;
coinex

رکورد جدید هش ریت BTC ؛ افزایش هش ریت بیت کوین به چه معناست؟

طبق داده‌های گلسنود، افزایش هش ریت بیت کوین به احتمال زیاد نشان‌دهنده پایان زمستان کریپتویی و آغاز چرخه صعودی جدید بزرگترین رمزارز بازار خواهد بود.

هش ریت شبکه بیت کوین رکوردی جدید از خود ثبت نموده است. این موضوع به احتمال زیاد نشانه‌‌ای از ریزش قیمت ارزهای دیجیتال برتر بازار به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

افزایش هش ریت بیت کوین

هش ریت بیت کوین در هفته جاری به بالاترین حد خود یعنی 242 اگزاهش در ثانیه رسید. هش ریت شبکه در ماه جولای به 193 اگزاهش در ثانیه کاهش یافته بود. قیمت BTC و نرخ هش ریت همبستگی تاریخی با هم دارند. این موضوع نشان می‌دهد که افزایش هش ریت بیت کوین آغاز یک روند صعودی جدید خواهد بود.

هش ریت بیت کوین از رکود تابستانی خود نجات یافته است. این شاخص در سال‌های 2011، 2018 و 2021 همزمان با قیمت BTC پایین آمد که نشان می‌دهد بیت کوین ممکن است به کف قیمتی خود رسیده باشد.

رکورد جدید هش ریت BTC ؛ افزایش هش ریت بیت کوین به چه معناست؟

طبق داده‌های Glassnode، هش ریت BTC در هفت روز گذشته به بالاترین حد خود یعنی 242 اگزاهش در ثانیه رسیده است. رکود جدید هش ریت بیت کوین خبری خوب برای سرمایه‌گذاران بزرگترین رمزارز بازار به شمار می‌رود. نرخ هش ریت و پایین رفتن قیمت بیت کوین از لحاظ زیادی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند.

ایمن سازی بیت کوین از طریق مکانیسم اثبات کار (PoW) و با تکیه بر ماینرهای شبکه برای تولید بلوک‌های جدید و افزودن آن‌ها به بلاک چین انجام می‌شود.

ارتباط میان هش ریت و قیمت BTC

هش ریت میزان توان محاسباتی در حل معادلات را نشان می‌دهد. 242 اگزاهش در ثانیه بیانگر حجم عظیمی از ظرفیت پردازش است. گلسنود ادعا می‌کند که وضعیت فعلی شبکه معادل این است که هر یک از 7.853 میلیارد نفر روی زمین بتوانند 30 میلیارد هش در ثانیه انجام دهند.

بیت کوین در اوایل ژوئن به رکورد 230 اگزاهش در ثانیه رسیده بود. ریزش قیمت BTC از 28 هزار دلار به 18 هزار دلار منجر به کاهش هش ریت به 193 اگزاهش در ثانیه شد. این مهم‌ترین کاهش هش ریت شبکه از تابستان 2021 تاکنون به شمار می‌رود. در آن زمان ممنوعیت استخراج کریپتو توسط چین، ماینرهای سازمانی BTC را مجبور کرده بود دستگاه‌های خود را خاموش کرده و در سراسر جهان پراکنده شوند.

بازیابی هش ریت بیت کوین قابل توجه است، زیرا این معیار اغلب با عملکرد قیمتی بیت کوین و به خصوص چرخه‌های حرکات قیمت این رمزارز مرتبط است. در سال 2011 زمانی که قیمت بیت کوین در طول سه سال از 28 دلار به 2.25 دلار رسید، هش ریت شبکه نیز از 14 تریلیون هش در ثانیه به 7 تریلیون هش در ثانیه کاهش پیدا کرد. نکته قابل توجه این است که هش ریت BTC و قیمت این رمزارز همزمان به کف رسیدند.

شاخص هش ریبون بیت کوین چیست؟

روندی مشابه‌ای در سال 2018 رخ داده بود. بیت کوین در 15 دسامبر به پایین‌ترین سطح قیمتی خود یعنی 3217 دلار رسید. هش ریت بیت کوین نیز در زمانی مشابه به 34 اگزاهش در ثانیه سقوط کرد. در تابستان 2021 نیز 20 روز قبل از رسیدن قیمت بیت کوین به 30 هزار دلار، هش ریت از 86 اگزاهش در ثانیه بازگشته و هفته‌ها بعد به بالاترین حد خود رسید.

شاخص هش ریبون بیت کوین نیز نشانه‌هایی از احتمال بازیابی قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد. اندیکاتور Hash Ribbons از نسبت بین میانگین متحرک ساده 30 روزه هش ریت و میانگین متحرک 60 روزه آن به دست میاید. در دو سال گذشته، پیشی گرفتن میانگین متحرک 30 روزه از میانگین متحرک 60 روزه بارها آغاز روند صعودی را نشان داده است. این دو میانگین در تاریخ 20 آگوست مجدداً به هم برخورد کردند.

رکورد جدید هش ریت BTC ؛ افزایش هش ریت بیت کوین به چه معناست؟

بیت کوین در حال حاضر با قیمت 20086 دلار معامله می‌شود. بزرگترین رمزارز بازار در 24 ساعت گذشته 2.9 درصد رشد کرد. بر اساس داده‌های CoinGecko، بیت کوین از تاریخ 13 سپتامبر تا کنون در محدوده قیمتی 18310 دلار تا 20380 دلار معامله شده است. BTC در حال حاضر بیش از 70 درصد از اوج 69 هزار دلاری خود در نوامبر 2021 فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش هش ریت بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptobriefing

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر