس ملی آسیب‌پذیری‌ها با کد شناسایی CVE-2022-36934 ثبت شده است و نمره آن 9.8 از 10 است. دریافت این نمره به معنای ارتقای آسیب‌پذیری واتساپ به بالاترین سطح تهدید امنیتی یعنی بحرانی است.

واتساپ اطلاعاتی از دیگر ایراد امنیتی، یعنی CVE-2022-27492 نیز منتشر کرده است که به هکرها امکان می‌دهد بعد از ارسال یک فایل ویدیویی، کد را روی دستگاه شما اجرا کنند. این باگ امنیتی نمره 7.8 از 10 را دریافت کرده که باز هم سطح تهدید بالا را دارد.

آنطور که واتساپ اعلام کرده، این دو ایراد امنیتی در حال حاضر برطرف شده‌اند و از آنجایی که عموم گوشی‌ها به طور پیشفرض به روزرسانی می‌شوند، اگر در خارج از ایران باشید برای آپدیت مشکلی ندارید. متاستفانه این برنامه در حال حاضر برای کاربران داخل ایران در دسترس نیست و در نتیجه امکان دریافت بروزرسانی نیز وجود ندارد. با این حال توصیه می‌شود که اگر به واتساپ دسترسی پیدا کردید، حتما آن را بروزرسانی کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص باگ جدید واتساپ چیست؟ آیا شما امکان بروزرسانی واتساپ را دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر