;
coinex

هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو توسط متا معرفی شد

شرکت متا از سیستم هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو پرده برداشته که می‌تواند با دریافت یک متن توصیفی ساده شروع به ساخت یک ویدیو کند.

متا از سیستم هوش مصنوعی و جدید خود که می‌تواند متن را به ویدیو تبدیل کند، رونمایی کرد. این سیستم شبیه Dall-E است، اما وقتی به آن متن می‌دهید، به جای اینکه توضیحات شما را به تصویر تبدیل کند، یک ویدیو برای شما ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: ساخت تصویر از متن با هوش مصنوعی دالی ای (DALL-E) به زودی عرضه می‌شود

جزئیات سیستم هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو

مارک زاکربرگ با انتشار ویدئویی از نقاشی کشیدن خرس عروسکی از خود، از این اپلیکیشن که ظاهرا Make-A-Video نام دارد، رونمایی کرد. در این ویدئو همچنین یک اسب در حال نوشیدن آب، یک بشقاب پرنده در حال پرواز در نزدیکی زمین، یک هنرمند با بوم نقاشی و یک سگ ابرقهرمان در حال پرواز است. همه این ویدیوها با توضیحات متنی ساده ایجاد می‌شوند.

هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو توسط متا معرفی شد

زاکربرگ می‌گوید:

«عملکرد این سیستم شگفت‌انگیز است. ایجاد یک ویدیو بسیار دشوارتر از یک تصویر است، زیرا سیستم علاوه بر تلاش برای بازتولید دقیق هر پیکسل، باید چگونگی تغییر آن را در طول زمان پیش‌بینی کند. “Make-A-Video این کار را با افزودن لایه‌های نظارت شده انجام می‌دهد و به سیستم اجازه می‌دهد حرکات را در دنیای واقعی درک کند و از این یادگیری‌ها در الگوریتم‌های متن به تصویر معمولی استفاده کند.»

مدیر متا می‌گوید که این شرکت در آینده نسخه کاملی از سیستم را به اشتراک خواهد گذاشت، اما مشخص نیست که کاربران چه زمانی می‌توانند این هوش مصنوعی را امتحان کنند. اما در مجموع به نظر می‌رسد ویدیوها کوتاه و باکیفیت هستند و با کمک پیشرفت‌های اخیر این شرکت در فناوری‌های زایا ساخته شده‌اند. متا در بیانیه‌ای درباره هوش مصنوعی جدید خود گفت:

«Make-A-Video از مجموعه داده‌های عمومی برای ارائه سطح بالاتری از شفافیت در تحقیقات استفاده می‌کند. ما آزادانه مطالعات هوش مصنوعی زایا و نتایج آنها را برای دریافت بازخورد از کاربران با استفاده از روش‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پروژه هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو شرکت متا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر