;
coinex

بزرگترین رکود بورس در دو ماه اخیر [+آمار]

بنابر جدیدترین آمارها، امروز شاهد بزرگترین رکود بورس در دو ماه اخیر بودیم و ارزش معاملات خرد سهام با کاهشی 18 درصدی نسبت به روز قبل به رقم هزار و 876 میلیارد تومان رسیده است.

بنابر بررسی‌های انجام شده، ارزش معاملات خرد سهام با کاهشی 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 876 میلیارد تومان رسیده که کمترین رقم در دو ماه گذشته محسوب می‌شود. در معاملات دوشنبه یازدهم مهر، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل، 3 هزار و 311 واحد افت داشت و به رقم یک میلیون و 318 هزار و 713 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس هم با ریزش 998 واحدی در سطح 381 هزار و 113 توقف کرد. همچنین شاخص کل فرابورس 58 واحد ریزش داشت و به سطح 18 هزار و 65 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه فرابورس 12 مهر 1401

بزرگترین رکود بورس در دو ماه اخیر

به گزارش اقتصاد نیوز، موثرترین نمادها در ریزش امروز بورس، میدکو، بفجر و کچاد بودند و در مقابل نمادهای وغدیر، شپنا و ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و فغدیر بالاترین تاثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و فرابورس، شراز و بهپاک بیشترین تاثیر افزایشی را داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس، دانا در صدر است و شستا خگستر در رده‌های بعدی جای دارند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان جزو پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

بزرگترین رکود بورس در دو ماه اخیر [+آمار]

ارزش معاملات کل بازار سرمایه در روز دوشنبه 11 مهر نیز به رقم 139 هزار و 857 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 136 هزار و 465 میلیارد تومان بود که 98 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل داده است.

امروز 37 نماد صف خرید داشتند و 101 نماد صف فروش. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 26 درصدی به 107 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 20 درصد افزایش داشت و به 363 میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 120 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 21 میلیارد تومان ایستاد. در پایان معاملات نماد گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) با صف‌ خرید 7 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از گدنا، نمادهای وتعاون (شرکت بیمه تعاون) و وگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد بفجر تعلق داشت که ارزش آن 77 میلیارد تومان بود. پس از بفجر، نمادهای فمراد، حپترو، گکوثر و میدکو بیشترین صف فروش داشتند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص بزرگترین رکود بورس در دو ماه اخیر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر