;
coinex

مشکل دریافت شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو ؛ تاثیر محدودیت‌های اینترنتی یا باگ سامانه؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران از مشکل دریافت شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو و پیامدهای آن خبر داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفته که با وجود الزام قانون، اعضای اتحادیه برای اخذ شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو با مشکلاتی مواجه هستند.

سید احمد حسینی در یک نشست خبری با موضوع مبارزه با قاچاق کالا در حوزه لوازم یدکی خودرو گفته که یکی از مهمترین چالش‌های این روزها، قوانین جدید و بعضا دست و پا گیر است. آقای حسینی توضیح می‌دهد که قانونگذار از تصویب قوانین برنامه‌هایی دارد و برای محقق شدن اهداف و برنامه‌های خود در درجه اول نباید حکم قانون توسعه پیدا کند و در درجه دوم نیز زیرساخت‌های لازم جهت اجرایی شدن قوانین فراهم شود تا اجرای قوانین به شیوه درست انجام شود و به همین علت نظارت بر اجرای صحیح قوانین در زمره وظایف مجلس شورای اسلامی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو می‌گوید با این وجود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ یک از این موارد رعایت نشده و اجرای نادرست قوانین چالش‌هایی پدید آورده است. به گفته آقای حسینی مجریان در قانون مبارزه با قاچاق کالا، حکم قانون را توسعه‌ داده‌اند که خود خلاف قانون است. همچنین زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قوانین جدید فراهم نشده و در نتیجه قوانین به طرز نادرستی در حال اجرا است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در ادامه افزود: «در حوزه توسعه حکم قانون، ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صراحت صحبت از کالاهای خارجی می‌کند اما ماده 5 آئین نامه ماده 13 در واقع حکم قانون را توسعه داده است و تولیدات داخلی را هم در زمره این قانون قرار داه است که برخلاف قانون است».

مشکل دریافت شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو

حسینی اظهار داشته که دستورالعمل مورخ 12 مرداد 1401 در خصوص اخذ و نصب شناسه کالا و کد رهگیری، مواردی را در بر دارد که حکم قانون را توسعه داده است که در وهله اول مهلت اخذ شناسه کالا 15 مهر و کد رهگیری را 15 آذر تعیین کرده است که متاسفانه به علت مشکلاتی که سامانه دارد تا به امروز برای اخذ کد شناسه اظهاری، اعضا مشکلات متعددی دارند و امکان اخذ کد رهگیری نیز تا به امروز وجود ندارد. او افزود:

برای ورود به سامانه جامع تجارت یک سری پیش‌نیاز‌ها وجود دارد و به عنوان یک کاسب باید پروانه کسب اخذ کنیم و کد نقش را از سامانه دریافت کنم که یکی از مشکلات اصناف، مشکلات سامانه اصناف ایرانیان بوده است تا به امروز نیز این مشکل همچنان حل نشده است.

مشکل دریافت شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو ؛ تاثیر محدودیت‌های اینترنتی یا باگ سامانه؟

وی افزود: «مشکل بعدی اخذ کد آیسیک تولیدکنندگان صنفی است، ما برای ساماندهی بازار و برای شناسه‌دار کردن تولیدات داخلی و کالاهای سطح عرضه موافق اجرای قانون بوده و هستیم اما اولین قدم تاکنون برداشته نشده زیرا تازمانی که کد آسیسک تولید‌کنندگان صنفی مصوب و اجرا نشود تولید‌کنندگان صنفی ما نمی‌توانند در سامانه جامع تجارت کد نقش دریافت کنند و برای کالاهای تولیدشان شناسه کالا و کد رهگیری دریافت کنند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مشکل دریافت شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر