;
coinex

قابلیت امنیتی جدید واتساپ ؛ جلوگیری از ثبت اسکرین‌شات از تصاویر view-once

متا در آپدیت اخیر خود از قابلیت امنیتی جدید واتساپ رونمایی کرده که به کمک آن، کاربران امکان گرفتن اسکرین‌شات از رسانه‌های خود تخریب‌شونده را نخواهند داشت.

در آگوست 2021، واتس‌اپ از اسنپ‌چت الگوبرداری و قابلیت ارسال view-once را در پلتفرم خود اضافه کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهایی را ارسال کنند که فقط یک‌بار دیده می‌شوند و پس از آن خود به خود پاک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

قابلیت امنیتی جدید واتساپ

این یک گزینه مفید در راستای حفظ امنیت کاربران است، به خصوص هنگام به اشتراک‌گذاری عکس‌های خصوصی و حساس. اما شرکت متا در نحوه اجرای این ویژگی، به مهم‌ترین نکته توجه نکرده؛ اسکرین شات! فقط کافی بود یک بار از همان رسانه اسکرین‌شات بگیرید و در نتیجه، کل زحمت تیم توسعه‌دهندگان متا را به باد دهید!

یک سال بعد، در آگوست 2022، مارک زاکربرگ اعلام کرد که مسدود کردن اسکرین‌شات به زودی به واتس‌اپ اضافه می‌شود. این ویژگی اکنون برای برخی از کاربران نسخه بتا در این برنامه نمایش داده می‌شود.

حال، مانند Google Pay و سایر برنامه‌ها، وقتی سعی می‌کنید در آخرین نسخه آزمایشی واتس‌اپ از یک رسانه خود ‌تخریب‌شونده اسکرین‌شات بگیرید، یک پیام ظاهر می‌شود که می‌گوید «به دلیل سیاست امنیتی نمی‌توان اسکرین‌شات گرفت».

قابلیت امنیتی جدید واتس‌اپ ؛ جلوگیری از ثبت اسکرین‌شات از تصاویر view-once

همچنین، استفاده از برنامه‌های متفرقه برای دور زدن این محدودیت امنیتی کارساز نخواهد بود و در نهایت یک اسکرین‌شات سیاه خواهید داشت و در رابطه با همین موضوع، هنگام باز کردن یک رسانه، نمی‌توانید صفحه را ضبط هم کنید. اما تفاوت اینجاست که برخلاف اسنپ‌چت، واتس‌اپ به فرستنده رسانه اطلاع نمی‌دهد که گیرنده سعی کرده از صفحه اسکرین شات بگیرد.

علی‌رغم اینکه واتس‌اپ این اقدامات جدید حریم خصوصی را برای رسانه‌های خود ‌تخریب‌شونده آزمایش می‌کند، باید به یاد داشته باشید که هر فردی می‌تواند با استفاده از دستگاه دیگری از صفحه چت‌های شما عکس بگیرد؛ بنابراین کاربران باید درباره پیام‌های خود ‌تخریب‌شونده‌ای که ارسال می‌کنند، تامل بیشتری داشته باشند.

در حال حاضر، واتس‌اپ این قابلیت را برای برخی از کاربران به صورت آزمایشی ارائه کرده است و به مرور برای تمامی کاربران در این اپلیکیشن فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت امنیتی جدید واتساپ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر