;
coinex

کشف روشی برای تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه

دانشمندان با کشف روشی برای تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه غوغا به پا کردند. آزمایش جدید برای تشخیص این بیماری، با نمونه‌ای از پوست انجام خواهد شد.

تشخیص هر چه زودتر بیماری‌ها، نقش موثری در درمان آن‌ها دارد. پارکینسون جزو بیماری‌هایی است که تشخیص سریع آن روند درمان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. اکنون روش جدید، سریع و فابل اعتمادی توسط دانشمندان برای تشخیص این بیماری کشف شده است.

بیشتر بخوانید:‌ سلامت دهان و دندان با یک میکروربات ؛ مسواک و نخ دندان را فراموش کنید!

روش تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه

دانشمندان با دریافت نمونه‌ای از پوست، قادر به شناسایی و تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه شدند. با تشخیص سریع این بیماری، روند بهبودی نیز سریع‌تر آغاز می‎شود.

کشف روشی برای تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه

در واقع نمونه برداری از پوست برای تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی سبوم (Sebum) مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبوم چربی طبیعی پوست است که با پارکینسون ارتباط دارد.

البته باید بگوییم که آزمایش قطعی برای تشخیص پارکینسون اعلام نشده است. برای تشخیص دقیق این بیماری باید مواردی از جمله: علائم، سابقه بیماری، نتیجه معاینه فیزیکی طولانی و حتی اسکن مغز توسط پزشکان و متخصصان بررسی شود.

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه منچستر در بریتانیا، «مونتی سیلوردیل» می‌گوید که این آزمایش نقش بسیار مهمی در زمینه تشخیص و مدیریت اشخاص مبتلا به این بیماری را بازی می‌کند.

آزمایش جدید توسط محققان، روی یک زن اسکاتلندی انجام شد. این زن هیپراوسمی ارثی دارد. هیپواوسمی به معنی حساسیت شدید به بو است.

کشف روشی برای تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه

این خانم سال‌ها قبل بویی تند شبیه به حیوانات را از همسر خود احساس می‌کرد که بعد از انجام آزمایشات، مشخص شد که همسرش به پارکینسون مبتلا است. دانشمندان دریافتند که این زن توانایی شناسایی نشانه‌های بیماری در افراد را دارد.

محققان با استناد بر این موضوع، به سمت سبوم پیش رفتند. سبوم با دستگاه درون ریز ارتباط دارد و باعث مربوط ماندن پوست می‎شود. در سال 2019 برخی از محققان به این نکته پی بردند که افراد مبتلا به پارکینسون، ترکیب شیمیایی سبوم خاصی دارند.

آزمایش جدید نیز بر اساس تغییر در ترکیب شیمایی سبوم انجام شده است. نمونه‌های پوستی دریافتی از بیماران، به کلینیکی برای آنالیز طیف سنجی جرکی ارسال شد. با این آنالیز، ترکیب مولکولی این نمونه‌ها مشخص می‎شود. در این مطالعه، نمونه‌های پوستی 79 نفری که بیماری پارکینسون مبتلا بودند، با نمونه‌های 71 نفر از افراد سالم مقایسه گردید. «دپانجان سرکار»، شیمیدان دانشگاه منچستر اظهار دارد:

«با انجام این کار، بیش از 4000 ترکیب منحصر‌به‌فرد پیدا می‌کنیم که 500 مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون و سایر شرکت‌کنندگان متفاوت است.»

این که انجام آزمایش ذکر شده بدون جراحی است و پزشکان را به نتایج سریع می‎رساند، اهمیت دارد. البته هنوز دانشمندان و محققان باید در این زمینه بیشتر کار کنند. دانشمندان اعتقاد دارند که تشخیص بیماری‌های دیگر نیز از این طریق امکان پذیر است.

کشف روشی برای تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه

گفتنی است یکی از سریع‌ترین بیماری‌های عصبی در حال رشد، بیماری پارکینسون است. دانشمندان همواره به دنبال روشی برای درمان، کاهش سرعت و مدیریت آن هستند؛ بنابراین تشخیص به هنگام این بیماری، ادامه روند را آسان‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تشخیص پارکینسون در 3 دقیقه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر