;
coinex

بهترین شبکه های اجتماعی 2022 ؛ اینستاگرام، توییتر یا یوتیوب؟

بهترین شبکه های اجتماعی 2022 از نظر شما کدام‌ها هستند؟ شما بیشتر از کدام شبکه یا شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟ با ما همراه باشید تا با پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سال 2022 آشنا شوید.

در اوایل ظهور شبکه‌های اجتماعی، هدف از به وجود آمدن آنها ایجاد ارتباط با دوستان بود؛ اما به مرور زمان توانست به یک جامعه بزرگ‌تر تبدیل شود. در حال حاضر افراد نه تنها برای ارتباط با دوستان خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بلکه کسب و کارها هم برای رشد برند و فروش خود از آنها بهره می‌برند.

شبکه‌های اجتماعی یک محیط بسیار جذاب برای فعالیت افراد در زمینه‌های مختلف مانند کسب و کار، آگاهی از اخبار، خرید و ارتباط با دوستان است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده شبکه‌های اجتماعی به گزینه مناسبی برای کسب و کار و امثال آن تبدیل شوند، آمار بسیار بالای کاربران در آنها است.

بهترین شبکه های اجتماعی 2022 موضوعی است که در ادامه بررسی شده است. شما می‌توانید با ادامه مطلب همراه باشید و با بهترین‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین شبکه های اجتماعی 2022

چه شما در شبکه‌های اجتماعی، یک بازاریاب باشید چه یک سرمایه گذار که به دنبال بازاریابی در این شبکه‌ها هستند، بهتر است با انواع رسانه‌هایی که می‌توانند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کنند، آشنا باشید. آگاهی داشتن از رسانه‌های اجتماعی جدید این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از شبکه‌های اجتماعی استفاده حداکثری داشته باشید و به آنچه در ذهن دارید نزدیک‌تر شوید.

شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل هم برای ایجاد ارتباط با اطرافیان، انواع مختلفی دارند. در ادامه پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سال 2022 معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید تا ویژگی‌ها و برتری‌های هر کدام بیشتر آشنا شوید.

فیس بوک

بهترین شبکه های اجتماعی 2022
بهترین شبکه های اجتماعی 2022

فیس بوک از بهترین شبکه های اجتماعی 2022 در سراسر جهان است که هر ماه بیش از دو میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند. تقریبا یک سوم جمعیت است! بیش از ۶۵ میلیون کسب‌وکار از صفحات فیس‌بوک استفاده می‌کنند و بیش از شش میلیون تبلیغ‌کننده فعال کسب‌وکار خود را در فیس‌بوک تبلیغ می‌کنند.

البته فیسبوک در ایران مانند سایر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما اگر کسب و کاری دارید که به صورت بین المللی فعالیت دارد فیس بوک یک شبکه اجتماعی جذاب است. همچنین اگر کسب و کاری در ایران دارید و مطمئنید که بخش بزرگی از مخاطبان شما در فیسبوک حضور دارند، می‌توانید از این پلتفرم اجتماعی استفاده کنید.

شروع به کار در فیس بوک آسان است زیرا تقریباً تمام فرمت‌های محتوا در فیس بوک عالی کار می‌کنند. شما می‌توانید متن، تصاویر، ویدیوها، لایو و استوری بگذارید. اما توجه داشته باشید که الگوریتم فیس بوک محتوایی را در اولویت قرار می‌دهد که باعث مکالمات و تعاملات معنادار بین افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

YouTube

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو است که در آن کاربران روزانه یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می‌کنند. برای شروع، می‌توانید یک کانال YouTube برای نام تجاری خود ایجاد کنید که در آن ویدیوها را برای سابسکرایب‌های خود آپلود کنید تا مشاهده کنند، لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند.

یوتیوب (متعلق به کمپانی گوگل) علاوه بر اینکه دومین سایت بزرگ شبکه اجتماعی است، اغلب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل نیز شناخته می‌شود. برای سئو یوتیوب نیازی به کاری خارج از برنامه نیست. می‌توانید از تمامی تکنیک‌های سئو قابل انجام در یوتیوب استفاده کنید تا ویدئوهای شما سئو شده و به کاربران بیشتری نمایش داده شوند.

واتساپ

واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های موجود در میان ایرانیان و از بهترین شبکه های اجتماعی 2022  است که امنیت عالی و مثال زدنی دارد. برقراری تماس صوتی و تصویری و حتی تماس‌های گروهی در این برنامه امکان پذیر است و رابط کاربری ساده، ولی گرافیک خوبی دارد.

واتساپ با 2 میلیارد کاربر ماهانه در سطح جهان، با اختلاف محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان است. طبق رتبه بندی شبکه‌های اجتماعی در جهان بدنیست بدانید که واتساپ در این لیست سومین برنامه برتر بوده است.

واتساپ به‌شما این امکان را می‌دهد تا با ارسال پیام‌های متنی، ویدیویی یا صوتی با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. همچنین از طریق این پیام‌رسان می‌توانید با دیگران تماس‌های صوتی و تصویری داشته باشید و از طریق صفحه چت نیز برای آن‌ها اسناد، تصاویر، موقعیت مکانی و محتوا را ارسال کنید. افزون بر این، امکان ایجاد گروه‌ متشکل از چندین کاربر نیز در واتساپ فراهم است.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام

اگر می‌خواهید تصاویر و ویدئو کلیپ‌های کوتاه ببینید، اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی قدیمی در ایران، برای انجام این کار است. 37 درصد بزرگسالان آمریکایی حداقل یک حساب کاربری در اینستاگرام دارند و در ایران نیز تقریبا تمام کاربران در این شبکه اجتماعی حضور دارند.

امکان ساخت اکانت و صفحه اختصاصی، قرار دادن ویدیو در موضوعات مختلف، امکان برچسب گذاری روی ویدیو، فالو کردن شخصیت‌های دلخواه و … از ویژگی‌های محبوب و جالب این شبکه اجتماعی است که باعث شده از بهترین شبکه های اجتماعی 2022 باشد.

شاید ناعادلانه باشد، اما این شبکه اجتماعی به دلیل سطحی بودن و عکس‌های سلفی زیاد، تا این حد مشهور شده است. اگر این موارد را کنار بگذارید، می‌توانید عکاسی‌های خیره‌کننده، کارهای هنری بی‌نظیر و چیزهای مفید دیگری هم پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

توییتر

توییتر یکی از دیگر از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب در سراسر دنیا است که میزان تعامل در آن حتی از اینستاگرام و تیک تاک هم بالاتر است. آمار بسیار جذاب و خیره کننده‌ای در مورد توییتر وجود دارد که چند مورد از مهم ترین آنها در ادامه آمده است.

  • 42 درصد کاربران فعال روزانه آمریکایی توییتر بین 18 تا 29 سال سن دارند.
  • 27 درصد کاربران توییتر بین 30 تا 49 سال سن دارند.
  • 25 درصد از کاربران توییتر بیش از 50 سال سن دارند.

این آمار نشان می‌دهد که جامعه توییتر را یک جامعه بسیار جوان تشکیل می‌دهد و برای کسب و کارهایی که به دنبال جذب مخاطب جوان هستند، یک گزینه بسیار عالی و مناسب است. افراد مختلف از توییتر برای تعامل و کسب اطلاعات در مورد اخبار یا رویدادهای محبوب خودشان استفاده می‌کنند.

تیک تاک

تیک تاک یک برنامه اشتراک ویدیو برای آیفون و اندروید است. برنامه Tik Tok توانسته در مدت زمانی بسیار کوتاه بین کاربران اینترنت معروف و محبوب شود. در این برنامه می‌توانید ویدیوهایی کوتاه را همراه با موسیقی پس زمینه به اشتراک بگذارید.

در حالی که اینستاگرام جایگاه ثابت و بالایی در میان کاربران دارد، TikTok به دنبال کسب جایگاه اینستاگرام است. همچنین، با توجه به اینکه محتواهای ویدیویی کوتاه در حال دیده شدن هستند، TikTok پلتفرم ایده‌آلی برای استفاده در سال 2022 است. تیک تاک قرار است به یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌هایی تبدیل شود که برندها می‌توانند از آن برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنند.

تیک‌ تاک در جهان بیش از یک میلیارد کاربر دارد و تنها اپلیکیشنی است که به این سرعت همه‌گیر شده است. ویدیوهای این برنامه را می‌توان در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام نیز به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید:

پینترست

یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی 2022 پینترست است. Pinterest توسط Ben Silbermann ،Paul Sciarra و Evan Sharp به عنوان یک نسخه بتا در مارس 2010، راه‌اندازی شد. عضویت در این پلتفرم در ابتدا فقط با داشتن دعوت‌نامه ممکن بود اما اکنون برای عموم آزاد است. در سال 2011، پینترست به عنوان برترین استارت آپ سال انتخاب شد و مجله تایمز آن را به عنوان یکی از 50 وب سایت برتر این سال معرفی کرد.

برنامه Pinterest یک پلتفرم رسانه اجتماعی ترند در دنیا است که در آن می‌توانید تصاویری از هر موضوعی که برایتان جالب است جمع‌آوری کرده و به اشتراک بگذارید. همچنین در این پلتفرم می‌توانید با مرور مجموعه‌های دیگر کاربران Pinterest به صورت بصری علایق جدیدی را کشف کنید. برنامه Pinterest یک تابلوی اعلانات است اما با ابزارهای سازمانی و نشانه گذاری شده.

تلگرام

تلگرام هم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های پیام‌رسان موجود به شمار می‌رود که قابلیت‌های بسیار متعددی را در اختیار کاربران قرار داده و استفاده از تمام سرویس‌های آن رایگان است. تلگرام ویژگی‌های متعددی دارد که آن را از سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متمایز می‌کند.

به عنوان مثال تلگرام که از بهترین شبکه های اجتماعی 2022 است، از سیستم رمزنگاری سرتاسری بهره می‌برد و به هیچ عنوان اجازه دسترسی سایر افراد به حریم خصوصی کاربران را نمی‌دهد.

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان یا مسنجر است که امکان رد و بدل پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویر، ویدیویی و غیره را به صورت رایگان و از طریق شبکه اینترنت امکان‌پذیر می‌کند. این اپلیکیشن همچنین از امکان ساخت گروه و انجام گفتگوهای گروهی و ساخت کانال هم پشتیبانی می‌کند.

اسکایپ

بهترین شبکه های اجتماعی 2022

یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی 2022 اسکایپ است. اسکایپ برای اولین بار در آگوست سال ۲۰۰۳ توسط «پریت کاسسالو» و «جان تالین» منتشر شد و اینک در ویندوز، iOS، اندروید، مک و لینوکس قابل استفاده است. طبق آماری که اخیراً منتشر شده، حدود ۱۰۰ میلیون نفر از این نرم‌افزار به صورت ماهیانه و حدود ۴۰ میلیون نفر به صورت روزانه استفاده می‌کنند.

این نرم‌افزار انواع مکالمات صوتی و تصویری را به صورت رایگان در سرتاسر جهان در دسترس کاربران قرار می‌دهد. میلیون‌ها نفر با مشاغل مختلف از اسکایپ برای برقراری تماس ویدئویی و صوتی رایگان فردی و گروهی استفاده می‌کنند، پیام‌های فوری ارسال می‌کنند و پوشه‌ها و فایل‌های مختلف را با دیگران در اسکایپ به اشتراک می‌گذارند.

لینکدین

بهترین شبکه های اجتماعی 2022

 

لینکدین شبکه‌ای است که افراد مختلف با تخصص‌های گوناگون در آن عضو می‌شوند و با حرفه‌ای‌های کار خود ارتباط برقرار می‌کنند. هدف این افراد ارتباطات کاری، اشتراک‌گذاری دانش و مهارت یا پیدا کردن بهترین موقعیت‌های شغلی است.

این شبکه اجتماعی که از بهترین شبکه های اجتماعی 2022 است، در دسامبر سال 2002 راه‌اندازی شد و در ماه مِی 2003 در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت. شاید کسی که برای اولین بار وارد لینکدین می‌شود از فضای رسمی آن کمی جا بخورد ولی بعد از مدتی می‌بیند که همه‌چیز درست و اصولی پیش می‌رود انگار که شما در محل کار حضور دارید.

لینکدین یکی از کاربردی‌ترین پلتفرم‌هایی است که می‌تواند به ابزار خوبی برای کسب و کار شما بدل شود. تنها کافی است کمی نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید و با بخش‌های مختلفش آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

اسنپ چت

بهترین شبکه های اجتماعی 2022

 

اسنپ چت یک شبکه‌ی اجتماعی پیام‌رسان محسوب می‌شود که مبنای کار آن ارسال عکس به دوستان به صورت موقت است. یعنی اینکه عکسی را برای دوستتان ارسال می‌کنید و دوست شما فقط چند ثانیه (یا حتی یک ثانیه) می‌تواند آن را ببیند.

به مروز زمان و با با زیاد شدن کاربران سرویس Snapchat، امکانات بسیاری به این سرویس محبوب اضافه شده ولی همچنان ماهیت اصلیِ خود که همان ارسال تصاویر نابودشونده بود را حفظ کرده است.

لازم به ذکر است که با توجه به نوع کارکرد این سرویس، اکثر مخاطبان آن را قشر نوجوان و به اصطلاح Teenager‌ها تشکیل می‌دهند.

Tumblr

Tumblr یک سایت میکروبلاگینگ و شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری متن، عکس، لینک، ویدئو، فایل صوتی و غیره است. مردم طیف گسترده‌ای از چیزها را در Tumblr از عکس گربه گرفته تا هنر و مد به اشتراک می‌گذارند. در ظاهر، وبلاگ Tumblr می‌تواند دقیقاً مانند سایر وب سایت‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

دویین

این برنامه امکان جستجو کردن در میان ویدیوها و تهیه تصویر و فیلم از دوربین برنامه را فراهم می‌کند. دویین نسخه چینی تیک‌تاک است. این برنامه در سال 2016 توسط کمپانی بایت‌دنس، برای کاربران چینی منتشر شد و یکسال بعد هم نسخه جهانی آن با نام تیک‌تاک عرضه شد.

رابط کاربری تیک‌تاک و دویین تقریبا شبیه به هم است؛ ولی، نه در تیک‌تاک و نه در دویین نمی‌توانید به محتوای نسخه دیگر دسترسی داشته باشید چرا که سرورهای آن‌ها از هم جدا هستند. همچنین برخی ویژگی‌های دویین نیز در تیک‌تاک وجود ندارد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی و معرفی پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سال 2022 پرداختیم. امروزه آشنایی با پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی ضروری است و اکثر مردم جامعه بخش عمده‌ای از روز خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و به همین علت است که شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند. در حال حاضر استفاده از شبکه‌های اجتماعی آسان است و بسیاری از این رسانه‌ها، گزینه‌هایی عالی برای تبلیغ و بازاریابی کسب و کارهای مختلف هستند. آشنایی با نحوه کارکرد این پلتفرم‌ها و همچنین ارزیابی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آنها نیز امری مهم است.

سوالات متداول

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران کدام‌ها هستند؟

بهترین شبکه های اجتماعی 2022 در این مطلب معرفی شدند. اما همه‌ی این شبکه‌های اجتماعی در ایران محبوب نیستند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در بین این برنامه‌هایی که معرفی شدند، محبوب‌ترین آنها تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و لینکدین هستند. البته کاربرانی نیز از توییتر، یوتیوب و فیس‌بوک استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین شبکه های اجتماعی 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر