;
coinex

دوربین گلکسی S23 اولترا به تکنولوژی لرزش‌گیر سنسور شیفت مجهز می‌شود

سامسونگ احتمالا دوربین گلکسی S23 اولترا را به تکنولوژی لرزش‌گیر سنسور شیفت مجهز می‌کند. برخی معتقدند که دو گوشی دیگر این خانواده، یعنی اس 23 و اس 23 پلاس نیز از این فناوری برخوردار خواهند شد.

اخیرا پتنت جدیدی از سامسونگ منتشر شده که به این موضوع اشاره می‌کند. اسناد این پتنت نشان می‌دهند که این غول فناوری کره‌ای قصد دارد تکنولوژی لرزش‌گیر جدیدی را معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

آنچه از تکنولوژی دوربین گلکسی S23 اولترا می‌دانیم

سنسور شیفت کاملا متفاوت از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) عمل می‌کند. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، فناوری سنسور شیفت باعث می‌شود که سنسور دوربین مطابق با حرکت و لرزش گوشی، حرکت کند. گفته می‌شود که این سیستم نسبت به OIS برتری دارد؛ هرچند که برخی افراد، مخالف این ادعا هستند.

دوربین گلکسی S23 اولترا به تکنولوژی لرزش‌گیر سنسور شیفت مجهز می‌شود
دوربین گلکسی S23 اولترا

فناوری سنسور شیفت کمپانی اپل در گوشی آیفون 12 پرو مکس کار خود را آغاز کرد؛ اما سامسونگ همچنان از OIS استفاده می‌کند. از فروردین ماه سال گذشته، گزارش‌هایی از تکنولوژی سنسور شیفت سامسونگ منتشر شد؛ اما ادامه پیدا نکرد. اما پتنت جدید نشان می‌دهد که سامسونگ به‌صورت مخفیانه، در حال توسعه تکنولوژی سنسور شیفت بوده و حالا احتمالا آماده است.

پتنت جدید با عنوان « Camera Module Including Image Stabilization Assembly, And Electronic Device Including Same» پنجشنبه گذشته منتشر شد. خبرگزاری GalaxyClub برای اولین بار به این داده‌ها دست پیدا کرده است. مشخص شد که سامسونگ، به دوربین اولترا واید با لنز پریسکوپ اشاره کرده که از تکنولوژی سنسور شیفت بهره می‌برد.

این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد فناوری جدید را در دوربین زوم گلکسی اس 23 اولترا قرار دهد، نه دوربین اصلی. این‌ در حالی‌است که اپل، سنسور شیفت را در دوربین اصلی گوشی خود قرار داده بود.

اگر این خبر درست باشد، پس دوربین گلکسی S23 اولترا با سنسور 10X تله‌فوتو به این ویژگی مجهز می‌شود. از آنجا که نسخه‌های استاندارد و پلاس سری S23 به دوربین زوم 10X مجهز نمی‌شوند، می‌توان پیش‌بینی کرد که از سنسور شیفت بهره‌ای نمی‌برند. البته شاید سامسونگ تصمیم بگیرد که فناوری خود را در دوربین‌های زوم 3X نیز بگنجاند.

هنوز به‌طور قطع نمی‌توان گفت که دوربین گلکسی S23 اولترا به سنسور شیفت مجهز می‌شود یا خیر؛ اما دیر یا زود شاهد رونمایی تکنولوژی جدید سامسونگ خواهیم بود. این کمپانی در پتنت خود اشاره کرده که فناوری جدید در انواع دستگاه‌های الکترونیکی، از جمله گوشی‌های هوشمند، تاشو، رول‌شونده و سایر مدل‌ها کاربرد دارد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که در گوشی‌های تاشوی سال آینده، شاهد دوربین‌های سنسور شیفت باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تکنولوژی سنسور شیفت در دوربین گلکسی اس 23 اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر