;
coinex

تنظیم بازار میوه شب عید با استفاده از فناوری نانو

طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی دولت سعی دارد در تنظیم بازار میوه و عرضه‌ی آن از تکنولوژی فناوری نانو استفاده کند. گزارش کامل این خبر را در تکراتو بخوانید.

افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو دیروز 9 مهر با همراهی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. دکتر ساداتی نژاد؛ وزیر جهادکشاورزی حاشیه افتتاحیه از ایجاد کارگروه نانو در وزارت، خبر داد. گفته می‌شود این کارگروه با محوریت تات و با هدف استفاده از محصولات در حوزه کشاورزی فعالیت خواهد کرد. در این نمایشگاه در صحبت‌هایی از تنظیم بازار میوه شب عید با استفاده از فناوری نانو به میان آمد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: فروش اقساطی هایما S5 مهر 1401 [+جدول شرایط فروش]

برای تنظیم بازار میوه از تکنولوژی نانو استفاده می‌کنیم

وزارت محترم جهاد کشاورزی در حاشیه‌ی افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو با اشاره به جایگاه نمایشگاه در معرفی دانش نانو افزود: این نمایشگاه از نمایشگاه‌های فعال کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه دانش روز به نمایش می‌گذارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی همچنین با اعلام افزایش استفاده‌ی گسترده‌ی دانش نانو در صنعت کشاوزی در ادامه‌ی صحبت‌های خود از تشکیل کارگروه تات که در آن کارهای بنیادی نانویی با نگاه به کشاورزی و رویکرد افزایش بازدهی، انجام می‌گیرد تصریح کرد:

در تلاش هستیم محصولاتی که تولید شده یا تحقیقاتی که در حوزه نانو به انجام رسیده در کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

تنظیم بازار میوه

وی همچنین از معرفی دستگاه نانو حباب و استفاده از آن در حوزه کشاورزی دامپروری خبر داد و گفت: به دلیل کاربرد فناوری نانو در این محصول افزایش عملکرد داشتیم.

موضوع جالب دیگری که در این گفتگو مطرح شد، بحث استفاده از فناوری نانو در تنظیم بازار میوه شب عید بود. دکتر ساداتی نژاد در این باره اینگونه توضیح داد:

 با برنامه ریزی هایی که شده میوه تنظیم بازار را با فناوری نانو در حوزه پوشش و ماندگاری به بازار عرضه می‌کنیم. چون مردم طیف زمانی دید و بازدید در عید نوروز دارند امیدواریم اولین نمونه آن را در تنظیم بازار امسال مورد استفاده قرار دهیم.

در پایان وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران از رشد شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار امیدواری کرد و گقت: از ایده‌های همه شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کنیم، اگر محصولاتی در حوزه کشاورزی در شرکت‌های دانش بنیان وجود داشته باشد در بحث کشاورزی از رسالت ماست که مورد حمایت حوزه تات قرار بگیرد تا از این ظرفیت بهره ببریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استفاده از فناوری نانو در تنظیم بازار میوه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر